Kauno taksistams kostiumai - nė motais

Taksi įmonės tokias diskusijas vadina šio verslo žlugdymu, o patys vairuotojai valdžiai siūlo pirmiausia sulopyti gatves.

18 metų taksi vairuotoju dirbantis R. Šernauskas siūlo miesto valdžiai pirma sutaisyti gatves ir tik tada siūlyti taksistams įsigyti naujus automobilius.<br>M. Patašius
18 metų taksi vairuotoju dirbantis R. Šernauskas siūlo miesto valdžiai pirma sutaisyti gatves ir tik tada siūlyti taksistams įsigyti naujus automobilius.<br>M. Patašius
Daugiau nuotraukų (1)

Ingrida Žirlienė ("Lietuvos rytas")

Feb 23, 2013, 3:57 PM, atnaujinta Mar 11, 2018, 6:00 AM

Paslauga patenkinti ne visi

Kaune veikianti Verslo taryba siūlo rengti specialius mokymus, kurie supažindintų, su kultūringu ir profesionaliu aptarnavimu.

Verslininkus vienijanti taryba įsitikinusi, kad taksi automobiliai neturėtų būti senesni nei 10 metų.

Maža to, reikėtų suvienodinti ir taksistų aprangą bei automobilių stilių.

„Kauno taksi paslaugų lygis per žemas. Vos 30 proc. keleivių teigiamai vertina gaunamą paslaugą. Vadinasi, likusieji 70 proc. – nusivylę“, – aiškino Verslo tarybos narys Linas Skardžiukas.

Jo teigimu, miesto įvaizdžiui kenkia nemandagūs vairuotojai, kurie savo automobiliuose rūko, netvarko salono ar nepaiso mašinos gedimų.

Mersedesą duobės pribaigtų

„O ką, aš blogai atrodau?“ – paklaustas, kodėl nevilki kostiumo, burbtelėjo žilstelėjęs taksistas, vilkįs šviesios spalvos džinsais ir marga žiemine striuke.

Kiek atlyžęs jis prisipažino vairuojantis taip seniai, kad žinąs visas etiketo ir aprangos taisykles.

„Kaip aš atrodysiu su kostiumu vidury gatvės besistumdydamas su girtu keleiviu, kuris nenori susimokėti už kelionę?“ – dar pyko taksistas.

Išgirdęs, kad valdžia diskutuoja apie taksi automobilių amžių, jis atšovė: „Tegu geriau duobes užlopo, tuomet ir pirksim naujesnes mašinas! Kas iš jos liks pavažinėjus kad ir mėnesį? Čia ne Vokietija, kur galima važinėti nauju „mersu“ ir nesibaiminti, kad jis sulūš po metų!“ – barėsi „Audi A6“ šeimininkas.

Reikėtų branginti paslaugą

Prie autobusų stoties pakalbintas „Opel Zafira“ vairuotojas buvo ne toks piktas ir prisiminė laikus, kai taksi įmonės vadovas, nupirkęs naujutėlius automobilius, paprašė taksistų vilkėti kostiumus. Dėl įvaizdžio. Šios tradicijos, tiesa, ilgai laikytis nepavyko, ir vairuotojams buvo leista vilkėti tvarkingus, daugiau laisvalaikiui tinkamus drabužius.

18 metų prie taksi vairo praleidęs Redas Šernauskas savo 13 metų senumo opelį remontuoja kas pusę metų – duobių išbandymo neatlaiko automobilio važiuoklė.

„Valdžia nori, kad važinėtume kuo naujesniais automobiliais? Mes galim, kai kilometro kaina bus ne 2,20 lito, o 6 litai, kai gatvės bus suremontuotos“, – pareiškė taksistas.

Automobilio salone – švaru

Prie stoties vairuotojas stovi nuo ankstyvo ryto – apie 11 valandą jis dar nevežė nė vieno keleivio. „Laukiu savo eilės, dabar esu trečias“, – suskaičiavo R. Šernauskas.

Per mėnesį vyras namo parneša 1,5 tūkst. litų, per didžiąsias metų šventes – Kalėdas ir Naujuosius metus – ši suma būna šiek tiek didesnė.

Taksi paslaugas jis teikia važinėdamas savo automobiliu. Jeigu reikėtų pirkti naują, nebūtų už ką.

R. Šernausko mašinoje – švaru, ant daiktadėžės dangčio užklijuotas lipdukas, draudžiantis rūkyti.

„Atsiprašau, bet iš lauko mašina purvina, žiemą sunku išlaikyti ją švarią“, – apgailestavo vairuotojas.

Priekaištauti nėra dėl ko?

Konkursą teikti taksi paslaugas prie tarptautinio Kauno oro uosto laimėjusių įmonių vadovė Ingrida Karpavičienė prisipažino pati asmeniškai tikrinanti, kaip atrodo taksistai, ar švarus automobilio salonas.

„Mokau ir mokau, kaip būti tvarkingiems. Tikrai jokių papildomų kursų mums nereikia“, – tikino verslininkė.

Priekaištų jos darbuotojams esą neturėtų būti: į oro uostą atvykstantys svečiai tikrai nesusidarys blogo įspūdžio apie taksistų išvaizdą. „Tik išrinktieji dirba prie oro uosto, moka angliškai, rusiškai, apsirengę vienoda uniforma.

Drabužiai pritaikyti pagal sezoną: vasarą – specialūs marškinėliai, žiemą – striukės su logotipais, pavasarį, rudenį – liemenės“, – vardijo I. Karpavičienė.

Vienai iš jos vadovaujamų įmonių – apie 20 metų. I.Karpavičienė žino šio verslo užkaborius, todėl įsitikinusi, kad diskusijos apie aprangą ar automobilių amžių – ne veltui.

„Visokie mokesčiai iš visų pusių spaudžia, degalai brangsta, pasakysiu tiesiai – neduoda žmogui dirbti, ir tiek“, – piktinosi verslininkė.

Taksi vairuotojas – lyg miesto gidas

Paulius Keras

Savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas

„Viena su taksi įmonėmis susijusi problema – aptarnavimo kokybė: išties taksistai ne visada kultūringai elgiasi, jie turėtų bent vieną kitą žodį angliškai mokėti, būtų smagu, kad galėtų svečiui šį tą ir apie miestą papasakoti.

Kelia rūpestį ir kita problema: šiuo metu verstis taksi veikla gali tiek įmonės, tiek fiziniai asmenys, todėl nėra tvarkos ir teisinio reguliavimo. Nėra jokių reikalavimų vairuotojų sveikatai, niekas netikrina, pavyzdžiui, jų blaivumo.

Išskyrus privalomąją techninę apžiūrą, jokiais kitokiais būdais nekontroliuojama techninė taksi automobilių būklė.

Aišku, kad automobilių amžius taip pat nėra pats geriausias. Norėtųsi, kad įstatymais miestams būtų nustatyta teisė rinktis, kokios spalvos galėtų būti taksi automobiliai ir kokia turėtų būti jų amžiaus riba.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.