Pavojingas grožis: vaizdas pedikiūro kabinete atėmė žadą – tokios meistrės reakcijos nesitikėjo Paaiškino, kokias teises turi grožio paslaugų gavėjai

Grožio paslaugų reglamentavimas Lietuvoje visiškai neapibrėžtas – tarsi dreifuoja jūroje. Tą pripažįsta patys grožio specialistai. Trūksta aiškaus reglamento, kas gali save vadinti meistru. Tad net oficialiai susiradus grožio specialistą, iš esmės, niekas nėra garantuotas dėl paslaugos kokybės šimtu procentų. Dar blogiau, kai paaiškėja, jog paslaugos teikiamos neturint visų reikiamų leidimų ir ypač nesilaikant higienos reikalavimų, o po procedūros atsiranda ir rimtų sveikatos sutrikdymų.

Meistrės atliktą darbą ir sąlygas, kuriomis paslauga buvo suteikta, buvo paprašyta įvertinti Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos „Kigsa“ viceprezidentė, manikiūro, pedikiūro sektoriaus vadovė Diana Bučinskienė.<br> G.Kaminskienės nuotr.
Meistrės atliktą darbą ir sąlygas, kuriomis paslauga buvo suteikta, buvo paprašyta įvertinti Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos „Kigsa“ viceprezidentė, manikiūro, pedikiūro sektoriaus vadovė Diana Bučinskienė.<br> G.Kaminskienės nuotr.
Pedikiūras buvo atliekamas ne itin patogioje pozicijoje tiek meistrei, tiek klientei.<br> G.Kaminskienės nuotr.
Pedikiūras buvo atliekamas ne itin patogioje pozicijoje tiek meistrei, tiek klientei.<br> G.Kaminskienės nuotr.
Toks komentaras buvo paliktas meistrei, įvertinus visas aplinkybes.
Toks komentaras buvo paliktas meistrei, įvertinus visas aplinkybes.
Tokių žinučių žurnalistė sulaukė iš meistrės po atsiliepimo.
Tokių žinučių žurnalistė sulaukė iš meistrės po atsiliepimo.
Tokių žinučių žurnalistė sulaukė iš meistrės po atsiliepimo.
Tokių žinučių žurnalistė sulaukė iš meistrės po atsiliepimo.
Su panašiais nusiskundimais atsiliepimo salonas sulaukė po kelių dienų, tik šį kartą meistrės atsakė viešai.
Su panašiais nusiskundimais atsiliepimo salonas sulaukė po kelių dienų, tik šį kartą meistrės atsakė viešai.
J. Mačiulienė paragino, kad būtina apie visas panašias situacijas informuoti Vartotojų teises ir Visuomenės sveikatos centrą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
J. Mačiulienė paragino, kad būtina apie visas panašias situacijas informuoti Vartotojų teises ir Visuomenės sveikatos centrą.<br>G.Bitvinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Lrytas.lt

Jul 10, 2021, 12:11 PM, atnaujinta Jul 11, 2021, 7:20 AM

Pagalvokite, kiek kartų patys esate apsilankę pas grožio specialistą, gavę netinkamos kokybės paslaugą ir tiesiog susimokėję, išėję ir nebegrįžę? O ar visuomet pasidomite, ar specialistas turi reikiamą kvalifikaciją ir higienos pasą?

Atliktas žurnalistinis eksperimentas tapo tyrimo pradžia. Portalas lrytas.lt sieks pasiaiškinti, kaip iš tiesų veikia grožio paslaugų priežiūros sistema ir kokias teises turi klientas teoriškai bei kaip tai įgyvendinama praktiškai. Pradėjus nagrinėti temą išsamiau, paaiškėjo, kad problemų mastas iš tiesų įspūdingas.

Kviečiame skaityti pirmąją tyrimo apie pavojingą grožį dalį.

Oficiali paieška ir puikūs įvertinimai

Nors socialiniuose tinkluose vis dar itin populiarios grožio paslaugų teikėjų grupės ir ne paslaptis, kad nestinga specialistų, kurie paslaugas teikia namuose, t. y. nelegaliai, kadangi higienos pasai gyvenamosios paskirties vietoms nėra išduodami, jau ne vienerius metus Lietuvoje suteikiama galimybė ieškoti legaliai besidarbuojančių asmenų specialiose grožio specialistų platformose. Bent jau taip atrodė iš pirmo žvilgsnio. Viena tokia pasinaudojo ir portalo lrytas.lt žurnalistė.

„Treatwell“ programėlėje ieškota patogios vietos aparatiniam pedikiūrui su ilgalaikiu lakavimu atlikti. Peržvelgus paslaugos pasiūlą aišku, kad sostinėje paslaugos kaina svyruoja nuo 17 iki 60 eurų. Pasirinkta aukščiausius (5 iš 5) vertinimus turinti meistrė, salone, kurio vertinimas bendrai buvo 4,7 iš 5. Prie kelių prastų įvertinimų nenurodyta, kokie trūkumai klienčių netenkino. Nurodyta pedikiūro kaina buvo vidutinė – 30 eurų.

Atvykus į vietą – Maciulevičiaus g. 51 paaiškėjo, kad nepaskambinus saloną „Boite de charme“ arba „La boite de charme“ pirmą kartą besilankančiai klientei atsidurti bus iš tiesų sudėtinga. Iškabų niekur nematyti. Galiausiai paaiškėjo, kad salonas yra iš pažiūros maždaug 4-5 kvadratinių metrų tvankus kambarėlis ketvirtajame remontuojamo komercinės paskirties pastato aukšte, kuriame karantino sąlygomis dirbo net dvi meistrės.

Portalas lrytas.lt primena, kad kirpyklos ir nagų priežiūros salonai iki liepos 1 dienos savo paslaugas galėjo teikti tik ribodami klientų srautus. Vienam klientui turėjo būti užtikrintas ne mažesnis kaip 10 kv. m. plotas arba vienu metu paslaugos gali būti teikiamos tik vienam žmogui. Taip pat svarbu buvo užtikrinti, kad tarp klientams paslaugas teikiančių darbuotojų darbo vietų būtų ne mažesnis kaip 2 metrų atstumas. Jeigu 2 metrų atstumo tarp darbo vietų užtikrinti negalima, buvo leidžiama dirbti tik kas antroje darbo vietoje.

Kilo įtarimų dėl higienos

Užėjus į kambarėlį be iškabos paaiškėjo, kad pedikiūras bus atliekamas ant kušetės. Tam pritaikytos kėdės nėra. Ant sienų kabėjo keli meistrės diplomai, liudijantys kompetencijas.

Sėdėti nebuvo labai patogu, tačiau vykdyti visi meistrės nurodymai. Pirmiausiai į akis krito švaros stoka: ištepti baldai, dulkės ant grindų, tuščios išnaudotų priemonių pakuotės, pasienyje besimėtančios kelios panešiotų šlepečių poros, meistrės rankinė ant žemės, ant sienos esančių kabliukų sukabinti keli kažkieno drabužiai. Procedūros dieną buvo tikrai karšta, tad drabužiai tikrai nepriklausė klientams.

Nagų lakai tvankiame kambarėlyje buvo išdėlioti visur, daug kur pažemėje, o pati meistrė darbavosi susilenkusi, priemones išsidėliojusi ant žemės ir ant veliūrinės taburetės. Nebuvo aišku, ar priemonės pedikiūrui tikrai sterilizuotos, jos nebuvo išimtos iš specialaus maišelio, kur paprastai būna sudėti pedikiūrui reikalingi dezinfekuoti įrankiai ir antgaliai.

Portalas lrytas.lt pažymi, kad manikiūro ar pedikiūro paslaugoms atlikti turi būti naudojami sterilūs vienkartiniai ar sterilūs daugkartiniai instrumentai. Sterilizuotų gaminių pakuotės turi būti laikomos sausose, švariose patalpose, tam skirtose uždarose vietose. Paslaugą atliekantis darbuotojas privalo turėti tiek įrankių komplektų, kad kiekvienam klientui paslauga būtų teikiama prieš tai nenaudotais vienkartiniais įrankiais bei dezinfekuotais ir sterilizuotais daugkartinio naudojimo įrankiais. Tie įrankiai, kurie sterilizuojami nesupakuoti, turi būti naudojami tuoj pat po sterilizacijos. Kuomet paslauga atliekama naudojant vienkartinius įrankius ar sterilizuotus įrankius, jų pakuotės turi būti išpakuojamos klientui matant.

Kaukės salone karantino laikotarpiu buvo nebūtinos, temperatūros niekas netikrino, galimybių paso taip pat neprašė.

Per pusantros valandos patalpoje sėdėjusios dvi klientės iš dviejų meistrių išgirdo daug informacijos apie kitas klientes, jų santykius su vyrais, profesijas. Žinoma, skųstasi dėl karščio, kad dėl to skystėja lakai ir juos sunku padengti. Taip pat kalbėta apie didžiulį klienčių srautą, tai, kad kitą savaitę bus kraustomasi į naujas patalpas Šeškinėje.

Iš pokalbių ir informacijos internete paaiškėjo, kad kabinete vedami ir plaukų priauginimo mokymai bei atliekamos pačios procedūros, manikiūras, pedikiūras, gelinis lakavimas, antakių korekcija ir dažymas, rankų ir kojų, viršutinės lūpos dipiliacija. Tokia informacija pateikta ir salono socialinio tinklo paskyroje. Taip pat fiksuotas persikraustymo faktas, paminėta, kad naujas salonas atvėrė duris liepos 1 dieną.

Paslauga suteikta nekokybiškai

Susimokėti buvo galima pavedimu. Vėliau patikrinus informaciją, vienoje paslaugų kuponais prekiaujančioje platformoje pavyko rasti ir meistrės individualios veiklos numerį.

Po pusantros valandos pusiau gulomis, pusiau sėdomis, atsirėmus į sieną tarp pagalvėlių ant kušetės, procedūra buvo baigta. Po procedūros pedikiūras užfiksuotas praėjus valandai. Atliktas darbas turėjo akivaizdžių trūkumų.

Kaip ir nurodyta „Treatwell“ naudojimosi sąlygose, įvertintas meistrės darbas, anonimiškai, bet aiškiai surašius užfiksuotus darbo trūkumus. Meistrė suprato, kuri iš klienčių paliko atsiliepimą ir iš ryto kreipėsi SMS žinute, prašydama pateikti nuotraukas.

Pateikus nuotraukas, meistrė pripažino, kad darbą galėtų atlikti geriau, bet akcentavo, kad komentare minimas karantino reikalavimų grožio salonams nesilaikymas netrukus bus neaktualus ir gali klaidinti klientus. Toliau sekė virtinė žinučių su pastebėjimais, apie tai, kad sąlygos klientei buvo netinkamos dėl svorio ir kitos klientės į situaciją pasižiūrėjo pozityviau, dėl higienos normų nepaisymo pasiūlyta kreiptis „kur nori“.

Meistrės atliktą darbą ir sąlygas, kuriomis paslauga buvo suteikta, buvo paprašyta įvertinti Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos „Kigsa“ viceprezidentė, manikiūro, pedikiūro sektoriaus vadovė Diana Bučinskienė.

„Tai, kas yra užfiksuota nuotraukose, yra tikrai baisu. Priemonės sudėtos ant kėdės, kurios negalima tinkamai nuvalyti. Darbo vieta nėra patogiai įrengta nei pačiai meistrei, nei klientėms.

Pedikiūras atliktas nekokybiškai: nelygi nagų forma, nesutvarkyta kutikulė, antnagis atsišerpetojęs, lakavime matomi šešėliai. Paliktas per didelis tarpas tarp lako ir odelių. Darbas atliktas nekruopščiai.

Oro sąlygos tikrai neturi turėti įtakos pedikiūro kokybei.

Išsamesniam vertinimui reikėtų apžiūrėti ir klientės pėdas, kulnus, tačiau jau iš pirminio vaizdo galima reikalauti kompensacijos už nekokybiškai atliktą darbą“, – teigė D.Bučinskienė.

Su panašiais nusiskundimais atsiliepimo salonas sulaukė po kelių dienų iš kitos klientės, tik šį kartą meistrės atsakė viešai.

Išsiuntus klausimus raštu salono atsovams, atsakymų, komentaro apie situaciją kol kas redakcija nesulaukė. Telefonu, nurodytu socialinio tinklo paskyroje, susisiekti taip pat nepavyko.

Dirba oficialiai – ar tikrai?

Patikrinus išduotus higienos pasus minėtu salono adresu, paaiškėjo, kad pastate oficialiai higienos pasas išduotas tik greta esančiam sporto klubui. Higienos pasas nei nagų, nei kūno, nei plaukų priežiūros paslaugoms tokiu adresu nėra išduotas. Nors, remiantis salono feisbuko paskyra, veikla oficialiai tikrai pradėta praėjusių metų spalio mėnesį.

Reikia paminėti, kad oficialiai nurodyta, jog pirmiausia norint pradėti teikti grožio paslaugas, privalomas leidimas-higienos pasas, kuris liudija, kad ūkinės komercinės veiklos sąlygos atitinka visuomenės sveikatos saugos teisės aktų reikalavimus.

Teikiant grožio paslaugas turi būti grožio paslaugų teikimo patalpa, laukiamasis kambarys arba paslaugų teikimo patalpoje įrengta atskira zona, skirta laukiantiems paslaugų vartotojams. Šiuo atveju laukiamoji patalpa tapo pedikiūro kabinetu.

Taip pat reikalinga personalo patalpa, bet jos gali nebūti, jeigu kitose patalpose, išskyrus tualetą, pakanka vietos įrengti atskiras spintas arba spintas su pertvaromis teikiančių paslaugas asmenų darbo drabužiams ir asmeniniams drabužiams bei daiktams laikyti. Panašu, kad tokios patalpos čia taip pat nebuvo.

Pagalbinė patalpa darbo priemonėms laikyti, jos gali nebūti, jeigu kitose patalpose, išskyrus tualetą, pakanka vietos darbo priemonėms laikyti.

Grožio paslaugų teikimo patalpose turi būti tualetas, išskyrus atvejus, kai grožio paslaugos teikiamos pastate, kuriame yra atskiras bendro naudojimo tualetas, įrengtas ne toliau kaip 50 m nuo grožio paslaugų teikimo patalpų ir juo gali naudotis paslaugų teikėjai ir vartotojai.

Šiuo atveju sanitarinis mazgas iš tiesų buvo koridoriuje.

Kitos patalpos: instrumentų valymo, dezinfekcijos ir sterilizacijos patalpa (-os) (arba grožio paslaugų teikimo patalpoje (-ose) numatyta atskira instrumentams valyti, dezinfekcijai ir sterilizacijai skirta zona, skalbimo patalpa arba pagalbinėje patalpoje įrengta skalbimo zona ir kt., atsižvelgiant į teikiamas paslaugas ir grožio paslaugų teikėjo poreikius.

Išsamus salono higienos klausimų vertinimas buvo atliktas iki liepos 10 d. NVSC Vilniaus departamentas organizavo operatyviąją visuomenės sveikatos saugos kontrolę, tačiau pažeidimų nustatyti nepavyko, kadangi, kaip jau minėta, salonas nuo liepos 1 dienos persikraustė kitu adresu. 

„Informuojame, kad kontrolės metu salone veikla nebuvo vykdoma, pastato V. Maciulevičiaus g. 51, Vilniuje, budintis pateikė informaciją, kad salonas išsikėlė ir Jūsų nurodytose patalpose veiklos nevykdo“, – rašoma atsakyme.

Patikrinimą nauju adresu NVSC atliktų tik esant naujam skundui.

Panašių situacijų – ne viena

Aprašytas tik vienas kabinetas, tačiau tokių vietų, kur nėra laikomasi nustatytų taisyklių – tikrai ne viena. Jos yra viešai prieinamos, matomos ir tam tikra prasme klaidina klientus. Tačiau apie visa tai kitose tyrimo dalyse papasakos teisininkai.

Vykstant tyrimui socialiniuose tinkluose žurnalistė paprašė pažįstamų, kolegų, bičiulių pasidalyti patirtimi. Papasakojo kelias savo istorijas, pavyzdžiui, kaip kirpykloje plaukų dažais buvo sugadinti marškiniai, auskarai ir virtuvinės kempinėlės šveistuku pašveista kakta, dėl ko liko nubrozdinimas. Pasidalijo ir šio tyrimo atveju, taip pat klausė, ar žmonės yra linkę palikti komentarus grožio meistrams, jei kokybė netenkina.

Apklausoje sudalyvavo 50 asmenų ir paaiškėjo, kad bent jau pažįstamų rate apie 60 proc. nėra linkę palikti komentarų grožio meistrams. Moterys dalijosi savo istorijomis, su kokiomis situacijomis yra susidūrusios, ieškodamos grožio paslaugų.

„Prieš vestuves po pedikiūro tris mėnesius nejaučiau vieno kojos piršto. Jau kai darė, sakiau, kad per stipriai „gramdė“. Gerai, kad atsistatė. Meistrė buvo draugės kolegė, tad į ją nesikreipiau po to. Bet daugiau nebėjau“, – rašė viena.

„Moteris užsirašė pedikiūrui pas meistrę, pas kurią dar niekada nebuvo. Atvykusi kiek nustebo, nes salonas buvo įrengtas pusrūsyje, atrodė nejaukiai. Meistrė ją pasitiko, net neprisistačiusi, vos spėjus prisėst klientei, pradėjo pasakoti apie save, kiek turi vaikų, kad šiuo metu taip pat yra nėščia, svarsto darytis abortą ar ne, nes neseniai grįžo prie darbų po motinystės. Galiausiai, išsitraukė kaitinamą cigaretę ir užsirūkė darydama pedikiūrą“, – pažįstamos istoriją pasakojo kita.

„Kai dar Vilniuje neturėjau patikrintų meistrų, išbandžiau tuo metu buvusią populiarią kuponų platformą. Pirkdavau kuponus į salonus ir ieškojau savojo top. Ir štai viena manikiūro meistrė buvo antitop. Panašiai kaip ir tu, nuvykusi nurodytu salono adresu neradau jokios iškabos. Tas iškart suglumino.

Viduje tamsiame kambaryje pasitiko „meistrė“. Kol ji man prie stalo darė manikiūrą, šalia ant stalo kitai merginai buvo atliekamas veido valymas. O mano meistrei niekaip nepavyko vienodai padengti nagus laku. Po šešto sluoksnio ir tiksint antrai valandai, jos reziumė buvo: „Jūsų nagai kreivi, banguoti“.

Išsižiojau, sakiau, kad niekada taip niekas nesakė. Ji patikino, kad kursuose, kuriuose prieš tris mėnesius baigė, mokytoja sakė apie banguotus nagus. Meistrė dar išeinant pasiūlė su nuolaida rudeniui užsirašyti, atsakiau, kad neprireiks ir tuo baigiau paieškas“, – dalinosi dar viena.

„Atėjusi į depiliaciją, pamačiau, kad man ji atliekama vašku, pilnu kitų plaukų. Pradėjo tampyt, pasinaudojau tualetu ir pasakiau, kad nebegaliu kentėt dėl nėštumo ir išėjau“, – dalijosi dar kita.

Pasidalyta ir keliomis rimtesnių sveikatos sutrikdymų istorijomis. Pavyzdžiui, šiaulietei kirpykloje nudeginti plaukai, o ant galvos odos iškilo pūslės. Moteris buvo išvaryta iš kirpyklos. Vilnietei nuiminėjant seną gelinį laką acetonu nudeginti pirštai. Moteris skubėjo į ligoninės priimamąjį.

Visais minėtais atvejais paslaugų gavėjos turėjo teisę prašyti meistro higienos paso, klausti apie procedūrų metu naudojamas medžiagas, tačiau neišdrįso ir nepaliko komentarų, nesikreipė ir vėliau. Dėl paminėtų sveikatos sutrikdymų tiesos kol kas rasti, turimomis žiniomis, taip pat nepavyko.

Kyla klausimas, ar lietuviai tokiais atvejais iš tiesų žino savo teises? O galbūt sistema yra tokia klampi, kad žmonės tiesiog neturi tiek laiko ieškoti tiesos?

Kokios vartotojo teisės?

Išsiuntus užklausą su konkrečiu Maciulevičiaus g. 51 atveju kontrolę tokiais atvejais atliekančiam Nacionaliniam visuomenės centrui, gautas atsakymas, kad norint patikrinti paklausėjo skunde nurodytas aplinkybes, bus atliktas patikrinimas ir paklausėjui pateiktas atsakymas raštu per teisės aktais nustatytą terminą.

„Grožio salonams taikomi reikalavimai, nustatyti Lietuvos higienos normoje HN 117:2007. Reikalavimai grožio paslaugų teikimui yra vienodi, nepriklausomai nuo paslaugos teikimo vietos pavadinimo. Visoms patalpoms, kur yra teikiamos grožio paslaugos, jų teikimui privalo būti gautas leidimas-higienos pasas“, – patvirtino NVSC Vilniaus departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėja Asta Razmienė.

Valstybinės vartotojų teisių tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė teigė, kad pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso reikalavimus paslaugų teikėjas privalo suteikti klientui išsamią informaciją, susijusią su teikiamų paslaugų prigimtimi, jų teikimo sąlygomis, paslaugų kaina, paslaugų teikimo terminais, galimomis pasekmėmis, bei kitokią informaciją, turinčią įtakos kliento apsisprendimui sudaryti sutartį.

„Vartotojui suteikta grožio paslauga bus laikoma kokybiška, jeigu grožio paslaugos atlikimui naudojamos kokybiškos ir tinkamos priemonės, grožio paslauga teikiama laikantis teisės aktų reikalavimų bei kliento interesų ir atitinka paslaugų teikėjo viešai skelbiamą informaciją apie paslaugos pobūdį, rezultatus ir pan.

Jeigu paslaugų teikėjas suteikė vartotojui nekokybišką grožio paslaugą, vartotojas gali remtis Civilinio kodekso 6.363 straipsnio 7 dalimi ir savo pasirinkimu turi teisę reikalauti iš grožio paslaugos teikėjo nemokamai pašalinti paslaugos trūkumus, pakeisti netinkamos kokybės paslaugą tinkamos kokybės paslauga, atitinkamai sumažinti kainą arba vienašališkai nutraukti sutartį ir pareikalauti sugrąžinti sumokėtą kainą.

Vartotojas, manantis, kad paslaugų teikėjas pažeidė jo teises ar teisėtus interesus, pirmiausia privalo raštu kreiptis paslaugų teikėją ir nurodyti savo reikalavimus. Tuo atveju, jeigu paslaugų teikėjas per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos vartotojui atsakymo nepateikia, arba nesutinka tenkinti vartotojo pretenzijoje nurodyto reikalavimo, vartotojas dėl nekokybiškai suteiktos grožio paslaugos turi teisę kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą, kad tarp vartotojo ir paslaugų teikėjo kilęs ginčas būtų išnagrinėtas vartojimo ginčų sprendimo ne teisme tvarka“, – aiškino D. Malinauskienė.

Kokia paslaugų paieškos platformos atsakomybė?

Paklausus, ar dėl paslaugų kokybės kažkokią atsakomybę neša ir salonus registruojanti oficiali jų platforma, NVSC atstovė A. Razmienė pabrėžė, kad interneto svetainės, per kurias klientai susiranda paslaugų teikėjus, neatsako už paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų atitiktį higienos normoms.

„Treatwell“ rinkos vadovas Lietuvoje Rytis Rogačius patikino, kad salonai, prisijungę prie sistemos, privalo užtikrinti, jog turi visas licencijas ir leidimus, reikalingus savo veiklai vykdyti.

Salonas, pasirašydamas sutartį, įsipareigoja, kad sutinka partnerio paslaugas valdyti ir teikti laikantis aukščiausių verslo standartų, privalo užtikrinti, kad turi visas licencijas, sutikimus, leidimus ir draudimą, kurie jiems reikalingi, norint teikti partnerio paslaugas.

„Nusiskundimų dėl higienos sulaukiame labai retai. Atsiradus tokiam atvejui susisiekiame su salonu ir aiškinamės, kokia buvo situacija, ką jie galėtų daryti kitaip ir kaip galėtų tobulėti. Salonai supranta savo atsakomybes, bei klientų požiūrį į higieną. Tvarkos laikymasis, bei aukščiausios kokybės paslaugų teikimas klientui yra labai svarbu, to neužtikrindami salonai gali lengvai susigadinti reputaciją ir netekti klientų.

Kalbant apie atsiliepimus svarbu paminėti, kad juos klientai gali palikti tik po apsilankymo salone. Visi atsiliepimai turi atitikti mūsų komentavimo taisykles. „Treatwell“ pasilieka teisę koreguoti arba ištrinti atsiliepimus, jei jie yra netinkami arba pažeidžia atsiliepimų nuostatas ar kitas naudojimosi sąlygas“, – komentavo jis.

Taigi, šioje situacijoje galima daryti išvadą, kad iš esmės panašiose platformose savireguliacijos priemone tampa tik klientų atsiliepimai. Deja, juos palieka ne visi. Taip pat pagal visas galiojančias tvarkas dirbantys salonai, turintys higienos pasus, atsiduria vienoje gretoje su salonais, kurie šių reikalavimų nesilaiko.

Reglamentavimas išlieka galvos skausmu

Kirpėjų ir grožio specialistų asociacijos „Kigsa“ prezidentė Jolanta Mačiulienė apgailestavo, kad kai kurių grožio specialistų karantinas nepamokė.

„Pati skaudžiausia ir opiausia problema – grožio paslaugų reglamentavimas. Jokios kontrolės, dirba kas nori. Nėra privaloma jokia kreditų sistema t.y. valandų rinkimas ir akreditacija. Nereikia, norint tobulinti savo kvalifikaciją, surinkti atitinkamą kiekį valandų tam, kad būtų išduodamas ar pratęstas leidimas užsiimti praktika.

Šiuo metu, kiek man yra žinoma, tą bando įsivesti kosmetologai ir masažo specialistai“, – teigė ji.

J. Mačiulienė paragino, kad būtina apie visas panašias situacijas informuoti Vartotojų teises ir Visuomenės sveikatos centrą.

„Už atstumų, reikalavimų nesilaikymą yra tam tikros nuobaudos. Prieš reikalavimus esame lygūs visi, todėl jokių išimčių niekam negali būti“, – įsitikinusi grožio specialistų atstovė.

Ji taip pat apgailestavo, kad asociacija vienija ne visus Lietuvoje dirbančius grožio specialistus. Į asociaciją kreipiamasi tik tuomet, kai iškyla problemų.

„Grožio meistrai tuomet reikalauja iš asociacijos atstovavimo jų interesams, problemų sprendimo. Tik labai gaila, tačiau savanoriška narystė ne visiems yra aktuali. Privalomos narystės nėra, todėl atsakyti už daug nekokybiškas šalyje atliekamas paslaugas ir jas sukontroliuoti tiesiog negalime“, – teigė J.Mačiulienė.

„Kigsa“ prezidentė pabrėžė, kad etiketas yra kiekvieno grožio paslaugos teikėjo pagrindinis rodiklis. O panašios kaip aptartos situacijos privalo būti viešinamos, tik tokiu atveju bus atskleistas problemos mastas ir priartėta prie tinkamo grožio sferos reglamentavimo.

Kitose tyrimo dalyse sužinosite apie grožio specialistų registracijos sistemų veikimą, atsakomybes ir sąlygas, sveikatos sutrikdymus, kuriuos salonuose patiria klientės, ko iš klientų tikisi meistrai ir kokia tokiais atvejais yra teismų praktika​.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.