Išmetė pinigus kaip į balą – namą turėjusį šildyti įrenginį teko išjungti ir vėl kūrenti malkas

Brangų šilumos siurblį nusipirkusi kaimiečių pora jau įsivaizdavo gyvenimą be malkų, tačiau nenutuokė, kad aparatas elektros per parą suris tiek, kiek kitiems užtenka mėnesiui, o jo keliamas didžiulis triukšmas naktimis neleis miegoti net kaimynams. Pardavėjai tvirtina, kad siurblys veikia tvarkingai, jiems antrina ir vartotojų teisių gynėjai.

A.Ikamas gailisi nusipirkęs garsiai urzgiantį ir daug elektros suryjantį siurblį.<br>Lrytas.lt koliažas.
A.Ikamas gailisi nusipirkęs garsiai urzgiantį ir daug elektros suryjantį siurblį.<br>Lrytas.lt koliažas.
A.Ikamas gailisi nusipirkęs garsiai urzgiantį ir daug elektros suryjantį siurblį.<br>A.Švelnos/panskliautas.lt nuotr.
A.Ikamas gailisi nusipirkęs garsiai urzgiantį ir daug elektros suryjantį siurblį.<br>A.Švelnos/panskliautas.lt nuotr.
A.Ikamas su žmona Irena norėtų įmonei grąžinti siurblį ir atgauti už jį sumokėtus pinigus.<br>A.Švelnos/panskliautas.lt nuotr.
A.Ikamas su žmona Irena norėtų įmonei grąžinti siurblį ir atgauti už jį sumokėtus pinigus.<br>A.Švelnos/panskliautas.lt nuotr.
Plytinį dviejų aukštų namą Ikamai žiemą vėl šildė malkomis.<br>A.Švelnos/panskliautas.lt nuotr.
Plytinį dviejų aukštų namą Ikamai žiemą vėl šildė malkomis.<br>A.Švelnos/panskliautas.lt nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Laimis Kavoliūnas, „Panevėžio kraštas“, www.panskliautas.lt

Aug 5, 2021, 1:40 PM, atnaujinta Aug 6, 2021, 4:20 PM

Kaimynas sakė susprogdins

Nebenorėdami namo šildyti malkomis Panevėžio rajono Liberiškio kaimo gyventojai Irena ir Antanas Ikamai praėjusią vasarą iš „Jaukurų“ bendrovės nusipirko oras-vanduo šilumos siurblį „Ariston Nimbus“, tačiau dabar gailisi didelius pinigus išmetę kaip į balą.

A.Ikamas teigė, kad siurblys, skirtingai nei matytoje reklamoje, ne tik sunaudoja labai daug elektros – esant pliusinei temperatūrai 85 kilovatus per parą, o žiemą net iki 100 kilovatų, bet ir garsiai burzgia.

Liberiškiečių siurblys yra 11 kilovatų galingumo, pagal namo kvadratūrą tokį jam patarę pirkti įmonės atstovai. Siurblys su įrengimu žmonėms atsiėjęs beveik 6 tūkst. eurų.

A.Ikamas pasakojo, kad lauke stovintis siurblys žiemą smarkiai apšaldavo, atšildamas pro ventiliatorių su baisiu trenksmu išmesdavo didžiulį garų kamuolį, o tada pradėdavo garsiai urgzti.

„Triukšmas girdisi net už 100 metrų, naktimis negalima užmigti. Kaimynas pasišiaušęs net pagrasino susprogdinti šį mano aparatą“, – kalbėjo liberiškietis.

Vėl teko pirkti malkų

Ikamai sakė, kad patalpas iki 17-os laipsnių siurblys sušildo mažiau ūždamas, tačiau kambariuose būna per vėsu, o norint pakelti temperatūrą bent dviem laipsniais, triukšmo nebeįmanoma pakęsti.

„Įmonės atstovų klausėme, kodėl toks didelis triukšmas, jie atkirto, kad siurbliui įsidirbus garso lygis sumažės“, – kalbėjo A.Ikamas.

Liberiškietis savo mobiliuoju telefonu išmatavęs siurblio keliamą garsą ir užfiksavęs 81 decibelą – gerokai daugiau (net 21 decibelu) nei nurodyta aparato techniniuose dokumentuose.

„Du kartus jie patys matavo decibelus, sakė, kad siurblys veikia pagal instrukciją, triukšmas atitinka normas. Netiki mano telefono rodmenimis, aiškina, jog tai paklaida“, – stebėjosi vyras.

Pernai lapkritį prijungtą aparatą gruodžio pabaigoje A.Ikamas išjungė ir nuo tada jo nebenaudoja.

„Tuo metu malkų jau nebeturėjome, tad vėl teko pirkti ir kūrenti jas visą žiemą“, – piktinosi I.Ikamienė.

Prašė grąžinti pinigus

Šiemet sausį A.Ikamas bendrovei parašė pretenziją, prašydamas arba suremontuoti siurblį, kad šis ne taip garsiai ūžtų, arba grąžinti už aparatą sumokėtus pinigus – 5007 eurus.

Pas liberiškiečius siurblio veikimo įvertinti nuvykę „Jaukurų“ atstovai nerado jokių garso lygio ir elektros sąnaudų suvartojimo neatitikimų, jie atitinka gamintojo pateiktus standartinius rėžius.

Įmonės atsakyme A.Ikamui rašoma, kad „Ariston“ siurbliai skleidžia mažesnį triukšmą nei kitų gamintojų. Kadangi jų namas neapšiltintas, esanti didelė tikimybė, jog taip prarandama energijos, dėl to siurblys turi dirbti didesniu pajėgumu, kad patalpas sušildytų iki norimos temperatūros.

„Su jūsų pretenzija sutikti negalime, nes siurblys dirba taip, kaip nurodyta jo techninėse specifikacijose“, – teigiama rašte liberiškiečiui.

Jokių gedimų nenustatė

„Jaukurų“ serviso vadovas Arūnas Dzekavičius korespondento paprašė klausimus pateikti raštu, o atsakymus pasirašė įmonės administratorė Justina Krikščiukienė.

Rašte teigiama, kad bendrovės serviso specialistai šiemet sausį vieni, paskui vasarį su gamintojo „Ariston“ atstovais ir birželį su Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos atstovu buvo nuvykę pas A.Ikamą patikrinti siurblio veikimo garsą, tačiau nei gedimų, nei jokių neatitikimų nenustatė.

Buvę nustatyta, kad maksimalus įrenginio skleidžiamas triukšmo lygis yra 60,90 decibelo, minimalus – 54,60 dB, vidutinis – 58,08 dB.

„Atsižvelgiant į tai pripažintina, kad gaminys neviršija gamintojo deklaruojamo triukšmo lygio, o tuo pačiu atitinka daikto kokybę nustatančių dokumentų reikalavimus“, – rašoma atsakyme.

Birželio 10-ąją bendrovė iš Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos gavusi raštą. Jame nurodoma, kad nenustatyta siurblio veikimo sutrikimų bei neužfiksuota siurblio neatitikimo jam keliamiems techniniams reikalavimams.

Reikalavimai – nepagrįsti

Galop A.Ikamas pasiskundė Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai su prašymu įpareigoti bendrovę nutraukti siurblio pirkimo-pardavimo sutartį ir grąžinti pinigus.

Tačiau ir šie tikrintojai nenustatė, kad aparatas dirbtų per garsiai ar sunaudotų per daug elektros, todėl liberiškiečio prašymą pripažino nepagrįstu ir jį atmetė.

Birželio pradžioje pas Ikamus atvykę tarnybos specialistai nustatė, kad veikdamas visu pajėgumu siurblys per parą apytiksliai sunaudoja 81 kilovatą elektros, o siurblio išorinio bloko garso lygis jam veikiant siekia 56 decibelus ir neviršija įmonės pateiktų techninių parametrų dydžio – 60 decibelų.

Savo išvadoje tarnyba pažymi, kad siurblys atitinka pardavėjo deklaruojamus reikalavimus, tačiau vartotojas nebuvo tinkamai informuotas apie siurblio techninius parametrus.

Svarsto kreiptis į teismą

Anot tarnybos specialistų, A.Ikamas dėl siurblio techninių reikalavimų neatitikimo į „Jaukurus“ kreipėsi pavėluotai – praėjus 6 mėnesiams po aparato įsigijimo. Tai reiškia, kad pardavėjas po tiek laiko atsako tik už daiktų trūkumus, jeigu pirkėjas įrodo, kad jie atsirado daiktus perduodant.

Nelemtojo siurblio savininkai teigė nė nenutuokę, kad praleido 6 mėnesių terminą.

A.Ikamo nuomone, vartotojų teisių apsaugos specialistai pasirinko netinkamą laiką siurblio triukšmo lygiui nustatyti.

„Jie atvažiavo, kai lauke buvo 20 laipsnių šilumos, esant tokiai temperatūrai siurblys dirba be apkrovos. Turėjo tikrinti žiemą, kai siurblys dirba pastoviau“, – aiškino liberiškietis.

Paklausti, ką ketina toliau daryti, Ikamai neatmetė galimybės kreiptis į teismą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Lietuva tiesiogiai“: kaip alkoholio, tabako vartotojai stiprintų gynybą?