Reklamos užsakovai dairosi žinomų veidų (papildyta)

Pasaulinio lygio žvaigždės iš reklamos susikrauna milijonus. Lietuvos įžymybėms lieka tiktai pavydėti: jų honorarai skaičiuojami tūkstančiais litų.

J. Di­džiu­lis, su žmo­na Eri­ca nu­si­fil­ma­vęs čiu­ži­nių rek­la­mo­je, aiš­ki­no: „Jei da­ly­vau­da­mi rek­la­mos kam­pa­ni­jo­je mes di­di­na­me ko­kio nors pro­duk­to par­da­vi­mą, sup­ran­ta­ma, kad no­ri­me iš to už­si­dirb­ti ir pa­tys.“<br>J. Stacevičius
J. Di­džiu­lis, su žmo­na Eri­ca nu­si­fil­ma­vęs čiu­ži­nių rek­la­mo­je, aiš­ki­no: „Jei da­ly­vau­da­mi rek­la­mos kam­pa­ni­jo­je mes di­di­na­me ko­kio nors pro­duk­to par­da­vi­mą, sup­ran­ta­ma, kad no­ri­me iš to už­si­dirb­ti ir pa­tys.“<br>J. Stacevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Jurgita Činkienė

Jul 30, 2012, 9:23 AM, atnaujinta Mar 17, 2018, 6:08 PM

Jei sofą reklamuoja jaunikis Jonas, vadinasi, ją klientai pirks labiau nei kitą? Jeigu Rūta Ščiogolevaitė naudojasi vienos mobiliojo ryšio bendrovės paslaugomis, vadinasi, ši įmonė patikima? Jei Erica ir Jurgis Didžiuliai miega tik ant vienos bendrovės čiužinio, greičiausiai tas čiužinys labai geras?

Žinomus žmones reklamuoti prekes ir paslaugas kviečiantys verslininkai tiki, kad reklamoje šmėžuojantis žinomas veidas padidins klientų susidomėjimą ir šie prekę pirks labiau nei konkurentų.

Už tokias paslaugas verslininkai žinomiems žmonėms moka nemenkas sumas.

Nors šalių sutarimu sandorių kainos nėra atskleidžiamos, už nusifilmavimą reklamoje žinomam žmogui mokama suma gali būti didesnė nei penkiolika tūkstančių litų.

Reklamai ieškojo šeimos

Lietuvos pramogų pasaulio padangė – marga ir gausi, žvaigždžių statusą turinčių veikėjų – nors vežimu vežk. Tačiau kviesdami reklamos veidus įmonių vadovai ilgai suka galvą ir būna išrankūs.

Jonavos bendrovė „Lonas”, savo naujai čiužinių kolekcijai pasirinkusi dainininkus Ericą ir Jurgį, vertino ne tik jų atliekamą muziką, bet ir tai, kad jie – tvirta šeima.

„Norėjome, kad mūsų produkciją reklamuotų ne šiaip žinomi žmonės, bet tie, kurie yra sukūrę darnią, tradicinę ir gražią šeimą. Tokia buvo reklamos idėja.

Erica ir Jurgis atrodė būtent tokie”, – pasakojo „Lono” vadovas Kazimieras Jakutis.

Čiužinių pristatymo kampaniją kūrę bendrovės specialistai rinkosi iš dviejų porų – Ericos ir Jurgio arba Astos ir Giedriaus Masalskių.

„Žinojau, kad ir Masalskių šeima yra graži bei darni. 

Tačiau Erica ir Jurgis pasirodė priimtinesni, nes jų muzikinis projektas buvo pavadintas muzika iš miegamojo. Tad viskas labai gražiai derėjo”, – aiškino K.Jakutis.

Sumų įvardyti nenori

Verslininkas sako, jog sunku tiksliai įvertinti tokios reklamos naudą, o apskaičiuoti, ar dėl to išties auga pardavimas, iš viso neįmanoma.

„Vis dėlto manau, kad tokia reklama žmonėms siejasi su kokybe ir patikimumu. 

Jei Jurgis ir Erica vertina mūsų čiužinius, gal jie išties geri?” – juokavo K.Jakutis.

Kiek bendrovė sumokėjo už vienų metų trukmės čiužinių reklamos kampaniją, neskelbiama. Tačiau verslininkas prasitarė, kad tai kainuoja išties nemažai.

„Lietuvos ryto” kalbintas J.Didžiulis sumos įvardyti taip pat nenorėjo. 

„Jei dalyvaudami reklamos kampanijoje mes didiname prekių pardavimą, suprantama, jog norime iš to ir patys užsidirbti”, – aiškino muzikantas.

Išgarsėjo jaunikis Jonas

Tačiau tiek Erica, tiek Jurgis greičiausiai niekada nesutiktų reklamuoti rūkalų arba „Tarybinių” dešrelių. 

Reklamos specialistų nuomone, tai daryti jiems visiškai netinka.

Panašiems gaminiams reklamuoti reikėtų visiškai kitokio tipo žmogaus. Vienas iš kandidatų – šįmet žaibiškai išpopuliarėjęs jaunikis Jonas iš Radviliškio rajono.

Savo išvaizda ir juokingai tariamu „teip” pasižymintis naivių akių jaunikis Jonas jau ragavo modelio duonos. Vienos televizijos laidos žurnalistai, turėję surasti Jonui ne tik žmoną, bet ir darbą, pasiūlė šiam imtis reklamos.

Nors iš pradžių šis sumanymas kėlė šypseną, reklamos specialistai Jono galimybes tapti žinomu modeliu įvertino rimtai ir pasiūlė reklamuoti baldus.

„Jono veidas – jau žinomas, jo kalbėjimo manierą mėgdžioja ne tik paaugliai, bet ir rimti išsilavinę žmonės. Jį pažįsta kone visa Lietuva, o tai – didelis privalumas”, – sakė reklamos veidų paieška užsiimančios bendrovės „Editos kastingas” vadovė Edita Kabaraitė.

Reikia geros idėjos

Tam, kad jaunikis Jonas taptų sėkmės sulaukusiu personažu, reikia ne tik rasti jam tinkamą prekę, bet ir gerai apgalvoti pačią reklamos idėją.

„Manau, pačią reklamuojamą prekę reikėtų tiesiog pritaikyti Jonui, kuris visą laiką sako „teip”. Tai galėtų būti ir mobiliojo ryšio paslauga, ir alus, ir sausainiai”, – svarstė E.Kabaraitė.

Žurnalistė Jurgė Pridotkaitė, atradusi Joną ir padariusi jį žvaigžde, sako, jog Jonui modelio darbas iškart pasirodė labai lengvas.

„Jaunikis Jonas nori lengvos duonos, tad ši veikla jam labai tinkama. Siūlėme jam ir batsiuvio darbą, bet Jonui tai nelabai patiko.

Būti reklamos veidu – visai kas kita. Tiesa, jau po pirmų filmavimų Jonas pasijuto tapęs žvaigžde”, – pasakojo J.Pridotkaitė.

Radžis ir auksas dera

Neseniai savo reklamos kampaniją pradėjo ir bendrovė „Aukso vokas”, o iš televizijos ekranų parduoti auksą ragina atlikėjas Radžis Aleksandrovičius.

Kaip „Lietuvos rytui” sakė šios bendrovės vadovas Lukas Narkevičius, Radžis visuomet atvirai pripažįsta, kad jam patinka auksas.

Atlikėjas mėgsta papuošalus iš šio tauriojo metalo, todėl užsakovams nekilo jokių abejonių dėl to, kuris žinomas žmogus pristatys aukso supirkimo paslaugą.

„Be to, Radžio gerbėjai – ne dvidešimtmečiai, o daug vyresnė publika. 

Tai mums taip pat tiko”, – aiškino L.Narkevičius.

Nauda pačiam atlikėjui

Kiek kainavo tokia reklama, L.Narkevičius atskleisti sakė negalintis. 

Tačiau verslininkas pasiūlė apskaičiuoti: valandos trukmės žinomo atlikėjo koncertas gali kainuoti tūkstantį ar net kelis tūkstančius litų.

„Natūralu, kad metų trukmės reklamos projektas su žinomu žmogumi kainuoja ne vieną tūkstantį litų. Kartais, nelygu žmogaus žinomumas, suma gali būti didesnė nei penkiolika tūkstančių litų”, – kalbėjo L.Narkevičius.

Pats Radžis pripažino, jog tokie projektai jam naudingi ir dėl papildomų pinigų, tačiau vienu šūviu jis nori nušauti du zuikius: televizorių ekranuose šmėžuojant atlikėjo veidui, tai tampa reklama tiek aukso supirkėjams, tiek jam pačiam.

„Sutikau dalyvauti šiame reklamos projekte dėl kelių priežasčių: finansų, mano paties reklamos ir, žinoma, todėl, kad man tikrai patinka auksas”, – sakė Radžis.

Bet ko nereklamuoja

Vieni populiariausių reklamos veidų – atlikėjai Rūta Ščiogolevaitė ir Marijonas Mikutavičius. Kalbama, kad jų honorarai yra vieni didžiausių.

Pastaruoju metu R.Ščiogolevaitę ir M.Mikutavičių televizijų žiūrovai mato maigančius išmaniojo telefono „BlackBerrys” mygtukus.

R.Ščiogolevaitė anksčiau yra reklamavusi vienos bendrovės dantų pastą. 

Tačiau dainininkė ir televizijos laidų vedėja nesutinka reklamuoti bet ko.

„Aš renkuosi. Pirmiausia siūloma prekė ar produktas turi patikti man pačiai. O reklamos bendrovė turi būti priimtina tiek dėl siūlomos prekės ar paslaugos, tiek dėl atlygio už darbą”, – sakė R.Ščiogolevaitė.

Žarsto milijonus

Pasaulyje vieni geidžiamiausių reklamos veidų – sportininkai. Jų pajamos iš reklamos dažnai kelis kartus viršija pinigus, gaunamus už tiesioginę veiklą.

JAV verslo žurnalo „Forbes” sudarytame daugiausia uždirbančių sportininkų sąrašo viršuje puikuojasi du boksininkai, tik jų pajamos iš reklamos – itin menkos.

Trečioje vietoje esančio golfo žaidėjo Tigerio Woodso balansas priešingas: per pastaruosius metus mosuodamas lazda jis uždirbo 4,4 mln. JAV dolerių, o iš reklamos užsakovų gavo net 55 milijonus.

Ketvirtoje vietoje esantis krepšininkas LeBronas Jamesas algos ir premijų gavo 13 mln. dolerių, o dar 40 mln. įbyrėjo už reklamą.

Į teniso reitingų viršūnę sugrįžęs Roger Federeris per metus uždirbo 7,7 mln. dolerių, o reklamuodamas – 45 mln.

Jogurto reklamuoti nenorėjo niekas

Edita Kabaraitė

Agentūros „Editos kastingas” vadovė

„Nors žinomų žmonių atlygis už prekių ar paslaugų reklamavimą gali viršyti ir dešimt tūkstančių litų, ne viską lemia pinigai.

Kartais žinomi žmonės jiems nepatrauklios prekės reklamuoti iš viso nesutinka. Vieni sako, jog niekada nereklamuotų alkoholio, kiti – dantų pastos ar skalbimo miltelių. Įdomiausia, kad mums labai sunku surasti žmonių jogurto reklamai.”

Žinomas žmogus kelia pasitikėjimą

Raminta Rimkienė

Mobiliojo ryšio bendrovės „Bitė” atstovė

„Svarbiausias kriterijus renkantis žinomą žmogų – ar jo įvaizdis atitinka prekės ženklą, ar jis kelia pasitikėjimą, sugeba įtikinti, įdomiai kalba.

Žinomas žmogus padeda greičiau atkreipti dėmesį, išskiria žinutę visų reklamų sraute. Taip pat neretai žmonės yra linkę kopijuoti žvaigždes norėdami būti stilingi, neatsilikti nuo mados tendencijų.

Tai nėra atsitiktinumas, nes dauguma žvaigždžių turi gerą skonį arba gerus konsultantus, kurie kuria stilių, įvaizdį.

Renkantis reklamos veidą svarbi ir kaina. Kiekvieną kartą dėl jos tariamasi individualiai.”

Tikslas – priskirti tam tikras savybes

Vasaris Oržekauskas

Reklamos planavimo agentūros „Inspired” vadovas

„Žinomų veidų, kitaip tariant, žvaigždžių, kvietimas reklamuoti yra seniai žinomas reklamos būdas.

Tokių veidų prireikia tais atvejais, kai reklamuojamo prekės ženklo savininkai siekia, kad jų prekė „pasiskolintų” tam tikras žinomo žmogaus įvaizdžio detales – gražią figūrą, baltus dantis ir pan. Visa tai naudojama kuriant prekės ženklo įvaizdį.

Žvaigždės pasirodymas reklamoje turėtų būti viena prekės ženklo formavimo strategijos dalių. Kaip nustatyti, ar pasiektas norimas rezultatas? Reikia stebėti, ar žmonės priskiria reklamuojamai prekei būtent tas savybes, kurias paryškinti siekė užsakovas.

Žinomas prekės ženklas reikalingas tam, kad įmonė galėtų parduoti, o vartotojai norėtų pirkti vieną ar kitą prekę už didesnę kainą, nei yra jos savikaina. O reklama ir turi kurti papildomą prekės vertę.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.