Per karantiną iš Lietuvos išskristi negalėjusiems vilniečiams – antausis: prarado ir pinigus, ir kelionę „Wizz Air“ atsakė, kad pinigų grąžinti neprivalo

Vilniečių porai, kaip ne vienam lietuviui, karantinas sujaukė planus. Tačiau jų istorija kiek kitokia: nors dėl Vyriausybės įvesto draudimo lietuviai išvykti iš šalies negalėjo, skrydžių bendrovė pinigų už bilietus grąžinti neketina. Be to, jos sprendimą palaiko ir Europos vartotojų centras.

Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>A.Vaitkevičiaus nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Skaraičio nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (10)

Lrytas.lt

2020-06-18 19:18, atnaujinta 2020-06-19 08:31

Vilnietė Jūratė su porininku kovo 16-ąją, 6 val. ryto, turėjo iš Lietuvos išskristi į Kiprą. Kadangi nuo vidurnakčio buvo įvestas karantinas, Jūratė su bendrakeleiviu nusprendė į Vilniaus oro uostą nė nevykti.

Mat pagal Vyriausybės nutarimą nuo kovo 16 d. Lietuvos piliečiams buvo uždrausta išvykti iš Lietuvos. Išimtys taikytos tik tiems atvejams, kai žmonės grįžta į savo gyvenamąją vietą, vyksta į darbo vietą, taip pat su Valstybės sienos apsaugos tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos vadovo ar jo įgalioto asmens leidimu.

„Į Kiprą mes neišskridome, todėl skrydžių bendrovei „Wizz Air“, su kuria turėjome keliauti, pateikėme pretenziją, kad ši grąžintų pinigus už bilietus. Tačiau sulaukėme atsakymo, kad atgausime tik tą sumą, kurią praradome už skrydžio atgal iš Kipro į Lietuvą bilietus. Oro bendrovė mums paaiškino, kad skristi galimybę turėjome – lėktuvas juk iš Vilniaus pakilo.

Tačiau kas iš to – juk iš tiesų išvykti negalėjome“, – portalui lrytas.lt kalbėjo Jūratė, mėginusi už du skrydžio bilietus atgauti 400 eurų.

Moteriai nesuprantama ir Europos vartotojų centro pozicija. Į šią instituciją kreipęsi vilniečiai išgirdo, kad „Wizz Air“ teisi: jei lėktuvui buvo leista skristi, oro bendrovė grąžinti pinigų neprivalo.

„200 eurų už vieną bilietą – ne tokia maža suma, o jos mums nekompensuoja. Bet kaip galėjome palikti šalį, jei tą mums daryti uždrausta“, – klausė moteris.

Skrydžių bendrovė „Wizz Air“ portalui perdavė, kad tuo atveju, jeigu keleivis negali išvykti iš šalies, bendrovė skrydžių nekompensuoja.

„Galėjimas išvykti iš šalies yra keleivio rizikos faktorius. „Wizz Air“ keleiviams siūlo įsigyti „Wizz Flex“ paslaugą, kuri suteikia galimybę klientui atšaukti ar koreguoti užsakymą iki trijų valandų prieš išskrendant ir už tai netaikomas joks atšaukimo mokestis“, – rašoma skrydžių bendrovės komentare.

Portalui lrytas.lt Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovė Natalija Jarmulkovič aiškino, kad ES keleivių teisių reglamentuose nėra aptariami atvejai, kai keleiviai negali keliauti. Todėl, ar keleivis tokiais atvejais gali atgauti sumokėtą sumą, priklauso nuo bilieto rūšies: grąžinamas bilietas, galimybė užsisakyti naują bilietą ir kt. – kaip nurodyta vežėjo sąlygose.

Kad pasiaiškintų situaciją, Europos vartotojų centras Lietuvoje kreipėsi į Europos vartotojų centrą Vengrijoje, nes „Wizz Air“ – Vengrijos oro transporto bendrovė. Kaip informavo Europos vartotojų centras Vengrijoje, šiuo metu šalyje naujų teisės aktų pakeitimų dėl minėtų aplinkybių nėra, todėl keleivis turėtų vadovautis sudarytos vežimo sutarties sąlygomis.

„Jeigu skrydis vykdomas, tokiu atveju, pinigų už skrydį grąžinimas keleiviui nepriklauso. Šiuo atveju vartotojai gali pasiteirauti oro vežėjo dėl galimybės gauti kuponą arba nuolaidą, kuriuos būtų galima panaudoti kitai kelionei, tačiau tokios alternatyvos gali būti teikiamos tik oro vežėjo gera valia“, – komentavo N.Jarmulkovič.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.