Pavėlavo traukinys? Būtina reikalauti kompensacijos

Lietuvoje sparčiai populiarėjat kelionėms traukiniu, keliauninkams ne pro šalį žinoti savo teises. Jei dėl nesėkmingos kelionės traukiniu sugriuvo planai, pasidomėjus galimybėmis, galima gauti kompensaciją. 

Neprarasdamas teisės į kelionę traukiniu, keleivis iš geležinkelio įmonės gali reikalauti kompensacijos už vėlavimą, jei pinigai už bilietą nebuvo grąžinti. <br> A.Srėbalienės nuotr. 
Neprarasdamas teisės į kelionę traukiniu, keleivis iš geležinkelio įmonės gali reikalauti kompensacijos už vėlavimą, jei pinigai už bilietą nebuvo grąžinti. <br> A.Srėbalienės nuotr. 
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 29, 2017, 9:40 AM

Keliaujantiems traukiniu Lietuvoje

Advokatų teisinės bendrijos TRINITI LT asocijuota teisininkė Ieva Strunkienė primena, kad vėluojant traukiniui (jei jis ne laiku atvyksta į pradinę stotį), kol laukiate, turite teisę gauti informaciją apie tai, kas vyksta. Jei ilgiau negu valandą laukiate vėluojančio traukinio, jums turi būti pasiūlytas nemokamas maistas bei nemokami gaivieji gėrimai.

Jeigu išvykimo stotyje dėl traukinio vėlavimo būtina pasilikti vieną ar daugiau naktų, esant fizinei galimybei, traukinio keleiviui turi būti pasiūlytas viešbutis ar kita apgyvendinimo vieta ir transportas iš geležinkelio stoties į apgyvendinimo vietą. Na, o jeigu traukinys sustabdytas kelyje, esant fizinei galimybei, turi būti pasiūlytas transportas nuo traukinio iki geležinkelio stoties ar iki kelionės tikslo. 

 Jei traukinys vėluoja ir dėl to galutinę atvykimo vietą pasieksite vėluodami daugiau nei valandą, turite galimybę nedelsiant reikalauti grąžinti pinigus už neįvykdytą kelionę ar jos dalį.   Taip pat turite teisę pasirinkti važiuoti kitu traukinio maršrutu, esant panašiomis sąlygomis ir ankščiausiai galimybei. Dar kita galimybė -  važiuoti kitu traukinio maršrutu panašiomis sąlygomis vėlesne, Jums patogia data, tačiau ne vėliau kaip per 48 valandas.

Svarbus ir vėlavimo laikas

I.Strunkienė atkreipia dėmesį, kad neprarasdamas teisės į kelionę traukiniu, keleivis iš geležinkelio įmonės gali reikalauti kompensacijos už vėlavimą, jei dėl traukinio vėlavimo pinigai už bilietą nebuvo grąžinti. 

„Jeigu keleivio traukinys vėluoja valandą ir daugiau, keleiviui priklauso 25 procentų kompensacija, skaičiuojama nuo traukinio bilieto kainos. Tuo atveju, jeigu traukinys vėluoja dvi valandas ir daugiau – keleiviui priklauso 50 procentų traukinio bilieto kainos grąžinimas“, - aiškina asocijuota teisininkė. 

Keleiviams, turintiems daugkartinius bilietus, traukinio vėlavimo atveju taikomi tokio pat dydžio keleivio sumokėtos bilieto kainos dalies, apskaičiuotos vienai kelionei į vieną pusę, kompensacijos.

Pinigų grąžinimas už traukinio bilietą ar kompensacija sumokama per vieną mėnesį nuo keleivio prašymo geležinkelio įmonei pateikimo. Kompensacija nėra mokama, jeigu apie traukinio vėlavimą keleiviui pranešta prieš nusiperkant bilietą arba jeigu atvykus kitu traukiniu ar pakeitus maršrutą pavėluojama mažiau negu 60 min. 

Kelionės traukiniu Europoje

I.Strunkienė primena, kad traukinių keleivių teisės paprastai taikomos visoms kelionėms traukiniu ir geležinkelio paslaugoms Europos Sąjungoje (ES).

Jeigu jums pranešama, kad į galutinę paskirties vietą atvyksite vėluodamas bent vieną valandą, turite teisę keisti kelionės planus ir pareikalauti nedelsiant grąžinti už bilietą sumokėtus pinigus.

Taip pat galite turėti teisę būti parvežtas į pradinę išvykimo vietą, jeigu dėl vėlavimo jūsų kelionė nebetenka prasmės, arba kuo anksčiau būti nuvežtas į galutinę kelionės vietą.

Keleiviams taip pat priklauso nemokamas maitinimas ir gaivieji gėrimai proporcingai laukimo laikui, o jeigu nuspręsite, kad turite laiko nakvoti – turite teisę ir į nemokamą nakvynę. Jeigu visgi nusprendžiate tęsti kelionę arba sutinkate į galutinę atvykimo vietą vykti alternatyviomis transporto priemonėmis, taip pat turite teisę į kompensacijas, kurių dydžiai nesiskiria nuo taikomų Lietuvoje.

Kompensacijos ir už bagažą

Jeigu keliaujant Europoje jūsų registruotas bagažas kelionės metu pametamas arba sugadinamas, jūs taip pat turite teisę į kompensaciją. Įrodžius bagažo turinio vertę, kompensacija gali siekti iki 1300 eurų už registruoto bagažo vienetą. Jeigu vertės įrodyti negalėsite, bet kokiu atveju, jums priklausys 330 eurų kompensacija.

Atsitikus nelaimei, jeigu per traukinio avariją traukinio keleivis žūtų arba būtų sužeistas, jis arba jo išlaikomi asmenys turi teisę gauti 1500 eurų neviršijančią kompensaciją už pamestą arba sugadintą tiek registruotą, tiek neregistruotą rankinį bagažą. 

Jeigu traukinio avarijos metu pats traukinio keleivis būtų sužalotas ar žūtų, jis arba jo išlaikomi asmenys turi teisę gauti kompensaciją, kad būtų galima padengti išlaidas, susijusias su jo arba jo išlaikomų asmenų neatidėliotinais poreikiais. Dalis kompensacijos gali būti išmokama anksčiau – per 15 dienų nuo avarijos. Žūties atveju ši išankstinė išmoka yra ne mažesnė kaip 21 tūkst. eurų už asmenį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.