Per tarpininką pirkęs bilietus metus laukia pinigų už atšauktą skrydį: „Iš ko perku, tas tegul ir atiduoda“

Vilnietis Augustas jau metus laukia, kol jam sugrįš pinigai už neįvykusį skrydį su oro vežėja „Ryanair“. Vyras dar prieš pirmąjį karantiną pirko bilietus į Dubliną (Airija). Kelionė turėjo įvykti pernykščio balandžio gale. Suprantama, dėl karantino jos nebuvo. Norėdamas susigrąžinti pinigus Augustas kreipėsi į bilietus pardavusią skrendu.lt agentūrą, tačiau ši, vyro teigimu, atiduoti pinigų nesutinka, mainais siūlo kuponus. „Kam mums tie kuponai, kai neaišku, leis ar neleis keliauti, o, be to, dabar nė nesinorėtų niekur vykti“, – kalbėjo Augustas.

Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Apr 11, 2021, 4:00 PM

Suma, kurią jis siekia atgauti – 200 eurų. Skrendu.lt vyrą pinigų siunčia pas patį vežėją, tačiau jis sako: „Iš ko perku, tas tegul ir atiduoda“.

Skrendu.lt aiškina, kad jie – tik bilietų pardavėjas, o pati įmonė nėra vežimo sutarties šalis, tuo pačiu ir neturi jokios įtakos oro vežėjų nustatytoms ir patvirtintoms bendrosioms vežimo sąlygoms. Todėl sprendimą dėl kliento reikalavimų įvykdymo gali priimti tik skrydžio organizatorius „Ryanair“.

„Lietuvoje paskelbus karantiną Skrendu.lt administuoja visų klientų neįvykusius užsakymus, nemokamai tarpininkauja bei konsultuoja. Atlikti visi įmanomi veiksmai, kiek tai priklauso nuo tarpininko, kad kliento sumokėti pinigai būtų grąžinti. Esame pervedę klientų mokėjimus skrydžio vykdytojui „Ryanair“ užsakymo suformavimo momentu.

Šiuo metu atšauktiems skrydžiams pagal „Ryanair“ taisykles yra siūlomas skrydžio keitimas arba kuponas. Jei klientui netinka šie pasirinkimai, tuomet rekomenduojame pildyti „Ryanair“ formą – klientams pateikiame instrukciją, kaip tai padaryti. Tuomet pinigų grąžinimą pavedimu „Ryanair“ turi atlikti tiesiogiai į kliento sąskaitą. Dėl grąžinimo terminų gali atsakyti tik pats vežėjas“, – portalui lrytas.lt komentavo viešbučių ir aviabilietų rezervavimo sistemos atstovė Rasa Levickaitė.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) patvirtina: skrendu.lt prievolės grąžinti pinigus pirkėjui neturi.

„Už pinigų grąžinimą ar kitą kompensavimo būdą atšaukus skrydžius yra atsakingas oro vežėjas. Šiuo atveju skrendu.lt veikia kaip tarpininkas, todėl, jeigu vartotojai kreipiasi į tarpininką, prašydami grąžinti pinigus už atšauktus skrydžius, tarpininkas turi grąžinti vartotojų sumokėtus pinigus iš karto po to, kai oro vežėjas atlieka grąžinimą tarpininkui.

Jei oro vežėjas neatlieka grąžinimo tarpininkui arba vartotojui nepavyksta susisiekti su tarpininku, dėl pinigų už atšauktą skrydį grąžinimo vartotojai taip pat gali kreiptis tiesiogiai į oro vežėją“, – aiškino VVTAT atstovė Natalija Jarmulkovič.

Jei vartotojas nesulauktų pinigų grąžinimo, o oro vežėjas informuotų, kad grąžinimas už atšauktą skrydį yra pervestas tarpininkui, dėl pinigų grąžinimo vartotojas turėtų kreiptis į tarpininką. Jeigu nepavyksta išspręsti ginčo su Lietuvoje registruotu tarpininku, dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT.

Tokiu atveju, jei klientas kreiptųsi tiesiogiai į oro vežėją „Ryanair“ ir nesulauktų pinigų grąžinimo, vartotojas galėtų pateikti skundą Europos vartotojų centrui.

Kai kuriais atvejais galima kreiptis į banką prašyti atlikti vadinamąją „chargeback“ – pinigų grąžinimo – procedūrą. Tačiau, kaip lrytas.lt perdavė Lietuvos bankų asociacijos atstovė Valerija Kiguolienė, atsiskaičius mokėjimo kortele „chargeback“ procesas gali būti inicijuojamas per 180 dienų. Taip pat, vadovaujantis Mokėjimų įstatymu, klientas turi teisę ginčyti neautorizuotas ar netinkamai įvykdytas mokėjimo operacijas 13 mėn. nuo jų atlikimo dienos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.