Klausimu, ar prekybos centras yra tinkama vieta meno kūriniui eksponuoti, pasigirsta išties įvairių nuomonių. Savo įžvalgomis šia tema pasidalijo ir „Vartų“ galerijos direktorė Nida Rutkienė.
Parodų organizatoriai turi žinoti savo tikslą
„Bet koks kūrinys, turintis meno vertę, turi teisę būti rinkoje, lygiai taip pat, kaip ir jo kūrėjas“, – mano N. Rutkienė. Visgi, daugiau nei dvidešimtmetį menu gyvenančios moters nuomone, tokios parodos organizatoriai turi žinoti aiškų jos tikslą. Kitu atveju gali būti klaidinami parodos lankytojai.
„Jei organizatoriai tvirtai žino, ką nori parodyti žiūrovui, tuomet šiam bus lengviau susivokti, kur jis pateko: į aukšto lygio meno ar tiesiog interjero aksesuarų parodą“, – dalijasi įžvalgomis Nida.
Kur eksponuoti savo kūrybą, sprendžia tik jos autorius
Taip pat atsakingai, kaip ir organizatoriai, į parodas turi žiūrėti ir patys menininkai.
„Pirmiausia, meno kūrėjas turi apsvarstyti, ar ekspozicija jam suteiks kokią nors pridėtinę vertę, o gal jam svarbu tik tai, kad kūrinys būtų parduotas?“ – samprotauja „Vartų“ galerijos direktorė.
Į tokias neįprastas parodas vieni menininkai žiūri liberaliau, kiti – priešingai. „Ir mums ne sykį, kai kvietėme aukšto lygio užsienio menininkus į savo galeriją, buvo sakoma, kad dainuodamas rimtoje scenoje nedainuosi kultūros namuose“, – sako N. Rutkienė.
Vis dėlto moteris džiaugiasi, kad vyksta bent koks nors su menu susijęs judesys, ir viliasi, kad kiekvienas meno žmogus į jį žiūrės atsakingai.