Sostinės transporto sistemos pertvarka gali pavirsti chaosu

Nors miesto valdžia jau oficialiai paskelbė, kaip bus pertvarkyti autobusų ir troleibusų maršrutai, dabar aiškėja, kad iki liepos ji nespės įgyvendinti sumanymų.

Nors miesto valdžia tikina, kad kelionės autobusais nuo vasaros bus patogesnės, daliai vilniečių atrodo priešingai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Nors miesto valdžia tikina, kad kelionės autobusais nuo vasaros bus patogesnės, daliai vilniečių atrodo priešingai.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas DUMALAKAS

Apr 13, 2013, 11:38 AM, atnaujinta Mar 8, 2018, 9:00 AM

Planuodami taip plačiai išreklamuotų greitųjų autobusų maršrutus vežėjai nepagalvojo, kad jiems teks išplatinti miesto gatves. Tik šią savaitę jie susizgribo, kad jokiu būdu nespės atlikti darbų.

Kaip keisis miesto transporto eismas po liepos 1-osios, dabar jau neaišku, nors naujieji maršrutai vis dar skelbiami. Peržvelgę juos kai kurie vilniečiai juokauja, kad vežėjai turbūt užmerktomis akimis badė pirštais žemėlapį.

Vežėjai tikina, kad neliks 12 autobusų ir 4 troleibusų maršrutų. Miestui pamažu atsisakant troleibusų, pirmiausia jų neliks Naugarduko gatvėje, kuria driekėsi vienintelis 13-ojo troleibuso maršrutas. Nuo liepos 1-osios jo nebebus.

Vien greitųjų autobusų prireiks maždaug šimto, kad jie kursuotų kas 5–6 minutes, kaip žadėjo savivaldybė.

Darbo – visiems metams

Kad išplatintų gatves greitiesiems autobusams, bendrovės „Vilniaus viešasis transportas” atstovams teks paplušėti perkeliant troleibusų kontaktinio tinklo atramas.

„Perkelti atramas – ne juokų darbas. Tai ir didžiuliai pinigai, ir projektai, ir daugybė dokumentų, derinimo. Gerai, jei iki kitų metų liepos 1-osios visus darbus spėsime atlikti”, – kalbėjo „Sostinei” vienas vežėjų atstovas.

Kadangi dabar jau aišku, jog pertvarka vėluos, savivaldybė su vežėjais sutarė, kad pirmiausia miesto transportui skirta eismo juosta atsiras Kalvarijų gatvėje.

Numatyta miesto transporto pertvarka įstrigo ir dėl to, kad nepavyko laiku paskelbti privežamųjų maršrutų, kuriais važinės privatūs mikroautobusai, konkursų.

Juos savivaldybės taryba posėdyje geriausiu atveju patvirtins tik kitą savaitę.

Namo – per Užusienį

Kokių permainų miesto transportas vis dėlto anksčiau ar vėliau sulauks?

Bus naikinami 2-ojo, 4-ojo, 6-ojo, 23-iojo, 26A, 30-ojo, 35A, 41-ojo, 44-ojo, 45-ojo, 47-ojo ir 48-ojo autobusų maršrutai.

3-iasis iš stoties į Dilgynę bus pratęstas iki Užusienio, taip kompensuojant 41-ojo maršruto panaikinimą.

Pro pramoninį Kirtimų rajoną autobusai vyks tik Užusienio link, o atgal jau važiuos tiesiai Eišiškių plentu.

Todėl vakare grįžtant namo Kirtimuose dirbantiems vilniečiams teks arba eiti pėsčiomis iki Eišiškių plento, arba sėsti į Užusienį važiuojantį 3-iąjį autobusą ir apsukti didžiulį ratą.

Lieka be susisiekimo

Nepatogumai laukia ne tik darbininkų, bet ir studentų. 5-ojo autobuso maršrutas bus trumpinamas iki Šiaurės miestelio. Todėl Pašilaičiuose, Fabijoniškėse ir Šeškinėje gyvenantys studentai nebeteks galimybės be persėdimų pasiekti Saulėtekio. O šis maršrutas buvo populiarus.

Ypač po pertvarkos kentės Lazdynų gyventojai. Mat 21-ojo autobuso maršrutas iš Lazdynėlių drieksis ne į centrą, o į stotį.

Panaikinus 23-iąjį maršrutą, vienintelis autobusas, kuriuo bus galima susisiekti su centru, bus 22-asis. Juolab kad ir 11-ojo troleibuso maršruto nebeliks.

Panaikinus 38-ąjį ir 99-ąjį mikroautobusus kentės ir Lentvaris. Vietoj jų sostinės vežėjai siūlo 68-ojo autobuso maršrutą – iš Žemųjų Panerių iki Lentvario geležinkelio pervažos, taip pusę miesto paliekant be jokio susisiekimo.

Pakeitus 33-iojo autobuso maršrutą, Baltupių, Fabijoniškių ir Pašilaičių gyventojai nebeteks patogaus susisiekimo su centru. Mat šis autobusas iš Gurių Rinktinės ir Ulonų gatvėmis vyks į Šiaurės miestelį.

Pratęsė nežinia kur

Sunkiai paaiškinamas 35-ojo ir 36-ojo autobusų maršrutų koregavimas. Autobusai važiuos ne iki „Žalgirio” stotelės, o Ateities gatve iki Kaimelio gatvės žiedo. Kodėl naujosios schemos autoriai pasirinko Kaimelio gatvės žiedą, paaiškinti sunku.

35-asis ir 36-asis autobusai gali važinėti tušti, nes keleiviams tokio nuvežimo į šoną tikrai nereikia.

Miesto transporto pertvarkos autoriai nustebino ir dėl 13-ojo autobuso maršruto. Iki šiol nepopuliarus buvęs maršrutas ne tik nenaikinamas, bet ir pratęsiamas iš Pavilnio per stotį iki Vilkpėdės.

Pasikeis 26-ojo autobuso maršruto trasa. Po pertvarkos jis vyks ne į stotį, o į Ozo gatvę. Šio maršruto autobusai pakeis 26A ir 48-ąjį autobusus. 34-asis kursuos Kalvarijų gatve ir nebeužsuks į Baltupius.

Kai kurie autobusų maršrutai bus sutrumpinti, pavyzdžiui, 42-asis – iki Salininkų, 43-iasis – iki Lukiškių aikštės.

Atsiras ir naujų maršrutų. 57-ojo autobuso maršrutas drieksis iš Ateities gatvės į Bajorus, 58-ojo – iš stoties į Kalnėnus, 82-ojo – iš stoties per Salininkus į Miškinius, 115-ojo – iš Klinikų stotelės į Naująją Vilnią, 116-ojo – iš Bukčių į Žvėryną.

Tikina, kad vilniečių kelionės sutrumpės

Savivaldybė žada, kad po pertvarkos atsiras šeši greitųjų autobusų maršrutai.

Greitieji autobusai, važinėsiantys maršrutu Santariškės–Stotis, kursuos nuo Vaikų ligoninės Santariškėse per Jeruzalę, Baltupius, Kalvarijų, Pylimo gatvėmis iki stoties. Dabar kelionė šiuo maršrutu trunka 45 minutes, o važiuojant greituoju autobusu ji sutrumpės 10 minučių. Autobusai sustos 12-oje iš 24 stotelių.

Antrasis maršrutas – Santariškės–Laisvės prospektas–Stotis. Greitieji autobusai iš Santariškių važiuos per Jeruzalę, Ateities gatve, Laisvės prospektu per Pašilaičius, Viršuliškes, Karoliniškes, Lazdynus, Savanorių prospektą, Žemaitės, Kauno gatvėmis į stotį. Kelionės trukmė sutrumpės nuo 63 iki 45 minučių, iš 39 stotelių bus sustojama tik 19-oje.

Iš Fabijoniškių greitasis maršrutas drieksis per centrą į oro uostą. Iš Fabijoniškių žiedo pajudėsiantis autobusas važiuos Ukmergės gatve, Konstitucijos prospektu, suks per Žaliąjį tiltą, kils J.Tumo-Vaižganto gatve į Naujininkus ir oro uostą. Kelionė šiuo maršrutu nuo 63 minučių turėtų sutrumpėti iki 40 minučių, iš 23 liks tik 14 stotelių.

Ketvirtasis maršrutas sujungs Pilaitę ir Saulėtekį. Autobusai važiuos trasa iš Pilaitės T.Narbuto gatve, Konstitucijos prospektu, Žirmūnų gatve, per Šilo tiltą suks į Antakalnį ir pasieks Saulėtekį. Šios kelionės trukmė sutrumpės nuo 54 iki 45 minučių, iš 28 stotelių liks 18.

Pašilaičius ir Saulėtekį taip pat sujungs greitasis maršrutas. Autobusai važinės iš Pašilaičių per Justiniškes, Šeškinę, Ozo gatve pasieks Antakalnio žiedą ir Saulėtekį. Ši kelionė taip pat trumpės apie 10 minučių – nuo 46 iki 35.

Šeštasis maršrutas drieksis iš Naujosios Vilnios į centrą. Iš Naujosios Vilnios žiedo autobusai kursuos per Olandų gatvę Šv.Petro ir Povilo bažnyčios link, suks per Žirmūnų tiltą į Šeimyniškių gatvę, per Žaliąjį tiltą paupiu važiuos žiedu iki Šv.Petro ir Povilo bažnyčios. Ši kelionė dabar trunka 35 minutes, po pertvarkos sutrumpės iki pusvalandžio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.