Lietuva – skanus saldainis, tik reikia jį tinkamai įvynioti

„Sąžiningai dirbantys turizmo verslininkai turėjo nelengvus metus“, - laiką nuo praėjusių iki šių metų tarptautinės turizmo ir aktyvaus laisvalaikio parodos „Adventur“ įvertino Turizmo rūmų prezidentė Žydrė Gavelienė. Ji įsitikinusi, kad praėjusių metų patirtis turizmo verslui atnešė ir naudos: Ūkio ministerija inicijavo Turizmo įstatymo pataisas, kurios užtikrintų tinkamą rinkos priežiūrą, į svarbią Lietuvos verslo šaką – turizmą, atkreiptas politikų dėmesys.

Pagal turistų srautų augimą Lietuva – viena iš lyderių Europoje. Tačiau statistika rodo, kad per devynis šių metų mėnesius turistų iš Rusijos sumažėjo 5,6 procentais. Užtat 73,4 procentais padaugėjo turistų iš Ukrainos.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Pagal turistų srautų augimą Lietuva – viena iš lyderių Europoje. Tačiau statistika rodo, kad per devynis šių metų mėnesius turistų iš Rusijos sumažėjo 5,6 procentais. Užtat 73,4 procentais padaugėjo turistų iš Ukrainos.<br>R.Danisevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 22, 2015, 12:09 PM, atnaujinta Jan 15, 2018, 8:26 AM

Pozityvi šių metų žinia – lietuviai keliauja vis daugiau. Tas keliones lemia išsiplėtusi skrydžių geografija - nauji pasauliniai vežėjai, tokie kaip bendrovė „Turkish Airlines“, atvėrusi per 220 šalių, tiesioginiai bendrovės „Air Lituanica“ skrydžiai į Europos šalių sostines, taip pat rinkai naujų krypčių siūlantys užsakomųjų skrydžių kelionių organizatoriai. Be to, vis daugiau šalių supaprastina vizų režimą, o konkurencinėje kovoje įsitvirtinę kelionių organizatoriai savo keliautojams siūlo įdomių ir originalių kelionių.

„Bendrovės „Finnair“ SAS, „Lufthansa“ nuolat siūlo naujas kryptis iš savo oro uostų, lietuviams tampa patogu netiesioginiu skrydžiu pasiekti tolimesnes atostogų vietas. „Finnair“ skraidina į Majamį, Čikagą, Krabi ir Puketo salas. SAS – į Gran Kanariją, Maljorką, Malagą“, - lietuviams atsivėrusias galimybes vardijo Ž.Gavelienė.

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos vadovė neabejoja, kad ekonominė gerovė kelionių verslui turi tiesioginę įtaką: „Kuo didesnę pajamų dalį galima skirti ne pirmo būtinumo prekėms, tuo daugiau žmonės investuoja į kitas ūkio sritis. Kelionė yra geriausia investicija į save ir savo šeimą“.

Savęs, savo šeimos, gimtosios šalies „Adventur“ parodoje ragins nepamiršti ir naujoji Valstybinio turizmo departamento vadovė Jurgita Kazlauskienė: „Jei gerai pažįsti savo šalį, jei myli, tai gali ją parodyti kitiems, pritraukti turistų iš kitų šalių. Šiais metais pasistengėme, kad Lietuvos turizmo informacijos centrai parodoje pristatytų tai, ką turi geriausio – turistines, edukacines programas, įdomiausius maršrutus. „Adventur“ parodoje bus galima rasti daugybę naudingos informacijos, o keliones po Lietuvą suplanuoti metams į priekį. Manyčiau, kad toks planavimas ypač naudingas mokytojams bei keliauti mėgstantiems moksleiviams“.

„Lietuvos turizmo plėtros 2014-2020 metų programoje“ numatyti šalies prioritetinio turizmo produktai: kultūrinis turizmas, verslo turizmas, sveikatos turizmas ir žaliasis (ekologinis) turizmas.

„Tyrimai rodo, kad į Lietuvą atvyksta žingeidūs, smalsūs žmonės. Juos domina autentiška, kompaktiška šalis, išsaugojusi natūralią gamtą. Neabejoju, kad esame įdomūs ir turistui, kuris nori gyventi „Kempinski“ viešbutyje Vilniuje, ir tam, kuris mielai įsikurs palapinėje prie ežero“, - sakė Turizmo departamento vadovė J.Kazlauskienė.

Per valandą gali gauti daugiau! Taip Lietuva pastaruoju metu yra pristatoma turizmo parodose užsienyje. „Bet juk tai tiesa, - sakė J.Kazlauskienė. – Atskridęs į Vilnių, po dešimties minučių senamiestyje gali gerti kavą, dar po gero pusvalandžio pasiekti Trakus, čia pasivaikščioti ir valandos pabaigoje niurktelėti į mineralinio vandens baseiną. Atstumai mūsų šalyje neįtikėtinai maži, o šių laikų žmonės - itin skuba, kad ir kaip norėtum juos mokyti lėtai, kokybiškai gyventi.“

Į Lietuvą atvykstančių turistų norai, galimybės ir tikslai – itin skirtingi. Skandinavams, pavyzdžiui, įdomus Vilnius, jie čia mielai rengia konferencijas, domisi sveikatinimo procedūromis. „Šiais metais norime atsigręžti į Šiaurės šalis, jų rinkoje dirbti nuosekliau, mat turistų iš šių šalių kiekvienais metais sulaukiame daugiau ir daugiau. Ypatingą dėmesį skirsime kaimynams latviams, kurie šiais metais turi ES pirmininkavimo teisę, taip pat turistams iš Vokietijos, kurie nori pamatyti visą šalį, o ne tik jiems įprastą Neringą“.

Pagal turistų srautų augimą Lietuva – viena iš lyderių Europoje. Tačiau statistika rodo, kad per devynis šių metų mėnesius turistų iš Rusijos sumažėjo 5,6 procentais. Užtat 73,4 procentais padaugėjo turistų iš Ukrainos.

J.Kazlauskienė teigia, kad sumažėjusį srautą iš Rusijos sąlygoja šalies ekonominė padėtis – nuvertėjęs rublis žmones priverčia jaustis nesaugiai.

Valstybinio turizmo departamento vadovė įsitikinusi, kad Lietuvos vardas, atsiradęs populiariuose pasaulyje kelionių vadovuose – didžiulio darbo rezultatas. Praėjusią savaitę gintaras iš Lietuvos atsidūrė 10 originaliausių pasaulio suvenyrų dešimtuke, kurį paskelbė keliautojų blogas „Travel Supermarket“.

„Ir tai – kartu su Jungtinių Tautų Pasaulio turizmo organizacija mūsų įgyvendinamo projekto „Gintaro kelias“ nuopelnas“. Plikas faktas šiandien niekam neįdomus. Gali pagaminti patį skaniausią pasaulyje saldainį, bet jei popierėlis bus nepatrauklus, jo niekas neims į rankas“, - teigia J.Kazlauskienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.