Mikroautobusų vairuotojai prieš ketverius metus, norėdami vežioti keleivius, pagal savivaldybės pateiktus reikalavimus įsigijo transporto priemonių.
Daugelis ėmė paskolas, kurių dar nespėjo išmokėti. Tačiau nuo rugsėjo kai kurie vairuotojai atsidūrė už borto.
„Mano „Volkswagen” kainavo 40 tūkst. litų. Jis buvo 20 vietų, savivaldybė liepė sumažinti iki 16. Išėmiau keturias sėdynes. Bet po trejų metų likau be darbo ir dar su 10 tūkst. litų skola.
Dalyvauti konkurse vėl vežioti žmones negalėjau – pagal konkurso sąlygas automobiliai turi būti pagaminti ne vėliau nei 2002 metais.
Mano mikroautobusas senesnis trimis mėnesiais”, – guodėsi individualios įmonės savininkas Anzelmas Kuizinas.
Pasak jo, dėl naujos tvarkos uostamiestyje be darbo liko daugiau kaip pusšimtis vairuotojų.
Vakar pora dešimčių jų apmaudą liejo Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorei Juditai Simonavičiūtei.
Jos teigimu, miesto savivaldybė turi teisę spręsti, kokie maršrutai mieste reikalingi ir kas juose turi dirbti.
Naujoji keleivinio transporto tvarka buvo kuriama atsižvelgiant į gyventojų skundus ir pageidavimus.
Dalis buvusių mikrautobusų dabar perdažyti raudonai, tapo vadinamaisiais mažaisiais autobusais ir važinėja pagal tvarkaraščius, sustoja tik stotelėse, o juose atsiskaitoma taip pat, kaip ir didžiuosiuose miesto maršrutiniuose autobusuose.
„Pertvarkai rengėmės dvejus metus.
Keleivius vežiojančių transporto priemonių mieste yra per daug, jos – per senos. Automobilių parką būtina atnaujinti”, – tvirtino J.Simonavičiūtė.
Pasak administracijos vadovės, visi galėjo dalyvauti vežėjų konkurse, tačiau kai kurie nieko nedarė ir laukė tikėdamiesi, kad viskas liks po senovei.
„Konkursų dar bus, siūlau vežėjų įmonėms juose dalyvauti. Vairuotojai be darbo neliks. Darbo biržos teigimu, šiuo metu Klaipėdoje reikia 45 vairuotojų”, – sakė J.Simonavičiūtė.
Ji taip pat paprašė vairuotojų pateikti turimų automobilių sąrašus, tuomet bus aišku, kas iš tikrųjų prieš keletą metų įsigijo automobilius, o dabar neatitikę reikalavimų iškrito iš rinkos.
„Jeigu vairuotojams tų mašinų nereikia, ieškosime būdų, kaip jas parduoti”, – pažadėjo J.Simonavičiūtė.
Vairuotojai mano, kad naujoji pertvarka – susidorojimas su smulkiuoju verslu.
Dabar uostamiestyje liko tiktai keturi maršrutai, kuriais važinėja maršrutiniai taksi. Neva išgujus mikroautobusus mieste liks vienintelis vežėjas, o bilietų kainos taps nebekontroliuojamos.