Virtuali parduotuvė mausto žmones: jau prarado šimtus eurų Virtuali parduotuvė mausto žmones: sumoka pinigus, bet prekės negauna

Nusiperki prekę iš grupinio pardavimo portalo. Kaina – patraukli, jautiesi sutaupęs. Lauki, kada gausi įsigytą pirkinį, tačiau nė kvapo. O pradėjus ieškoti pardavėjo, supranti, kad ir pėdos jo ataušusios.

Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Akcijatau.lt gundo žmones patraukliais pasiūlymais. 
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

2018-04-20 16:34

Šitaip nusvilo ne vienas, pastaruoju metu pirkęs iš virtualios parduotuvės akcijatau.lt. Kai kurie sumokėjo ir 150, ir 320 eurų. O ji toliau vilioja pirkėjus patraukliais pasiūlymais.

Tatuiruočių salono Vilniuje šeimininkas Donatas Remeikis – vienas iš tų, kuriuos apgavystėmis maitino akcijatau.lt. Kovo 27 dieną užsisakęs tris masažo stalus ir išsyk už juos 320 eurų sumokėjęs per „Paysera“ pirkinių nesulaukė iki šiol.

Tiesa, jau išsikovojo ir atgavo pusę sumokėtos sumos – 160 eurų. Tačiau dėl likusios dalies pardavėjas net pažadų nedalija – sako, kad jei norintis, D.Remeikis gali keliauti į teismą ir taip gadintis sau nervus.

Savo pinigus mėgina atgauti ir klaipėdietė Loreta.

„Tai sukčiautojai, kurie nori tokiu būdu pralobti. Žmonės ir toliau ten perka, ir niekas jų nestabdo. Kodėl teisėsauga nieko nedaro?“ – sakė į lrytas.lt paskambinusi moteris iš pajūrio. Ji jau kreipėsi į policiją. 

Žadėjo net nuolaidą

Kovo pabaigoje sumokėjęs už masažo stalus D.Remeikis po šešių dienų paskambino į akcijatau.lt – norėjo kuo greičiau aprūpinti darbu naujai priimtus tatuiruotojus.

„Pasakė, kad stalai atkeliaus per 12 dienų. Tačiau ir po tokio laiko jų nesulaukiau“, – pasakojo verslininkas.

Jis tikras, kad kalbėjosi su akcijatau.lt šeimininku Nerijumi Dulinsku, nors tas ir neprisistatęs, sakęs esantis tiesiog darbuotojas.

„Jis man žadėjo 10 proc. nuolaidą, mat esą pasikeitė kurjeriai, tad stalų neatveža“, – pasakojo D.Remeikis.

Mainais reikalavo tylėjimo

Tačiau ir toks posūkis neišjudino situacijos – pirkinio tatuiruočių salono vadovas negavo. Iš „Paysera“, per kurią atsiskaitė, vyras sako sužinojęs, kad sutartį mokėjimų kanalas su akcijatau.lt nutraukęs.

Tiesa, išsikovoti bent pusę sumokėtos sumos iš akcijatau.lt D.Remeikiui pavyko. Ji buvo pervesta iš uždarosios akcinės bendrovės „Akcija tau“ sąskaitos.

„Jis išvis prašė neviešinti šios informacijos, todėl sutiko grąžinti man pusę pinigų.

Sakė, kad antraip visiškai nieko negausiu ir turėsiu eiti teismo keliu, kur, anot jo, gadinsiu nervus ir sveikatą“, – piktinosi D.Remeikis.

Palto taip ir nesulaukė

Klaipėdietė Loreta dažnai perka internetu, ir viskas iki šiol būdavo gerai.

„Tad praradau budrumą šįkart. Pirma įsigijau, o kai kilo įtarimų, paskaičiau internete atsiliepimus apie vietą, iš kurios pirkau. O reikėjo daryti atvirkščiai. Noriu įspėti, kad kiti neapsigautų“, – kalbėjo klaipėdietė.

Moteris balandžio 3 dieną įsigijo paltą iš grupinio pardavimo portalo akcijatau.lt.

Pirkinys su siuntimu į uostamiestį kainavo 45 eurus. Elektroniniame laiške, kurį gavo Loreta apmokėjusi prekę, parašyta, kad paltas paštomatą Klaipėdoje pasieks per 5 darbo dienas.

Tačiau praėjus numatytam laikui klaipėdietė prekės taip ir nesulaukė.

Ji parašė kelis laiškus elektroniniu paštu. Viename prašė pranešti siuntos numerį, antrame priminė vis dar nesulaukusi to, už ką sumokėjo, trečiame reikalavo grąžinti pinigus. Prisiskambinti nurodomu telefonu jai pavyko kartą, tuomet sulaukė pažado, kad paltą greitai gaus.

„Didžiąją dalį dienos telefonas būna išjungtas, o vakare įjungia, bet neatsiliepia“, – sakė Loreta.

Ji jau išsiuntė registruotą laišką įmonei ir pareiškimą policijai dėl turto praradimo. 

Internete apstu skundų

Panaršiusi internete klaipėdietė rado galybę skundų – pirkėjai guodėsi nei prekės sulaukę, nei pinigų atgavę iš akcijatau.lt.

Tarkim, Brigitai teko gerokai pavargti aiškinantis su šios įmonės atstovais.

„Žmonės, aplenkite šią svetainę iš toli, pinigus pasiima, prekės neturi, laukiau mėnesį, atsiuntė po grasinimų ir skambinimų visai kitą prekę, nei kad užsisakiau, nors buvo perspėtas, kad man nereikia kitos. Prekė, kurią atsiuntė, buvo prastos būklės.

Paskambinau pasakyt, kad man jos nereikia ir siunčiu atgal, numetė ragelį. Dar kartą paskambinau, kalbėjo arogantiškai, nieko nesakė apie pinigų grąžinimą.

Apgaudinėja žmones vidury baltos dienos“, – piktinosi Brigita.

O Gražina laukė prekės, užsakytos dar pernai. Tai turėjo būti dovana dukteriai Kalėdų proga.

„Esu pašiurpusi, netikėjau, kad gruodžio 2 d., užsakiusi prekę, jos išvis negausiu Kalėdoms. Liko dukra be dovanos. Į elektroninius laiškus įmonė neatsako, nei prekės, nei pinigų. ir kažkaip jie dar dirba, stebiuosi...“ – internete rašė moteris.

O Evelina skundžiasi negavusi sūpynių už 150 eurų. 

Vadovas dingo lyg į vandenį

Lrytas.lt mėgino skambinti akcijatau.lt kelias dienas iš eilės, tačiau nepavyko. „Šiuo metu su žmogumi, kuriam skambinate, nėra galimybių susisiekti“, – tai girdėti surinkus numerį.

Viešai prieinamuose registruose matyti, kad įmonei „Akcija tau“ vadovauja Nerijus Dulinskas. Tiesa, skirtinguose šaltiniuose pateikiami vis kitokie bendrovės adresai: visi Vilniuje, tačiau vieta skiriasi.

Šių metų balandžio 1 dieną įmonėje dirbo penki žmonės, o dabar – vos vienas. O 2014-aisiais koletyve buvo net 20 darbuotojų. Įmonė neturi nekilnojamojo tyrto ar transporto priemonių. 

Ir nors tarp besiskundžiančiųjų sklando kalbos, kad įmonė esą bankrutuojanti ar jau parduota kitiems savininkams, Registrų centro duomenys rodo, kad įmonei bankrotas nepaskelbtas, tiesa prieš pusantro mėnesio N.Dulinskas tapo 100 proc. akcijų savininku ir pasikeitė bendrovės registracijos adresas.

N.Dulinskas yra kelių įmonių, kuriose dirba vos vienas žmogus, šeimininkas. 

Konkurencijos taryba skyrė baudą

2016 metais šiai įmonei padus kuteno Konkurencijos taryba. Tuomet ji nustatė, kad „Akcija tau“ savo interneto svetainėje www.akcijatau.lt skleidė reklaminius pasiūlymus, kurie klaidino vartotojus ir taip pažeidė Reklamos įstatymo 5 straipsnį.

Konkurencijos taryba nustatė, kad bendrovės reklaminiuose pasiūlymuose šalia plaukų džiovintuvo ir plaukų tiesinimo žnyplių pardavimo kainos nurodyta palyginamoji (nubraukta) kaina bei vartotojo gaunama nauda procentine išraiška neatitiko tikrovės.

Tarybos vertinimu, bendrovės skleistose reklamose nuolaidos dydis minėtoms prekėms svyravo nuo 20 iki 29 procentų, tačiau „Akcija Tau“ nesugebėjo pateikti įrodymų, kad nubraukta prekių kaina iš tiesų buvo anksčiau bendrovės taikyta kaina.

Konkurencijos taryba už skleistą ir pirkėjus klaidinančią reklamą bendrovei skyrė 5400 eurų baudą. Skirdama bauda Taryba atsižvelgė į tai, jog bendrovė pripažino padariusi pažeidimą. Kitu atveju jai būtų buvusi paskirta didesnė bauda.

Vartotojų teisių sargai primena pirkėjų teises

Nors viešojoje erdvėje skundų dėl akcijatau.lt nors vežimu vežk, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba per pastaruosius metus vartotojų prašymų nėra gavusi.

Tarnyba pateikė tokį paaiškinimą, kaip turėtų elgtis pardavėjas ir kokių teisių turi pirkėjas:

„Informuojame, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – Civilinis kodeksas) 6.317 straipsnio 1 dalimi, šalims sudarius vartojimo pirkimo–pardavimo sutartį, pardavėjo atžvilgiu keliama pagrindinė jo pareiga – perduoti daiktus pirkėjui, t. y. jam valdyti nuosavybės (patikėjimo) teise, ir patvirtinti nuosavybės teisę į daiktus bei jų kokybę. Civilinio kodekso 6.205 straipsnyje nurodyta, kad „sutarties neįvykdymu laikomos bet kokios iš sutarties atsiradusios prievolės neįvykdymas, įskaitant netinkamą įvykdymą ir įvykdymo termino praleidimą“.

Papildomai pažymime, kad Civilinio kodekso 6.359 straipsnio 2 dalyje įtvirtinta pardavėjo pareiga ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo dienos (jeigu šalys nesusitaria kitaip) pristatyti daiktus juos perduodant pirkėjui arba perleidžiant pirkėjui jų valdymą. Civilinio kodekso 6.156 straipsnis numato, kad šalys turi teisę laisvai sudaryti sutartis ir savo nuožiūra nustatyti tarpusavio teises bei pareigas, taip pat sudaryti ir šio kodekso nenumatytas sutartis, jeigu tai neprieštarauja įstatymams. Atsižvelgiant į minėtas nuostatas, vartotojas su pardavėju gali susitarti dėl bet kokio abi šalis tenkinančio prekių pristatymo termino, o jei šis terminas nenustatytas – prekės turi būti pristatytos ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo. Pažymėtina, kad minėtos nuostatos pardavėjui taikomos neišskiriant, ar jis veiklą vykdo fizinėje ar elektroninėje parduotuvėje.

Jeigu pardavėjas neįvykdė savo pareigos pristatyti daiktus per sutartyje ar minėto straipsnio 2 dalyje nustatytą terminą, pirkėjas pateikia reikalavimą pristatyti daiktus per papildomą protingą terminą, atsižvelgdamas į aplinkybes, o pardavėjui nepristačius daiktų per papildomą terminą, pirkėjas turi teisę vienašališkai nutraukti sutartį.

Atkreipiame dėmesį, kad įstatymai ar sutartis gali nustatyti, kad už prievolės neįvykdymą ar netinkamą įvykdymą kaltoji šalis privalo sumokėti netesybas (baudą, delspinigius). Kiekvienu atveju delspinigių dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į tai, dėl kokių sąlygų vartotojas ir pardavėjas susitarė sudarydami sutartį.

Šiuo atveju vartotojas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo 21 straipsnio nuostatomis, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ir nurodyti savo reikalavimą. Jei per 14 kalendorinių dienų nuo raštiško kreipimosi į pardavėją vartotojui nėra pateikiamas atsakymas, arba pardavėjo atsakymas vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą dėl ginčo nagrinėjimo vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia ginčų nagrinėjimo tvarka.

Papildomai informuojame, kad dėl grupinių pardavimų portaluose siūlomų prekių ar paslaugų Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba gauna pavienius vartotojų kreipimusis, kurie dažniausiai susiję su nepristatomomis prekėmis ar neteikiamomis/nekokybiškai suteiktomis paslaugomis“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.