Kur dingo „paskutinės minutės“ kelionių pasiūlymai?

Pamenate, kaip prieš gerus penkerius metus buvo planuojamos atostogos šiltuose kraštuose? Iš esmės būdavo taip: sutari su šeima, kad reikia atostogų, pavyzdžiui, Turkijoje, pasirenki apytikslią datą, įspėji apie tai darbdavį, susikrauni lagaminą ir lauki. Lauki „paskutinės minutės“ pasiūlymo. Nes taip sutaupai. Ir nesvarbu, kad sulaukęs kelionių agento skambučio, leki strimgalviais, palieki nebaigtus darbus, galbūt vaikus išplėši iš darželio ar mokyklos. Nesvarbu, taip sutaupai. Ir išties, sutaupyti pavykdavo.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 25, 2013, 3:11 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 4:10 AM

Šiandien kelionių planavimas radikaliai pasikeitęs. Tokio termino, kaip „paskutinė minutė“ nebeišgirsite nė vienoje kelionių agentūroje. Dabar šia fraze pasinaudoja nebent save reklamuojantys prekybos centrai, bandydami kurti deficitą. Atostogų kelionės šiandien planuojamos ir perkamos kitaip.

Tiek kelionių organizatoriai, tiek agentūros vienbalsiu tvirtina, kad kuo anksčiau suplanuosi atostogas užsienyje, tuo daugiau naudos turėsi. Ir finansinės naudos, ir kokybiško poilsio atžvilgiu. Pasikeitus turistinių šalių viešbučių kainodarai, pastaruoju metu labiau apsimoka atostogas planuoti prieš pusmetį, ar bent jau prieš kelis mėnesius. Tokiu atveju turi galimybę rinktis iš plataus viešbučių asortimento, ir jų kainos tuomet yra pačios palankiausios. Kitaip tariant, turi daugiau šansų gauti pageidaujamą 5 žvaigždučių viešbutį su maitinimo sistema „viskas įskaičiuota“ už priimtina kainą.

Bendrovės „Spinter tyrimai“ rugsėjo mėnesį atlikto visuomenės nuomonės tyrimo duomenimis, prieš metus ir daugiau laiko keliones planuoti būtų linkę 12 proc. apklaustųjų, 2012 metais tokios nuomonės laikėsi 8 proc. respondentų. 77 proc. apklaustųjų teigė atostogas planuojantys prieš 1-6 mėnesius. Praėjusiais metais pasisakančių už atostogų planavimą likus savaitei-dviem pasisakė 9 proc., šiais metais – tik 4 procentai.

Tarptautinio kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovės Ingos Aukštuolytės teigimu, lietuviai pakankamai greitai pakeitė požiūrį ir pripažino išankstinių kelionių pardavimų naudą.

„Vasaros sezonas ką tik baigėsi, bet norėdami savo klientams suteikti kuo palankesnes sąlygas atostogauti ir 2014 metų vasarą, jau pradėjome išankstinius poilsinių kelionių pardavimus. Nes šiuo metu viešbučiai siūlo pačias palankiausias sąlygas. Artėjant sezono startui, pasirinkimas mažėja, o kainos šauna į viršų. Mes savo ruožtu taip pat skatiname keliones įsigyti kuo anksčiau, todėl joms užsakyti užtenka tik 10 proc. pradinės įmokos“, - sakė I.Aukštuolytė.

Kelionių agentūra „Baltic Tours“ taip pat tvirtina, kad kasmet klientai vis labiau vertina išankstinių užsakymų privalumus ir stengiasi neatidėlioti kelionės planavimo paskutinei minutei.

„Išankstinių pardavimų, palyginti su 2012 metų užsakymais, šiais metais mūsų agentūroje padaugėjo 15 proc.“, – teigė „Baltic Tours“ kelionių pardavimo vadovas Andrius Paulionis.

„Mūsų klientai įsitikino, kad siekiant užsitikrinti vietas pageidaujamuose populiariuose viešbučiuose bei iš anksto susiplanuoti atostogų datą, laukti nebeverta, nes pradėjus kelionę planuotis likus vos kelioms savaitėms iki atostogų pradžios, gali tekti pasitenkinti pasiūlymų likučiais bei pakloti ženkliai didesnę pinigų sumą nei tuo atveju, jei kelionė būtų įsigyta bent prieš mėnesį – juk vasarą atostogaujame ne tik mes, bet ir visa Europa“, – situaciją vertino A.Paulionis.

Įvertinus Lietuvoje veikiančių kelionių organizatorių kitų metų vasaros pasiūlymus atostogauti, pavyzdžiui, Turkijoje arba Bulgarijoje, galima pastebėti, kad per kelias dienas viešbučių kainos pakyla šimtais litų.

Keli konkretūs pavyzdžiai. Pabandžius balandžio pabaigoje septynioms nakvynėms rezervuoti Turkijos viešbutį „Amara Club Marine Nature“, randamas kainos pasiūlymas – kiek daugiau nei 3900 litų. Tą patį viešbutį tam pačiam laikotarpiui „patikrinus“ po trijų dienų, kaina jau išaugusi iki beveik 4200 litų. Toks pat pavyzdys ir renkantis Bulgarijos 4 žvaigždučių viešbutį „Miramare Club Hotel“: užklausą pakartojus po kelių dienų, kaina šoktelėjo maždaug 300 litų. Ir tai nėra pavieniai atvejai.

„Tez Tour“ atstovė I.Aukštuolytė sako, kad viešbučiai, ypač populiariausi, tokiu būdu reaguoja į paklausą. Išankstinių pardavimų metu klostosi tokia situacija, kad kuo mažiau viešbutyje lieka numerių, tuo jų kaina labiau kyla. Išlošia pirmieji, o likusiems belieka tenkintis sumažėjusiu pasirinkimu, o neretai – ir didesne kaina.

Turizmo ekspertai pastebi, kad besirenkant kelionę būtinas glaudus kliento ir kelionių agento bendradarbiavimas. Eiliniam žmogui sunku susigaudyti viešbučių kainų svyravimuose, o specialistai tai puikiai jaučia ir gali tinkamai patarti. Patartina, atsižvelgus į agento patarimus, koreguoti kelionės datą, nes dažniausiai lanksčiai pažiūrėjus į tokius siūlymus, galima sutaupyti kelis šimtus litų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.