Rusai net 30,7 proc. išlaidų skiria produktams – tai pats didžiausias rodiklis tarp visų G20 narių.
Mažiausiai maistui ir neakoholiniams gėrimams išleidžia JAV gyventojai – 6,8 proc. savo pajamų.
Antroje Rusijos piliečių išlaidų vietoje atsiduria išlaidos transportui (12,5 proc.), trečioje – komunalinėms paslaugoms (10,3 proc.). Alkoholiniams gėrimams ir tabako gaminiams rusai išleidžia gerokai daugiau nei kiti G20 dalyviai – 8,3 proc.
Antrąją vietą po Rusijos užima Europos Sąjungos gyventojai, cigaretėms ir alkoholiui jie skiria 4,1 proc. savo pajamų dalį. Australijoje ir Kanadoje tam išleidžiama 3,5 proc. pajamų, Indijoje – 3,2 proc., o Saudo Arabijoje – vos 0,5 procento.
Dar vienas rusų rekordas – išlaidos drabužiams ir avalynei (9,2 proc.). O mažiausiai iš visų šalių, kaip paaiškėjo, rusai išleidžia švietimui (3,4 proc.) ir sveikatos apsaugai (3,7 proc.).
Tyrinėtojams seniai žinoma, kad išsivysčiusiose šalyse, kuriuose gyvena stipriai išsivysčiusi vidurinioji klasė, pagrindinė išlaidų dalis skiriama laisvalaikiui, kelionėms, komunikacijoms, kokybiškai mokamai medicinai ir švietimui, technikai ir drabužiams“, primena leidinys.
O ten, kur mažos pajamos, bet kainos didelės, visiškai kitoks paveikslas: žmonės priversti maisto prekėms skirti didžiąją dalį savo pajamų dalį.
„Remiantis statistika, Rusijoje tik trečdalis gyventojų turi „laisvų“ pinigų, kuriuos būtų galima taupyti, – laikraščiui sakė Rusijos ekonomikos instituto direktorius Ruslanas Grinbergas. – Kiti gyvena nuo atlyginimo iki atlyginimo. Pagrindinės jų išlaidų kryptys – maistas, komunalinės paslaugos ir vaistai. Visa tai jau pabrango ir dar brangs“.