Lietuva nuomosis dujas gabenantį laivą, kaina neviešinama

Lietuva kartu su Vokietijos kompanija ketina užsakyti dujas gabenantį laivą, kuris iš Klaipėdos dujas skirstys pirkėjams regione. Tačiau iš „Independence“ laivo Lietuvai skirtų dujų greičiausiai nepirks, nes neturi tokių įsipareigojimų. Tai paaiškėjo spaudos konferencijos metu, kurią surengė „Klaipėdos nafta“.

Nauja bendrovė naudosis terminalu, bet dujų iš „Independence“ greičiausiai nepirks.
Nauja bendrovė naudosis terminalu, bet dujų iš „Independence“ greičiausiai nepirks.
„Klaipėdos naftos“ vadovas M.Bartuška (kairėje) ir „Bomin Linde LNG GmbH &amp; Co KG“ generalinis direktorius M.Abeynake sutarė dėl laivo nuomos sąlygų, tačiau kainos neatskleidė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
„Klaipėdos naftos“ vadovas M.Bartuška (kairėje) ir „Bomin Linde LNG GmbH &amp; Co KG“ generalinis direktorius M.Abeynake sutarė dėl laivo nuomos sąlygų, tačiau kainos neatskleidė.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Marius Jokūbaitis

Nov 24, 2015, 2:15 PM, atnaujinta Oct 3, 2017, 2:03 AM

Laivą nuomos bendra įmonė, o Lietuva joje turės 20 proc. akcijų. Nauja kompanija dujas pirks ten, kur pigiau. Tikimasi, kad tai padidins SGD terminalo Klaipėdoje pajėgumus.

Valstybei priklausanti bendrovė „Klaipėdos nafta“ ir dujų transportavimo bendrovė „Bomin Linde LNG GmbH KG“ antradienį pasirašė sutartį dėl naujos bendrovės steigimo. Lietuvos įmonė valdys 20 procentų akcijų.

Mahinde Abeynake, „Bomin Linde LNG GmbH & Co KG“ generalinis direktorius sakė, kad Baltijos jūra yra labai svarbi strateginė vieta, o Klaipėda yra patogioje vietoje, iš kurios galima gabenti dujas laivu į kitas šalis. Tikimasi, kad dujas pirks pramoniniai vartotojai, transporto įmonės.

M.Abeynaike neatmetė, kad įmonė galėtų įsigyti ir „Litgas“ parduodamų „Statoil“ dujų: „Jei reguliavimas leistų ir jei tai būtų komerciškai patrauklu, tuomet svarstytume ir tokią galimybę“.

Ateityje tikimasi, kad dauguma Baltijos jūroje plaukiojančių laivų bus varomi gamtinėmis dujomis. Tiesa, kol kas laivų savinininkai labai neskuba užsakinėti tokių laivų.

Valstybei priklausanti „Klaipėdos nafta“ naujai bendrovei suteiks 14 milijonų JAV dolerių garantiją. Antžeminės SGD paskirstymo stoties statybos bus pradėtos dar šių metų pabaigoje arba 2016 metų pradžioje. Šis projektas kainuos iki 27 mln. eurų.

Naujai įmonei bus suteiktas „Blue LNG“ pavadinimas, o jos paslaugomis galės pasinaudoti visi rinkos dalyviai.

Sandorio pusės nesutiko atskleisti, kiek kainuos laivo nuoma.

Kodėl 20 proc? „Tai optimali struktūra. Tai leis išnaudoti maksimalius mūsų terminalo pajėgumus. Su šia Vokietijos kompanija bendradarbiavimas jau seniai vyksta“, – sakė „Klaipėdos naftos“ vadovas Mantas Bartuška.

Pasak jo, ši kompanija jau valdo panašų terminalą Vokietijoje. O skelbti konkurso nereikėjo.

M.Bartuška neslėpė, kad nauja bendrovė dujas pirks ten, kur pigiau. O Klaipėdos terminalas bus panaudotas tik kaip paskirstymo centras.

„Klaipėdos nafta“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį iki dešimtiems metų.

Šiuo metu vyksta dujų paskirstymo stoties įrengimo darbai, o stotis pradės veikti 2017 metais. M.Bartuška džiaugėsi, kad Vokietijos kompaniją pavyko prikalbinti ateiti į Baltijos regioną investuoti.

Projektas svarbus ir Klaipėdos jūrų uostui, nes čia veikiantis terminalas taps dujų pardavimo centru regione, sakė „Klaipėdos naftos“ vadovas.

Lietuva yra įsipareigojusi penkerius metus kasmet nupirkti 540 milijonų kubinių metrų dujų iš Norvegijos kompanijos „Statoil“. Tačiau sutartis su vokiečiais tai neturi nieko bendra.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.