Ekskursija į siuntų centrą – kur naktį praleidžia jūsų siuntiniai?

Specialiai lrytas.lt, Leipcigas 

Daugiau nuotraukų (1)

Aurimas Abišala

Oct 6, 2013, 6:13 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 10:38 AM

Jei kada į užsienį teko siųsti siuntinį per DHL tarnybą, galite neabejoti - iš Lietuvos jis patraukė tiesiai į Leipcigo miestą Vokietijoje. 

Šiame mieste veikia didžiausias įmonės siuntų centras, per jį kasnakt perskirstoma apie 2,5 tūkst. tonų siuntinių. 

Tačiau vieną šiltą rugsėjo vakarą įmonė sulaukė ne tik siuntų - netoliese esančiame Leipcigo oro uoste nusileido lėktuvas su žurnalistais iš visos Europos. 

Klegantis žmonių būrys beveik nesiskyrė nuo įprastos turistų grupės. Skirtumas buvo tik toks, kad į ekskursiją jie susiruošė vėlai vakare, kai kiti turistai jau dairėsi artimiausio viešbučio (arba, jei leidžia jėgos ir kišenė, alaus baro). 

Vėlyva ekskursija vyko ne dėl žurnalistų užgaidų, o dėl DHL darbo specifikos - beveik visi kroviniai per siuntų centrą keliauja naktį.  

Darbo diena virto naktimi

Atvykus į siuntų centrą buvo keista matyti į darbą ateinančius žmones – kadangi didžioji dalis siuntų per Leipcigą keliauja naktį (tarp 22 val. vakare ir 3 val. ryte), apie šį laiką sukasi ir daugumos darbuotojų darbo "diena". 

Skrydžių ir operacijų centras perskirtas į dvi patalpas – vienoje sėdi keli viską prižiūrintys operatoriai, o gerokai didesnėje salėje prie kompiuterių duomenis tikrina ir prekių srautus nukreipia apie pusšimtis darbuotojų. 

Tam, kad darbai vyktų sparčiai, kiekvieno lėktuvo krovinių būklė yra tikrinama kas 10 minučių. Jei operatoriai pastebi, kad lėktuvas atsilieka nuo numatyto grafiko, į pagalbą darbuotojams greit siunčiama pagalba. 

DHL tikslas yra gana paprastas – nuo lėktuvo nusileidimo su vienais kroviniais iki jo pakilimo su naujais kroviniais turi praeiti ne daugiau nei 120 minučių. Kaip tai pavyksta padaryti? Ekskursijos vadovas spustelėjo lifto mygtuką ir nuvažiavome žemyn, į siuntų skirstymo centrą. 

Iki minučių surikiuotas darbas

Apačioje – labai triukšminga. Negalėjome girdėti mus lydinčio DHL darbuotojo, tad visiems buvo išdalintos specialios ausinės su radijo ryšiu.

Daugiausia triukšmo sukelia centro palubėje besisukantys konvejeriai, kurie pagal dydį ir svorį automatiškai rūšiuoja siuntų dėžes ir jas pristato į vietą. 

Po mūsų kojomis per metalines grindis matėsi ir žemesnis aukštas, kuriame važinėjo krovininiai automobiliai, vaikštinėjo sandėlio darbuotojai. 

Stabtelėjome prie vieno konvejerio. Dėžės nuo jo tarsi vaikiška čiuožyne slydo pas darbuotoją, kuris jas krovė į tam skirtas vietas. Virš jo degė skaičius – 56. Jis rodė, kiek artimiausiu metu šiuo konvejeriu atkeliaus siuntinių, kad darbuotojas žinotų, ar jam reikia pagalbos, ar galima kiek atsipūsti. 

Per minutę siuntų centre paskirstoma apie 1 tūkst. siuntinių. Per naktį sulaukiama per 100 tūkst. normalaus ir didesnio dydžio siuntinių, taip pat gerokai daugiau smulkių siuntinių. Juos visus plieniniais sparnais atgabena nuosava bendrovės lėktuvų flotilė. 

Apsilankymas lėktuvų angare

„Leidžiasi „trigubas septynetukas“, - ranka į tamsą parodė Markusas Otto, siuntų bendrovės DHL Vokietijos aviacijos padalinio viceprezidentas.

Jo veide spindėjo beveik vaikiškas džiaugsmas, o šalia buvę žurnalistai tik klausiamai kilstelėjo antakius.

Greit mums buvo paaiškinta, kad „trigubu septynetuku“ įprasta vadinti lėktuvą „Boeing 777“ - didžiausią lėktuvą, kuriuo reguliariai skraidinami DHL kroviniai.

Netrukus mūsų pašnekesio objektas galingai riaumodamas varikliais nusileido šalia angaro, kuriame tuo metu buvome.

Aplink jį tarsi skruzdės pradėjo zuiti maži geltoni automobiliai bei didesni krovininiai sunkvežimiai. Tarp žemynų skraidančiame lėktuve gali būti iki 103 tonų siuntinių. Visus juos per naktį reikia iškrauti, surūšiuoti ir pakrauti į kitur skriejančius lėktuvus.

Nuosava lėktuvų flotilė

Dar kartą pažvelgę į jau ramiai stovintį galiūną, tęsėme ekskursiją po DHL aviacijos angarą, kuriame remontuojami ir tikrinami bendrovės lėktuvai.

Jų siuntų tarnyba turi apie 90.

„Lėktuvų skaičiumi galėtume konkuruoti su „British Airways“, - tikino mus M.Otto.

Beveik visi bendrovės lėktuvai kada nors praskrenda pro Leipcigą. Šiame Vokietijos mieste yra įsikūręs didžiausias DHL siuntų centras pasaulyje, pro kurį kiekvieną naktį keliauja apie 90 proc. Europos siuntų.

Per savaitę čia kyla ir leidžiasi apie 360 lėktuvų, per parą pervežama 2,5 tūkst. tonų krovinių.

Šiame siuntų centre yra ne tik sandėliai kroviniams ir angaras lėktuvams, bet ir nuosava taksi tarnyba, viešbutis, privati lėktuvų degalų stotis.

Angare ėjome pro remontuojamą lėktuvą. Jis ilsėjosi ant trijų nedidelių atramų, vienas jo sparnas buvo pusiau nuardytas.

M.Otto parodė, kad tuo metu buvo remontuojama prastai veikusi lėktuvo valdymo sistema.

„Dalį angaro naudojame arba numatytiems patikrinimams, arba netikėtiems atvejams. Šiuo metu angare apžiūrime „Boeing-757“. Pakėlus lėktuvą mechanikams yra lengviau pasiekti sparnus ir važiuoklę. Dažniausiai pasitaikantys lėktuvų gedimai yra susiję su elektronika ir jutikliais – ypač dažnai genda važiuoklėje, prie ratų įtaisyti jutikliai, kurie matuoja atstumą iki žemės ir padeda stabilizuoti lėktuvą leidžiantis ir kylant“, - pasakojo ekskursijos vadovas.

Atsarginių detalių mechanikams nepritrūksta – jų yra paruošta 27 skirtingų lėktuvų modelių priežiūrai.

Sekite verslo naujienas socialiniame tinkle „Facebook“!

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.