Estakadą Savanorių prospekte Kauno valdžia remontuoja pažadais

Pripažinę, jog Savanorių prospekto įkalnėje esančios estakados būklė kritinė, jos betoninės konstrukcijos pažeistos, Kauno savivaldybės atstovai žadėjo remonto darbus pradėti šių metų viduryje. Tačiau užmojai stringa valdininkų kabinetuose.

Daugiau nuotraukų (1)

Nerijus Povilaitis

Jul 28, 2013, 3:50 PM, atnaujinta Mar 2, 2018, 1:34 PM

Toli gražu ne kiekvienas kaunietis žino, jog Savanorių prospektu kylant į kalną pirmąja eismo juosta važiuojama ant estakados pastatytu keliu.

Šio inžinerinio statinio istorija mena tarpukarį. 1930 metais pastačius Vytauto Didžiojo tiltą, Savanorių prospektas tapo svarbia transporto arterija, tačiau jo pralaidumas netenkino poreikių. Platinant kelią iki keturių eismo juostų, nuspręsta šlaite statyti estakadą. Virš jos driekiasi mažesnioji Savanorių prospekto įkalnės dalis bei šaligatvis su turėklais.

Jau ne vienerius metus kalbama apie apgailėtiną estakados būklę. Betoninės konstrukcijos siaubingai aptrupėjusios, metalinės pažeistos korozijos. Tikriausiai ne be pagrindo baiminamasi, kad jos gali neatlaikyti ir bet kurią akimirką griūti.

Perspėjimai aidi jau seniai

Padėtį komplikuoja dar ir tai, jog estakada iš centrinės miesto dalies į Žaliakalnį kiekvieną dieną kyla sunkiasvoriai troleibusai bei autobusai.

„Būtina įvertinti, jog estakada statyta tada, kai Savanorių prospekto apkrova buvo visai kitokia.

Tikriausiai tada niekas negalėjo įsivaizduoti, jog ateityje šiuo keliu važinės tokios transporto priemonės kaip troleibusai“, – „Laikinajai sostinei“ teigė kaunietis inžinierius Henrikas Kebeikis.

Apie tai, jog dėl susidėvėjusių konstrukcijų Savanorių prospekto įkalnės būklė tragiška ir bet kurią akimirką gali įvykti tragedija, kalbama jau seniai. Vietos gyventojai baiminasi, kad transporto svorio neatlaikiusi Savanorių prospekto dalis gali nugarmėti šlaitu žemyn ant ten esančių pastatų.

Apie tai, kad daugiau nei prieš 80 metų statytos ir iki šiol nė karto rimtai neremontuotos dvi 20 ir 29 metrų ilgio estakados bet kuriuo momentu gali griūti, dar 2011 metais perspėjo architektas Alvydas Steponavičius.

Tąkart jis minėjo, jog vienos pagrindinių miesto transporto arterijų būklė daug prastesnė nei vėliau avariniu pripažinto Panemunės tilto, ir patarė automobiliu Savanorių prospektu kylant į Žaliakalnio šlaito įkalnę laikytis arčiau kelio vidurio.

Projektas paseno stalčiuose

Apie tikrąją Savanorių prospekto įkalnę laikančios prieškario konstrukcijos būklę Kauno vadovams žinoma jau seniai.

Tačiau ši vieta it užkeikta, valdininkams niekaip nepavyksta pradėti jos remontuoti. Regis, laukiama, kol į šlaitą nugarmės žmonių kupinas troleibusas ar keli lengvieji automobiliai, o tada tradiciškai prasidės kaltųjų paieškos.

Daugiau nei dešimtmetį ketinta kapitaliai remontuoti Savanorių prospekto įkalnę, buvo parengtas projektas. Vienos pagrindinių miesto transporto arterijų remontui lėšų tąkart neatsirado, o valdininkų stalčiuose nugulęs projektas moraliai paseno.

Padėtį mėginta gelbėti sutvirtinant aptrupėjusias estakados konstrukcijas.

„Savanorių prospekto estakados ir šlaito būklė yra kritiška. Pažeisti laikančiosios konstrukcijos betoniniai sluoksniai, išilginė armatūra. Prieš kelerius metus pagal anksčiau rengtą projektą buvo sustiprintos estakados konstrukcijos, tačiau tai problemos iš esmės neišsprendė“, – praėjusių metų pabaigoje sakė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.

Darbai jau turėjo prasidėti

Praėjusių metų lapkritį Kauno savivaldybė gyrėsi jau parengusi Savanorių prospekto įkalnės rekonstrukcijos projektą. Jame numatyta išardyti tarpukarį menančią estakadą, išgriauti senuosius turėklus.

„Vietoj išardytų estakadų bus įrengta atraminė siena iš gręžtinių 60 cm skersmens 12 ir 13 m ilgio polių. Jie bus sutvirtinti gruntiniais inkarais. Virš polių suplanuota pastatyti monolitinę sienelę, senus šaligatvio turėklus pakeis nauji. Beveik 400 m rekonstruojamame ruože 12 m ilgio grunto inkarais ir gelžbetoninėmis plokštėmis bus stiprinami prospekto įkalnės šlaitai“, – skelbė savivaldybė.

„Estakados rekonstrukcijos metu, kaip ir Parodos gatvės atveju, kelininkai įrengs gatvės pagrindą ir sutvarkys asfaltbetonio sluoksnį, perklos šaligatvį“, – apie būsimus darbus tąkart pasakojo A.Pakalniškis.

Nors skelbta, kad darbai Savanorių prospekto įkalnėje turėjo būti pradėti 2013-ųjų viduryje, liepai einant į pabaigą niekas nevyksta.

„Jau užsitikrinome finansavimą, rengiami viešųjų pirkimų dokumentai, jie derinami su Transporto investicijų direkcija. Jeigu viskas pasiseks, realūs darbai turėtų būti pradėti dar šiais metais“, – optimistiškai nusiteikęs savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis.

Tačiau abejojama, ar ir pritraukus Europos Sąjungos paramą kapitalinio remonto darbai Savanorių prospekto įkalnėje šiais metais bus pradėti.

Viskas priklausys nuo savivaldybės vadovų strateginio sprendimo, kurį projektą – K. Petrausko gatvės ar Savanorių prospekto įkalnės rekonstrukciją – pradėti pirmiausia.

Lygiagrečiai atlikti darbus abiejuose objektuose vargu ar pavyktų, nes tai mieste sukeltų dar didesnes transporto spūstis, nei rekonstruojant Parodos kalną.

Pirmiau platins K. Petrausko gatvę?

Šių metų pabaigoje ketinama pradėti K. Petrausko gatvės rekonstrukcijos darbus. Bus platinama jos dalis nuo sankryžos su Vydūno alėja iki sankirtos su Radvilėnų plentu.

Europos Sąjungos remiamo projekto vertė neturėtų viršyti 7 mln. litų.

„Manau, kad iš pradžių darbai bus pradėti K. Petrausko gatvėje, o vėliau, juos baigus, rekonstrukcijai bus uždaryta Savanorių prospekto įkalnė. Praplatinus K. Petrausko gatvės atkarpą, padidės jos pralaidumas, tad remontuojant Savanorių prospektą žmonės be didesnių sunkumų galės pasiekti centrinę miesto dalį. Pradėjus darbus įkalnėje, planuojama leisti Savanorių prospektu važiuoti viešajam transportui“, – sakė Miesto tvarkymo skyriaus vadovo pavaduotojas Antanas Proberkas.

Darbai Savanorių prospekte esą turėtų prasidėti 2014 metų pabaigoje. Tikimasi, jog jų vertė neviršys 9 mln. litų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.