Su Lietuvos vėliava plaukiojančių keltų laivyną valdančiai Danijos įmonei „DFDS Seaways” linija tarp Klaipėdos ir Vokietijos uosto Zasnico buvo tapusi galvos skausmu.
Mažėjant krovinių srautui, bergždžiai ieškota naujų galimybių bandant tartis su Lietuvos ir Vokietijos geležinkelininkais, rašo „Lietuvos rytas”.
Pasuks į kitus uostus
Vasarą „DFDS Seaways” paslaugų linijoje Klaipėda–Zasnicas atsisakė paskutiniai solidesni klientai. Todėl nuspręsta atsisakyti nuostolingų kelionių.
„Kaunas” nuo lapkričio bus nukreiptas kitais maršrutais. Iš Zasnico nesitraukiame, mūsų laivai iš ten į Kopenhagą plukdys statybines medžiagas”, – sakė „DFDS Seaways” rinkodaros vadovas Vaidas Klumbys.
Tuomet „Kaunas” ateityje kursuos tarp Estijos ir Švedijos.
Nenori trauktis iš Zasnico
Rusija irgi taikėsi į Zasnicą: Suomijos įlankoje iškilusiame naujame Ust Lugos uoste pastatyta geležinkelio perkėla, iš kurios keltais į Vokietiją plukdomi vagonai su įvairiomis prekėmis. Tiesa, apyvarta kol kas nesidžiaugia ir rusai.
„DFDS Seaways”, atsisakiusi nuostolingų reisų iš Klaipėdos, žada eksploatuoti ilgesnę Ust Lugos ir Zasnico uostus jungiančią laivybos liniją. Tikimasi, kad čia krovinių ateityje gali padaugėti.
„DFDS Seaways” linija Klaipėda–Kylis plaukiojantys keltai krovinių ir keleivių nestokoja. Geležinkelio vagonų jie negabena.
Teks pertvarkyti perkėlą
Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus bendrovės „DFDS Seaways” sprendimą uždaryti nuostolingą Zasnico liniją vertina kaip dėsningą rezultatą: „Viską diktuoja pokyčiai rinkoje – keltai plaukia ten, kur yra daugiau galimybių dirbti pelningai.”
Jūrų uoste dar sovietmečiu įkurta Tarptautinė jūrų perkėla, kur švartuojasi ir „DFDS Seaways” keltai, bus pertvarkyta.
Daugiau kaip 45 hektarų ploto teritoriją iš uosto direkcijos nuomojanti Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Klasco” numačiusi nemenkas investicijas.
Atnaujinta jūrų perkėla gali pritraukti kitus laivus.
A.Vaitkus tikisi, kad keltų laivybą pagyvins kitoje įmonės „Klasco” teritorijoje baigiamas statyti naujas keleivių ir krovinių terminalas.
„Lapkričio mėnesį jį atidarysime ir pamatysime, kaip reaguos rinka. Jeigu laivų savininkai juo domėsis, atsiras naujų Klaipėdą ir kitus Europos Sąjungos šalių uostus jungiančių laivybos linijų”, – kalbėjo A.Vaitkus.