Daugiabučių gyventojų asmeninius duomenis viešinančioms įmonėms – griežtos sankcijos

Sąskaitas už komunalines paslaugas į pašto dėžutes gaunantiems daugiabučių gyventojams kyla pavojus, jog jų asmeniniai duomenys taps vieša paslaptimi. Pasirodo, net 9 iš 12 įmonių informaciją siunčia atviruose pranešimuose, kurie lengva ranka prieinami pašaliniams. Pasak Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos Prevencijos skyriaus vedėjos Daivos Vyčinienės, jei įmonės nesilaikys įstatymo nuostatos bei nereaguos į nurodymus pašalinti pažeidimus, bus taikomos griežtesnės sankcijos.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 10, 2012, 9:30 AM, atnaujinta Mar 16, 2018, 5:40 AM

Anot Vilniaus daugiabučių bendrijos pirmininko Algirdo Butnoriaus, gyventojai pasipiktinę, jog jų asmeniniai duomenys nėra apsaugoti. „Jei laiškai susiję su sąskaitomis, finansais ar įsiskolinimais – tikrai niekas nenori, kad jų turinys būtų matomas visiems“, - sakė A. Butnorius.

Pasak bendrijos pirmininko, įstatymo nuostata numatoma tokią informaciją gyventojams pateikti taip, kad ji nebūtų prieinama kitiems, todėl to reikėtų laikytis.

Jo nuomone, gyventojai, pastebėję komunalines paslaugas teikiančių įmonių piktnaudžiavimą bei įstatymo nuostatos nesilaikymą – turėtų kreiptis į įmonę, kuri jiems teikia komunalines paslaugas, o jei situacija nesikeičia – Valstybinę asmens duomenų apsaugos inspekciją.

Anot Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos, komunalines paslaugas teikiančios įmonės pažeidžia Asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo (ADTAĮ) nuostatas, pateikdamos sąskaitas bei kitus pranešimus gyventojams ir įmonėms.

Gavusi gyventojų pranešimų apie įstatymo nesilaikymą Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija dar liepos mėnesį atliko 12 neplaninių asmens duomenų tvarkymo teisėtumo patikrinimų įmonėse, teikiančiose komunalines paslaugas.

Tik 3 tikrintos įmonės įgyvendina tinkamas duomenų saugumo priemones bei užtikrina įstatymo reikalavimų įgyvendinimą. 9 įmonėse nustatyti pažeidimai - šios įmonės mokėjimo pranešimus gyventojams teikdavo ne uždaru pavidalu. Mokėjimo pranešimai neįdėti į voką, nesusegtais ar nesuklijuotais kraštais buvo įmetami į pašto dėžutę.

Pasak D. Vyčinienės, įmonės nesilaiko įstatymo nuostatos dėl taupumo. „Savaime aišku, daug pigiau sąskaitas bei kitas pranešimus siųsti tiesiog atspausdintus ant lapo, neskiriant lėšų vokams ar kitokioms priemonėms, pavyzdžiui, susegant ar suklijuojant tokius lapus“, - sako D. Vyčinienė.

Asmens duomenų tvarkymą reglamentuojantis įstatymas nurodo, jog gyventojams spausdintiniai rašytiniai informacinio pobūdžio pranešimai apie suteiktas paslaugas, jų prievoles, sutarčių su duomenų subjektais vykdymą, sąskaitos, individualūs komercinio pobūdžio pasiūlymai turi būti siunčiami tokiu būdu, jog būtų prieinami tik asmeniui, kuriam jie yra adresuoti. Ant išorinės ir viešai matomos vietos gali būti matoma tik pašto paslaugoms būtina informacija.

Ši įstatymo norma galioja tokiems pranešimams, kuriuose nurodomi fizinių asmenų duomenys, įskaitant pavardę, gyvenamąją vietą, sumokėtus ar nesumokėtus mokesčius, mokėtojo kodą ar numerį, atsiskaitomosios knygelės numerį.

„Visos įmonės, kuriose nustatyti pažeidimai – buvo įspėtos. Kai kurios šiuos pažeidimus šiuo metu jau susitvarkė, kitos tai daro lėčiau. Vienos tikrintos įmonės pradėjo siųsti sąskaitas ir kitus pranešimus vokuose ar rado kitų būdų siunčiamai informacijai apsaugoti nuo trečiųjų asmenų, kitos – pakeitė taisykles, sutartis su vartotojais“, - teigia Valstybinės duomenų apsaugos inspekcijos atstovė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.