Lenkų žinia lietuviams: žemų kainų parduotuvės – jau ne visiems

Artimiausiu metu žemų kainų parduotuvių tinklai nebeaugs taip greitai kaip anksčiau. Vis dažniau apsiperkame mažesnėse parduotuvėse, esančiose netoli mūsų gyvenamųjų ar darbo vietų, rašo portale „gazeta.pl“ Marcinas Kaczmarczykas.

Žemų kainų parduotuvių tinklai jau ne visiems. „Żabka“ ar „Dino“ kasasi po „Biedronka“.<br>lrytas.lt nuotr.
Žemų kainų parduotuvių tinklai jau ne visiems. „Żabka“ ar „Dino“ kasasi po „Biedronka“.<br>lrytas.lt nuotr.
Prekybos centrų tinklas „Dino“ ką tik gyrėsi, kad praėjusiais metais atidarė 117 naujų parduotuvių ir gruodžio pabaigoje iš viso jų turėjo jau 628-ias.<br>lrytas.lt nuotr.
Prekybos centrų tinklas „Dino“ ką tik gyrėsi, kad praėjusiais metais atidarė 117 naujų parduotuvių ir gruodžio pabaigoje iš viso jų turėjo jau 628-ias.<br>lrytas.lt nuotr.
Yra keletas priežasčių, dėl ko prekybos maisto produktais rinka Lenkijoje sparčiai auga ir dėl ko „Dino“ atidaro tiek daug naujų parduotuvių.<br>lrytas.lt nuotr.
Yra keletas priežasčių, dėl ko prekybos maisto produktais rinka Lenkijoje sparčiai auga ir dėl ko „Dino“ atidaro tiek daug naujų parduotuvių.<br>lrytas.lt nuotr.
Žemų kainų parduotuvių tinklai jau ne visiems. „Żabka“ ar „Dino“ kasasi po „Biedronka“.<br>lrytas.lt nuotr.
Žemų kainų parduotuvių tinklai jau ne visiems. „Żabka“ ar „Dino“ kasasi po „Biedronka“.<br>lrytas.lt nuotr.
Žemų kainų parduotuvių tinklai jau ne visiems. „Żabka“ ar „Dino“ kasasi po „Biedronka“.<br>lrytas.lt nuotr.
Žemų kainų parduotuvių tinklai jau ne visiems. „Żabka“ ar „Dino“ kasasi po „Biedronka“.<br>lrytas.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Feb 12, 2017, 11:09 AM, atnaujinta Apr 10, 2017, 6:32 AM

Prekybos centrų tinklas „Dino“ ką tik gyrėsi, kad praėjusiais metais atidarė 117 naujų parduotuvių ir gruodžio pabaigoje iš viso jų turėjo jau 628-ias. Įspūdingas augimo tempas, kuris gražiai dera prie ankstesnių jau girdėtų pranešimų apie tai, kaip keičiasi prekybos maisto produktais rinka Lenkijoje.

Pavyzdžiui, tyrimų bendrovė „Roland Berger“ prognozuoja, kad iki 2020 metų žemų kainų parduotuvių tinklai augs lėčiau nei netolimoje praeityje.

Tačiau paspartės mažų krautuvėlių (lenkiškai jos vadinamos „sklep convenience“ pagal anglišką pavadinimą „Convenience store“ – „patogi, tinkama parduotuvė“, kitaip dar „corner store“, „corner shop“ – „parduotuvė už kampo“. – Red.) ir šalia namų ar darbovietės įsikūrusių prekybos centrų (lenkiškai jie vadinami „supermarket proximity“ – „artimas prekybos centras“) plėtra.

Po pirmuoju iš šių dviejų pavadinimų slepiasi mažos parduotuvės, prekiaujančios firminiais, svarbiausiais produktais, esančios netoli tų vietų, kur mes gyvename ar dirbame – tokios, kaip, pavyzdžiui, „ Żabka“. Po antruoju pavadinimu – nelabai dideli prekybos centrai su platesniu prekių asortimentu nei mažų krautuvėlių, bet irgi įsikūrę pirkėjams patogioje vietoje, paaiškina straipsnio autorius ir pateikia pavyzdį: Lenkijoje šio tipo parduotuvėms galima priskirti „Delikatesy Centrum“ ar „Dino“. („Dino Polska S.A.“ – nuo 1999 metų veikiantis lenkiškas pramoninėmis ir maisto prekėmis prekiaujančių parduotuvių tinklas, kurio dalį akcijų valdo tarptautiniai fondai; daugiau kaip 95 proc. asortimento sudaro lenkiški produktai. – Red.).

„Tikimės, kad „convenience“ segmentas bus sparčiausiai augantis segmentas (vidutiniškai 12,5 proc. per metus), tuoj po jo eis „proximity“ segmentas (vidutiniškai 8,2 proc. per metus) ir žemų kainų parduotuvių segmentas (augimo tempas sumažės nuo 14,1 proc. 2010–2015 metais iki 6,6 proc.), – teigiama „Roland Berger“ ataskaitoje.

Daugiau uždirbame. Padeda programa „500 plius“

Yra keletas priežasčių, dėl ko prekybos maisto produktais rinka Lenkijoje sparčiai auga ir dėl ko „Dino“ atidaro tiek daug naujų parduotuvių.

„Vyriausybės programa „500+“ (kalbama apie pernai priimtą vyriausybės programą „Rodzina 500 plus“, kuri vykdoma nuo balandžio 1-osios ir pagal kurią mokamos išmokos šeimoms, turinčioms bent vieną vaiką, jei jos pajamos atskaičius mokesčius neviršija 800 zlotų, arba maždaug 185 eurų, vienam šeimos nariui, o auginančioms vaiką su negalia – 1200 zlotų arba maždaug 278 eurų. – Red.), mažėjantis nedarbo lygis ir reguliarus minimalaus darbo užmokesčio augimas didina individualų vartojmą Lenkijoje.

Tai ypač jaučiama mažesniuose miestuose, kur yra įsikūrusios „Dino“ parduotuvės. Bendrovė fiksuoja didėjantį klientų, išleidžiančių daugiau pinigų apsipirkti mūsų parduotuvėse, skaičių“, – sako „Dino Polska“ valdybos pirmininkas Szymonas Piduchas.

Jo nuomone, šiemet mažmeninės prekybos tinklams bus palankios ir makroekonominės plėtros sąlygos. Padės ir vėl beprasidedanti infliacija. „Tikimės, kad 2017 metais išsilaikys pozityvios makroekonominės tendencijos. Didėjanti infliacija, minimalaus darbo užmokesčio padidinimas nuo šių metų sausio mėnesio ir programos „500+“ tęsimas turėtų turėti teigiamą įtaką mažmeninės prekybos maisto produktais rinkai, prognozuoja jis.

Įdomu tai, kad „Dino Polska“ valdyba taip pat sieja savo parduotuvių skaičiaus ir pardavimų didėjimą su mažesnių gyvenviečių plėtra, kuri remiama lėšomis iš ES fondų.

Keičiasi gyvenimo būdas. Lenkai nori gyventi patogiau

Tačiau daugiau pinigų piniginėse iki galo nepaaiškina mūsų pirkimo įpročių evoliucijos. Keičiasi ir mūsų gyvenimo būdas, teigia straipsnio autorius.

Turime mažai laiko, gyvenimo tempas darosi vis spartesnis, daugėja pavienių namų ūkių ir kyla moterų profesinis aktyvumas.

„Spartus gyvenimo tempas, susijęs su vis ilgesniu darbo laiku, yra svarbus veiksnys, formuojantis pirkimo įpročius. Mūsų klientai nori pirkti maisto produktų netoli esančiose parduotuvėse, jiems patogiose vietose, net kelis kartus per savaitę“, – sako S.Piduchas.

Jis taip pat atkreipia dėmesį, kad tuo pačiu metu didėja pirkėjų informuotumas apie sveiką mitybą ir jų sąmoningumas, o tai turi papildomos įtakos didesniam susidomėjimui šviežiais ir vietiniais produktais, kurie suvokiami kaip sveikesni.

„Prekybos centrų „proximity“ segmentui priskiriamų parduotuvių santykinai nedidelis plotas – palyginti su didžiųjų prekybos centrų plotu – taip pat užtikrina greitą ir paprastą apsipirkimą. Prekybos centrai „proximity“, prisitaikydami prie naujo šeimos modelio, taip pat traukia pirkėjus didele paruoštų ar iš dalies paruoštų produktų pasiūla“, – priduria S.Piduchas.

Kaina vis dar svarbi

Prie viso to vis dėlto nėra taip, kad kaina mums nebebūtų svarbi. Tokie tinklai kaip, pavyzdžiui, „Dino“ ar „Delikatesy Centrum“ ,turi pritraukti ir patraukliomis kainomis.

„Dėl veiklos masto, kurį pasiekė mažmeninės prekybos tinklas „Dino“, mes taip pat galime pasiūlyti savo klientams patrauklias kainas, konkuruojančias su didžiausiais žemų kainų parduotuvių tinklais“, – tvirtina S.Piduchas.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.