Ekologiškus, suslėgtomis gamtinėmis dujomis varomus prancūziškus„Irisbus“ autobusus įsigijo bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“.
Pasak bendrovės vadovės Jelizavetos Daugininkienės, lyginant su senaisiais 13-20 metų senumo maršrutiniais dyzeliniais autobusais, naujieji dujiniai į aplinką išmes 66 proc. mažiau teršalų, o kenksmingųjų kietųjų dalelių - net 94 proc. mažiau. „Klaipėdoje 70 procentų oro taršos sudaro transporto išmetami teršalai, todėl naujieji autobusai - pirmas didelis žingsnis gerinant miestiečių sveikatą ir gyvenimo kokybę“, - sakė Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas.
Vienintelis „Klaipėdos autobusų parko“ akcininkas - savivaldybė. 12 autobusų kainavo beveik 8,6 mln. litų (be PVM). Didžioji dalis pinigų gauta iš Europos sąjungos fondų, 15 proc. bendrovė skolinosi iš bankų.
Tai jau trečias miesto autobusų atnaujinimo etapas. Prieš 14 metų į gatves išvažiavo padėvėti „Volvo“ ir „Scania“ autobusai, prieš 8 metus paskutiniuosius „Ikarus“ pakeitė 10 metų senumo „Mercedes“ ir „Man“. „Šiandien verčiame naują mūsų miesto ir bendrovės istorijos puslapį -„Irisbus“ yra pirmieji nauji autobusai Klaipėdoje po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo“, - sakė J. Daugininkienė.
Klaipėda buvo pirmasis šalies miestas, kuriame keleiviai pradėti vežioti gamtines dujas naudojančiais autobusais. Dabar kartu su naujaisiais„Klaipėdos autobusų parkas“ turi 21 ekologišką transporto priemonę. Tikimasi, kad dar šiais metais bendrovė įsigis dar 11 naujų suskystintomis dujomis varomų autobusų ir vieną hibridinį, naudojantį kurą, elektrą ir ir dujas.
Sveiką gyvenimo būdą siekiantys propaguoti Klaipėdos vadovai tikisi, kad visuomeniniu transportu ims važinėti vis daugiau žmonių. ˙