Rinkliavos nebus? Palanga nesiryžta nuleisti užkardų

Palangos savivaldybė, pranešusi, kad atideda įvažiavimo į kurortą rinkliavą, neišdrįso pripažinti, kad tokio mokesčio greičiausiai nebus ir kitą vasarą.

Skaičiuojama, kad apmokestinus įvažiavimą Palanga per vasarą galėtų gauti iki dviejų milijonų eurų pajamų.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Skaičiuojama, kad apmokestinus įvažiavimą Palanga per vasarą galėtų gauti iki dviejų milijonų eurų pajamų.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Alvydas Ziabkus („Lietuvos rytas“)

Jul 16, 2016, 2:30 PM, atnaujinta May 18, 2017, 5:46 PM

Palanga neslepia, kad įvažiavimo rinkliavą nori įsivesti ne tik siekdama, kad vasarą būtų sumažintas automobilių srautas į kurortą, bet ir tikėdamasi gauti papildomų pajamų.

Pagal sezono metu į miestą įvažiuojančio transporto priemonių srautą skaičiuojama, kad kurortas per vasarą galėtų gauti iki 2 mln. eurų pajamų.

Tai Palangos savivaldybei leistų savarankiškai, nelaukiant valstybės paramos, iš esmės plėtoti kurorto infrastruktūrą.

Tačiau pernai liepos pradžioje nutarusi apmokestinti įvažiavimą automobiliais kurorto savivaldybė šio sprendimo įgyvendinimo būdus ėmėsi nagrinėti tik rugsėjį.

Jau tuomet buvo abejojama, ar iki šios vasaros bus spėta pasiruošti naujai rinkliavai, bet valdžia visus ramino, kad laiko pakaks.

Prieš mokestį sukilo Kretinga

Pasiruošimas ėmė strigti, kai prieš Palangos planus netikėtai sukilo Kretingos rajono gyventojai.

Įvairių partijų politikų paakinti kretingiškiai puolė protestuoti prieš, jų žodžiais, pajūrio apmokestinimą.

Įvairiais ryšiais su Palanga susiję Kretingos gyventojai teigė, kad jiems į kurortą dažnai tenka atvažiuoti įvairiausiais reikalais, todėl kone kasdien mokėti po 5 eurus būtų apiplėšimas.

Kretingiškių nenuramino ir Palangos siūloma nuolaida – dviem pirmosioms valandoms mokesčio išvis netaikyti.

Politikai pasijuto nejaukiai

Numatoma rinkliava artėjant Seimo rinkimams sukėlė ir politinių aistrų.

Palangos ir Kretingos miestams patekus į vieną rinkimų apygardą dviprasmiškoje situacijoje atsidūrė partijų kandidatai: ką žmonėms kalbėti rinkliavą įsivedančioje Palangoje ir prieš ją protestuojančioje Kretingoje?

Prieš šį mokestį Kretingoje buvo priverstas viešai žodį tarti ir šalies premjeras A. Butkevičius: „Aš suprantu, kad Palangos savivaldybei reikia papildomų finansavimo šaltinių, tačiau pinigų turėtų būti surenkama per paslaugas.“

Dar sunkesnėje padėtyje atsidūrė konservatorių kandidatas Vaidotas Bacevičius –jis, kaip kurorto tarybos narys, pats balsavo už rinkliavos įvedimą.

Todėl nieko nuostabaus, kad praėjusių metų pabaigoje pasiruošimas rinkliavos įvedimui nuslopo, o Palangos valdžia įvažiavimo mokestį pasistengė kuo greičiau užmiršti ir jį atidėjo metams.

Oficialiai buvo pasiteisinta, kad iki šios vasaros įgyvendinti tarybos sprendimo nebus suspėta.

Pradėjus strigti pasiruošimui, taip ir liko neparengtos rinkliavos administravimo paslaugos pirkimo konkurso sąlygos.

Liko neįvertinta net laukiama rinkliavos apyvarta, dėl to nebuvo galima pasirinkti tinkamo pirkimo būdo.

Nebus spėta ir kitą vasarą

Be to, rinkliavos įgyvendinimo darbo grupė susidūrė ir su nelauktais sunkumais.

Nuspręsta, kad įvažiavimo keliuose sumontuota įranga užfiksuotų įvažiuojančių automobilių valstybinius numerius, o į miestą mašinomis atvykę poilsiautojai rinkliavą turėtų sumokėti SMS žinute arba mokėjimo automatuose.

Šalies teisės aktais nėra numatyta administracinė atsakomybė už rinkliavos nesumokėjimą.

Todėl užfiksavus pažeidėją, savivaldybei tektų įdėti daugiau atsieinančių pastangų, kad atgautų 5 eurus.

Siekiant, kad rinkliavą sumokėtų visų įvažiavusių transporto priemonių savininkai, buvo nuspręsta užtvarais kontroliuoti įšvažiavimą iš miesto: valstybinių numerių atpažinimo sistema užfiksuotų mašiną, už kurią nebuvo sumokėta, ir prieš ją nusileistų užtvaras.

Tęsti kelionę būtų galima tik čia pat mokėjimo automate sumokėjus rinkliavą.

Tačiau įrengiant užtvarus ir papildomas išvažiavimo juostas šiuose išvažiavimų ruožuose tektų platinti kelius.

Tam reikėtų ilgai trunkančių projektavimo darbų ir kelių rekonstrukcijos. Neaišku, kas už tai mokėtų.

Dėl viso to turėtų būti sprendžiama jau dabar, tačiau apie įvažiavimo rinkliavą bus vengiama prasitarti iki pat spalio mėnesį įvyksiančių rinkimų.

Tik lapkritį atnaujinus pasiruošimą sprendimui įgyvendinti laiko vėl pritrūks, nes vėliausiai vasarį jau turėtų būti aiškus rangovas.

Tuo metu pagal numatomą rinkliavos apimtį turėtų būti skelbiamas tarptautinis konkursas, kurio trukmė – mažiausiai trys mėnesiai.

Ima abejoti ir kurorto vadovas

Šarūnas Vaitkus

Palangos savivaldybės meras

„Dėl iškilusių kontrolės sunkumų įvažiavimo rinkliavos, matyt, teks atsisakyti. Kurorto infrastruktūrai reikiamas lėšas mėginsime susirinkti iš mokesčių už poilsiautojų nakvynę.

Šiemet vadinamąjį pagalvės mokestį padidinę nuo 30 centų iki vieno euro, tikimės per metus surinkti apie pusę milijono eurų.

Ateityje ši suma turėtų didėti, nes per artimiausius metus Palangoje atsiras trys didžiuliai sanatorinio gydymo ir sveikatinimo kompleksai, kurie per metus priims šimtus tūkstančių poilsiautojų.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.