Ar Holivudo pažiba G. Clooney rastų Lietuvoje žmoną?

Garsaus aktoriaus George’o Clooney lietuviškoje reklamoje ištartas žodis „Klaipėda” ne tik privertė smarkiau plakti Lietuvos moterų širdis. Bankininkai tikina, kad žmonės pradėjo ir labiau taupyti.

Moterų numylėtinis aktorius G. Clooney gal ir nesidomi Lietuva, bet Klaipėdos miesto pavadinimą išmoko.<br>„Reuters”
Moterų numylėtinis aktorius G. Clooney gal ir nesidomi Lietuva, bet Klaipėdos miesto pavadinimą išmoko.<br>„Reuters”
Daugiau nuotraukų (1)

Dalia Gudavičiūtė („Lietuvos rytas”)

May 25, 2013, 8:19 AM, atnaujinta Mar 6, 2018, 7:16 AM

Šios reklamos užsakovo DNB banko atstovai neslepia, kad vaizdo siužetą, kuriame nusifilmavo Holivudo žvaigždė G. Clooney, nutarė transliuoti tik sulaukę Lietuvos ekonomikos atsigavimo ženklų.

Juk raginti taupyti galima tik tuomet, kai žmonės nebadaudami sulaukia atlyginimo.

Analogiška reklama Norvegijoje buvo parodyta 2011 metais.

Pernai G. Clooney buvo paprašyta dar kartą perskaityti sakinį, kad perka namą, šį kartą – Lietuvos uostamiestyje.

Kaip po sunkmečio gyventų prieš dvejus metus sukurtos reklamos veikėjai? Ar Lietuva per tą laiką labai pasikeitė?

„Lietuvos rytas” to klausė rinkos tyrimų agentūros SIC tyrimų strategijos vadovės sociologės Rūtos Gaudiešienės, vadovavusios SIC ekspertų ir komunikacijos agentūrų bendruomenės „United Agencies” bendram tyrimui „Lietuvos anatomija”.

– Reklamoje apie taupymą šalia jaunavedžiu tapusio Holivudo aktoriaus G. Clooney matome savarankišką, gerą algą gaunančią moterį, kuriai per 35 metus.

Regis, kiek nesaikingai vartojančią alkoholį, galbūt turinčią šimtą porų batų ir kelias išnaudotas kredito korteles, tačiau jokių santaupų.

Kaip Lietuvoje šiuo metu gyvena panašaus amžiaus moterys?

– G. Clooney nuotaka reklamoje pagal savo metus kaip tik patenka į grupę, kuri dalija Lietuvą į dvi dalis.

Mūsų šalyje gyvenančios 35–45 metų moterys savo gyvenimo būdu gerokai skiriasi nuo G. Clooney nuotakos iš reklamos.

Tai vadinamosios „perestroikos” kartos moterys, kurios gimė sovietinėje santvarkoje, baigė tuometes mokyklas, labai anksti tekėjo – sociologai tokias santuokas vadina komjaunuoliškomis – ir dauguma jų susilaukė vaikų dar nebūdamos nė 25-erių.

Šias moteris ekonominė krizė Lietuvoje palietė labiausiai.

Net jei jų atlyginimai ir nėra maži, jos turi daug įsipareigojimų – išlaikyti vaikus, šeimą, mokėti paskolas.

Jos lekia, skuba, dirba po kelis darbus, patiria stresą, išgyvena depresiją, neišsimiega. Jos turi labai nedaug laisvo laiko, o jei jo atsiranda – klausosi radijo, bendrauja su vaikais, tvarkosi.

Mūsų tyrime išskirtoje ekonominės krizės sutriuškintų žmonių grupėje rasime daugiausia šio amžiaus atstovių.

Tokios moterys panašesnės ne į G. Clooney nuotakas, o į nusivylusias namų šeimininkes.

73 procentai šios grupės atstovių sako: jei gyvenčiau iš naujo, daugybę dalykų daryčiau kitaip. Ir, beje, net 48 proc. svajoja emigruoti.

– Tad kaip Holivudo aktorius Lietuvoje rastų veiklią, gerai uždirbančią, karjerą padariusią ir vienišą nuotaką?

– Vos keleriais metais jaunesnės moterys gyvena visai kitokį gyvenimą.

Gali būti nedidelis amžiaus skirtumas, bet jos atrodo kaip iš skirtingų pasaulių.

Vienos jaunos tekėjo, jaunos gimdė, dirbo, jas užgulė rūpesčiai dėl vaikų, šeimos, namų ūkio, o kitos augo visai kitokiomis sąlygomis ir nė nesirengia įsipareigoti, daugiau investuoja į karjerą ir pramogas. Lietuvoje tai būtų 23–35 metų karta, vadinamieji permainų vaikai.

– Po ketverių krizės metų Lietuvoje kas nors dar turi pinigų pradėti taupyti?

– Reklama su G. Clooney labiau atitinka tyrime išskirtą grupę žmonių, kuriuos mes pavadinome imančiais gyvenimą.

Teatrai, vakarėliai, knygos, alkoholis, žaidimai, daug veiklos. Skubantys, lekiantys. Jie turi pinigų.

Tai didmiesčių žmonės, trečdalis vedusių.

Yra ir studijuojančių. Jie myli gyvenimą, jie užpildo miesto gatves ir kavines.

Pinigų jiems trūksta todėl, kad jie mėgsta juos leisti.

Beje, jie labiau žavisi ne daiktais, o potyriais. Jiems ir reikia sakyti „taupyk”.

– Negi Lietuvoje nėra tokių jaunikių kaip G. Clooney? Kodėl būtinai reikėjo pasakų princo ieškoti už vandenyno?

– Klausiate, ar Lietuvoje yra žavingų turtuolių?

Tikrai yra. Lietuviškų Clooney siūlyčiau pirmiausia ieškoti tarp dirbančių su naujosiomis technologijomis, mobiliosiomis programomis.

Tačiau tai naujos kultūros žmonės – jie nelenda į eterį, žurnalų viršelius. Jų nematyti.

Vargu ar svajojanti už G. Clooney ištekėti lietuvė galėtų pasakyti bent vieno tokio savo tautiečio pavardę.

– O kokiai grupei Lietuvoje priklausytų dauguma reklamoje pasirodžiusio G. Clooney amžiaus žmonių – vienišų penkiasdešimtmečių?

– Daugelis vyresnių nei penkiasdešimties metų lietuvių gyvena tarsi sustojusio laiko karalystėje.

Ypač jei jie įsikūrę mažesniuose miesteliuose, kaimuose, neturi aukštesnio išsilavinimo, dirba nekvalifikuotą darbą.

Tai didžiausia dalis dar vienos mūsų išskirtos krizės paliestos grupės atstovų, kuriuos geriausiai tinka pavadinti niekam nereikalingais.

Šie žmonės neranda būdų, kaip daugiau uždirbti, nemoka naudotis technologijomis, jų laisvalaikis neįdomus.

Jie niekur neina, neskaito, nesinaudoja internetu.

Tai grupė, kuri neįsivaizduoja savo ateities. Jie neturi iš ko taupyti, jiems jau vėlu taupyti pensijai.

– Reklamoje mergina išvakarėse tiek išgėrė, kad atsibudusi nieko neprisimena. Ir, regis, taip atsitiko ne pirmą kartą. Ar šiuo metu Lietuvoje žmonės daug geria?

– Alkoholio vartojama daugiau, bet tuo pat metu net 22 procentais padaugėjo sportuojančių žmonių.

Ypač išpopuliarėjo bėgiojimas, šiuo metu tapęs bene populiariausiu sportu Lietuvoje.

Tai rodo ne tik tyrimų duomenys – pažiūrėjus pro langą atrodo, kad visi bėgioja.

Realų alkoholio vartojimą sociologams sunku įvertinti. Tačiau iš tyrimo matome, kad žmonės pradėjo dažniau vartoti alkoholį viešai. Jie dažniau nei prieš ketverius metus leidžia laiką kavinėse, bendrauja.

– Reklama su garsiuoju aktoriumi buvo sugalvota dar iki ekonominės krizės. Kol klipas pasiekė Lietuvą, daug kas pasikeitė.

Kaip, jūsų požiūriu, Lietuvos gyventojai ištvėrė krizę?

– Gal sunku sutikti, bet išvada akivaizdi: Lietuvos gyventojams krizė buvo tik į naudą.

Mes sustiprėjome ir labai daug ko išmokome.

Padidėjo gyvenimo tempas. Žmonės dažniau vienu metu dirba kelis darbus, daugiau patiria streso, skuba.

Bet dažniau nei prieš ketverius metus jie sako, kad skiria pakankamai dėmesio tam, kas, jų manymu, svarbu. Žmonės kur kas mažiau dejuoja.

Taigi svarbiausia – išmokome stovėti ant dviejų kojų ir nesitikime, kad už mus kas nors ką nors padarys.

Nebelaukiame stebuklo, nebelaukiame G. Clooney.

Laukė, kol atlėgs sunkmetis

Andrius Vilkancas

DNB banko atstovas spaudai

„Taupymą skatinanti DNB banko reklama buvo sukurta 2011 metais ir parodyta Norvegijoje, o pernai – Latvijoje.

Šiemet nutarėme, kad jau laikas pradėti ją rodyti Lietuvoje.

Reklamoje nusifilmavusio G. Clooney buvo paprašyta dar kartą perskaityti sakinį apie perkamą namą su žodžiu „Klaipėda”.

Akivaizdu, kad Lietuvos ekonomika pradėjo augti, manoma, jog pradės augti ir žmonių atlyginimai.

Kita vertus, vis dar gajus supratimas, kad reikia pasirengti sunkiems laikams.

Ne veltui ekonomistai moko, jog ekonomika kyla, kad pasirengtum kitai krizei.

Anksčiau tokia reklama būtų sulaukusi priešiškumo, o ne palaikymo. Skatinti Lietuvos gyventojus taupyti būtų buvę nekorektiška.

Lietuvoje visi sutinka, kad taupyti reikia, tačiau tokių, kurie kauptų reguliariai ir planingai, nedaug. Norėjome paskatinti skirti dėmesio dažnesniam taupymui.

Juk nė vienas nenubėgo maratono pasitreniravęs vieną dieną. Reikia treniruotis kasdien.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.