„Už visas paslaugas sumoku pašte. Man toks mokėjimo būdas paprastesnis, nes naudotis kompiuteriu trūksta įgūdžių, o vaikai ne visada gali pagelbėti“, – aiškino Taikos prospekto gyventoja Audronė.
Panašius vyresniosios kartos kauniečių argumentus nuolat girdi ir paslaugas teikiančių įmonių darbuotojai. Jaunesni kauniečiai galvoja kitaip: jie nesupranta, kam reikia popierinių sąskaitų.
Vis dėlto pastarasis atsiskaitymo būdas Kaune gerokai populiaresnis.
Skaičiai neleidžia abejoti
Bendrovės „Kauno vandenys“ klientų aptarnavimo centro vadovė Virginija Egidija Pajaujienė pranešė, kad per mėnesį išsiunčiama apie 158 tūkst. sąskaitų ir net 87,5 tūkst. jų adresatą pasiekia paštu.
Dar 35,2 tūkst. sąskaitų išsiunčiama elektroniniu paštu, o 34,5 tūkst. klientų atsiskaito per bendrovę „Viena sąskaita“.
Pasak V.E.Pajaujienės, apie 300 sąskaitų nesiunčiama, nes būstuose laikinai niekas negyvena arba klientai yra užsiregistravę įmonės svetainėje ir patys pasiima sąskaitas.
Centralizuotai šilumą tiekiančios savivaldybės įmonės „Kauno energija“ darbuotojai kas mėnesį parengia 118 tūkst. sąskaitų, iš jų tik 23 proc. – elektroninės.
Siūlo pažangių priemonių
Pastatų priežiūros bendrovės „Mano būstas“ Ryšių su visuomene grupės vadovas Paulius Ugianskis pranešė, kad Kaune daugiau nei 13 tūkst. klientų sąskaitas gauna paštu. Dar beveik 3900 klientų sąskaitos pasiekia elektroniniu paštu ir šis skaičius kasmet auga.
„Gyventojai vis aktyviau naudojasi galimybėmis sąskaitas gauti elektroninių ryšių priemonėmis, nes toks būdas yra patogesnis: jos nepasimeta, o peržiūrėti galima visur, kur veikia internetas“, – aiškino P.Ugianskis.
Šiais metais „Mano būstas“ savo klientams pristatė naujovę – galimybę atsiskaityti už paslaugas per mobiliąją programėlę „e.BŪSTAS“.
Pasak P.Ugianskio, tai šiuolaikiškas mokėjimo būdas ir galimybė vienu spustelėjimu ne tik atlikti mokėjimus, bet ir matyti savo namo istoriją, realiuoju laiku registruoti gedimą, susisiekti su savo namo vadybininku. „Mano būstas“ yra vienintelė pastatus prižiūrinti bendrovė Lietuvoje, pasiūliusi klientams naudotis mobiliąja programėle.
Derybos vyksta sunkiai
Šiemet liepos mėnesį Kauno savivaldybė įsteigė gyventojų aptarnavimo centrą „Mano Kaunas“, kuris apims visas Kauno savivaldybės įmones. Gyventojai atsakymus į visus klausimus gali greitai rasti socialinio tinklo „Facebook“ puslapyje „Mano Kaunas“ arba paskambinę nemokamu telefonu.
Trijose miesto vietose įsikūrusiame centre gyvai aptarnaujami savivaldybės valdomų bendrovių klientai. Jie gali sudaryti sutartis, gauti reikiamas pažymas, pateikti prašymus, sumokėti mokesčius ir gauti visą rūpimą informaciją.
Tąkart Kauno savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Petrauskas užsiminė apie planus gyventojams už savivaldybės įmonių teikiamas paslaugas siųsti tik vieną sąskaitą. Ar tai gali tapti tikrove?
„Savivaldybei diegti naują sistemą būtų per brangu, todėl mėginsime susitarti su bendrovėmis, teikiančiomis tokią paslaugą“, – pranešė G.Petrauskas.
Dėl bendradarbiavimo tartasi su didžiausią rinkos dalį turinčia bendrove „Viena sąskaita“, tačiau administracijos vadovas pripažino, kad reikalai sunkiai juda į priekį. Jis mano, kad derybos galimos ir su kitomis bendrovėmis.