Prekybininkai išvardijo, ką lietuviai labiausiai perka per Valentino dieną: tendencijos keičiasi

Nors Valentino dieną pasitiksime karantine, prekybininkai teigia, jog didelės įtakos pandemija šiai dienai nedaro. Žmonės, kaip įprasta, labiausiai perka saldėsius bei gėles. Tiesa, tendencijos šiek tiek keičiasi – prekybininkai įvardijo, kas šiemet populiariausia ir kiek pinigų gėlėms pasiruošę išleisti įsimylėjėliai.

Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>T.Bauro nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>T.Bauro nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>V.Skaraičio nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>V.Skaraičio nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>D.Umbraso nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>„Pasaulio gėlės“ nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>„Pasaulio gėlės“ nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>„Pasaulio gėlės“ nuotr.
Valentino dienai pinigų negaili: įprastoms dovanoms lietuviai šiemet pasiruošę išleisti daugiau.<br>„Pasaulio gėlės“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (14)

Lrytas.lt

Feb 14, 2021, 11:06 AM

Paklausa skiriasi

„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė teigia, jog romantiško nusiteikimo ir mielų smulkmenėlių, skirtų mylimiesiems pradžiuginti, dėl pasikeitusių gyvenimo sąlygų nemažėja.

Valentino diena mūsų šalyje, galima sakyti, tampa viena populiariausių dienų. Pastebime tendenciją, kad lietuviai jau turi savų šios dienos ritualų – meilės dienos proga pirkėjai savo antrąsias puses dažniausiai stebina gėlėmis, tortais ir saldumynais“, – pastebi V.Budrienė.

Štai „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė pastebi, jog karantino reikalavimai ir apribotas bendravimas lėmė mažesnį šventinių prekių, skirtų Valentino dienai, poreikį.

„Šįmet simbolinių suvenyrų, skirtų Valentino dienai, bei saldumynų pardavimai yra kritę – jie daugiau kaip 40 proc. mažesni nei praėjusiais metais“, – naujienų portalui lrytas.lt pasakoja E.Dapkienė.

Populiaru, kas įprasta

Nors karantinas kiek pakoregavo paklausą, E.Dapkienė teigia, jog žmonės, kaip ir įprasta, ruošdamiesi Valentino dienai perka širdelės formos šokoladinius saldainius bei specialiai įsimylėjėlių dienai skirtas saldainių pakuotes.

Anot jos, Valentino dieną itin populiarūs dekoratyviniai segtukai, smeigtukai ir įvairūs lipdukai su širdelėmis.

V.Budrienė teigia, jog saldainius, kaip meilės dienos atributus, linkę dovanoti tiek vyrai, tiek moterys.

„Per meilės dieną pardavimų rekordus muša įvairių dydžių pakuotėse esantys kokosiniai saldainiai. Antroje vietoje pagal perkamumą rikiuojasi proginiai šokoladai romantiškomis, širdelėmis padailintomis pakuotėmis ar širdelės formos dėžutėse įpakuoti saldainiai“, – teigia V.Budrienė.

Jos teigimu, pagal tortų pardavimų duomenis Valentino diena yra trečia po Kalėdų ir Motinos dienos.

„Pastebėjome, kad daugiausia dėmesio sulaukia meilę simbolizuojantys raudonos spalvos, gėlėmis, širdelėmis dekoruoti tortai. Tačiau populiarūs yra ir šokoladiniai kepiniai, taip pat įvairūs pyragai ir tartaletės“, – pasakoja V. Budrienė.

Vis dėlto sveikesnių pasirinkimų tendencijos, anot V.Budrienės, pastebimos ir desertų kategorijoje. Pirkėjai taip pat ieško įvairiausių sveikesnių alternatyvų – renkasi kepinius, kuriuose yra mažiau cukraus, o taip pat ir gaminius be laktozės, glitimo.

Dovanoja ne tik rožes

Prakalbus apie gėles, „Iki“ atstovė V.Budrienė teigia, jog lietuviai ištikimi tradicinėms gėlėms, tad per Valentino dieną tarp labiausiai perkamų gėlių pirmauja tulpės, o antroje vietoje rikiuojasi rožės.

Anot jos, duomenys rodo, kad vasario 13–14 d. gėlių pardavimai išauga net 25 kartus.

Štai gėlių parduotuvės „Kvietkai.lt“ direktorius Justinas Iljeitis sako, jog rožės jau nebėra pati populiariausia Valentino dienos gėlė.

„Keista, tačiau šiemet beveik neturime klientų, kurie Valentino dienai užsakinėtų rožes – iš visų užsakymų rožes pirko vos keli“, – pastebėjimais dalijasi J.Iljeitis.

Pasak jo, daugiausia vyrauja pavasarinės gėlės – narcizai, ypač šiemet populiarūs yra hiacintai ir jų puokštės, taip pat nemažai užsakymų iš tulpių, alyvų, taip pat vėdrynų.

Valentino dienai ruošėsi iš anksto

Įmonės „Pasaulio gėlės“ atstovas Benas Pabilionis teigia, jog artėjanti Valentino diena, o po jos ir Kovo 8-oji yra tarsi gėlininkų Kalėdos, kurioms pradedama ruoštis iš anksto.

„Valentino dienai pradėjome ruoštis dar prieš mėnesį, nes mažesnių srautų tikrai nesitikime. Strateguojame, kaip organizuoti atsiėmimo punktų darbą, užtikrinant būtiną saugumą, – pasakoja B.Pabilionis.

– Be to, kad klientams nereikėtų lakstyti po prekybos centrus, ne tik komponuojame puokštes, bet ir komplektuojame jas kartu su kitomis prekėmis, pradedant šokolado gaminiais, baigiant helio balionais.“

Anot J.Iljeičio, juntama, kad paklausa išaugo, tačiau jis pabrėžia, jog kai kuriomis progomis, pavyzdžiui, gimtadieniams, užsakoma taip pat nemažai gėlių.

„Šios savaitės apyvarta, palyginti su praėjusia savaite, išaugusi net 3 kartus, tačiau Valentino diena nėra pas mus ta diena, kuriai užsakoma daugiausia“, – apie gėlių paklausą naujienų portalui lrytas.lt pasakoja J.Iljeitis.

Gėlėms pinigų negaili

„Kvietkai.lt“ direktorius J.Iljeitis teigia, jog vidutinė pirkėjo mokama suma už gėles Valentino dienai jų parduotuvėje siekia 48 eurus.

„Kas stebina ir mus pačius, kad padaugėjo užsakymų už gana brangias gėles šiam metų laikui. Bandome daryti prielaidą, kad galbūt pirkėjams yra atsibodusios raudonos rožės ir šiemet jie ieško kažko labiau ypatingo“, – pasakoja J.Iljeitis.

Jis svarsto, jog galbūt prekybos apribojimai labiau papildė klientų pinigines, ir dabar jie visiškai nedvejoja įsigyti egzotiškesnių, anksčiau nepirktų gėlių bei puokščių, kartais sumokėdami net po 70–90 eurų.

Anot B.Pabilionio, būtent prieš Valentino dieną ar kitas šventes daug gėlių užsako pardavėjai iš viso pasaulio. Jis neslepia, jog išaugusi gėlių paklausa koreguoja ir jų kainas.

„Visame pasaulyje stebimas sumažėjęs gėlių poreikis, o transportavimo ir gėlių laikymo šaldytuvuose kaštai nesikeičia, tad tai atsiliepia ir galutinėms kainoms – jos šiek tiek auga“, – pasakoja B.Pabilionis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.