“Fima“ išmaniąsias sankryžas diegia ir Baltarusijoje

Baltarusijoje veikianti intelektualių inžinerinių sprendimų bendrovės „Fima“ dukterinė įmonė „Fima BR“ sėkmingai baigė įgyvendinti kelis eismo infrastruktūros atnaujinimo projektus šalies sostinėje Minske.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Feb 25, 2014, 4:21 PM, atnaujinta Feb 15, 2018, 10:57 PM

Judriose miesto gatvėse įdiegtos pažangios eismo reguliavimo sistemos leis efektyviau valdyti transporto srautus bei užtikrinti pėsčiųjų saugumą.

Valstybinės autoinspekcijos, kuri yra pagrindinis Minsko eismo infrastruktūros reguliuotojas, užsakymu, trijose užsakovo duomenimis rizikingiausiose pėsčiųjų perėjose buvo įrengtos modernios šviesoforinio reguliavimo sistemos, o vienos prekybos centrų statybos įmonės užsakymu prie naujo prekybos centro įrengta šviesoforinė sankryža.

„Dauguma šiuo metu Minske naudojamų šviesoforų – šviesos diodų šviesoforai, juose naudojama nuo 200 iki 300 šviesos diodų. Perdegus daliai diodų, labai sumažėja šviesoforų ryškumas, todėl šviečiant saulei galima ir nepastebėti, kaip pasikeičia šviesoforo signalas.

Mūsų įdiegti šviesoforai technologiškai pažangesni, juose naudojamas lęšis padeda išvengti šio, vadinamojo, fantomo efekto“, - sako „Fima“ vadovas plėtrai Baltarusijoje Dmitrijus Šadčenevas.

Patogu ir ekonomiškiau eksploatuoti

D. Šadčenevo teigimu, naujoji įranga, kurią FIMA BR gamina Baltarusijoje pagal vietinius reikalavimus, greitai ir patogiai sumontuojama, ją paprasta eksploatuoti.

„Šviesoforus paprasta įrengti, tam nereikia papildomų tvirtinimo detalių, juos vėliau nesudėtinga ir patogu remontuoti. Sugedusioms detalėms pakeisti pakanka vos 10-15 min., tam nereikia išmontuoti šviesoforo. Tuo tarpu senuosius šviesoforus reikėtų pilnai išmontuoti, vežti į remonto biurą, vietoje jų įrengti laikiną šviesoforą“, - aiškina specialistas.

Pasak jo, naujoji įranga naudoja du kartus mažiau elektros energijos, tad atitinkamai sumažėja ir jos eksploatavimo išlaidos.

Pavasarį prie baigtų modernizuoti pėsčiųjų perėjų „Fima BR“ taip pat sumontuos indukcines kilpas, kurios skaičiuos ir analizuos transporto srautus, teiks aktualią informaciją, reikalingą miesto eismo reguliavimo sprendimams priimti.

Diegia daugiau modernių technologijų

Eismo infrastruktūros modernizavimo darbus Minske FIMA BR pradėjo nuo 2012 m. Valstybinės Autoinspekcijos užsakymu pradėto vykdyti pilotinio projekto.

Tuomet vienoje intensyviausių miesto sankryžų įdiegus bevielę eismo srautų jutiklių sistemą ir modernią šviesoforų valdymo įrangą, reikšmingai pagerėjo transporto srautų pralaidumas.

Bendrovė Minsko transporto infrastruktūroje diegia ir kitas technologijas. Pavyzdžiui, nuo 2011 metų Baltarusijos sostinėje vykdomas visų senų pėsčiųjų perėjų mygtukų keitimas naujais. Miesto gatvėse jau sumontuota 300 tokių mygtukų, kuriuos Baltarusijoje gamina FIMA BR.

„Vykdome ir keletą pilotinių projektų. Vienoje iš itin intensyvių sankryžų testuojame vaizdo detektorių, kuris skaičiuoja ir analizuoja transporto srautus“, – sako D. Šadčenevas. Bendrovės atstovo Baltarusijoje teigimu, ateityje šalyje ketinama išbandyti ir viešojo transporto priemonių prioritetų sistemą.

Infrastuktūrą modernizuoja ir Lietuvoje

FIMA transporto infrastruktūros atnaujinimo projektus aktyviai įgyvendina ir Lietuvoje. 2010 m. Kaune rekonstruota judri Draugystės g. ir Pramonės pr. šviesoforinė sankryža, siekiant užtikrinti saugų judėjimą įrengtos dvi papildomas sankryžos prie prekybos centrų įvažiavimų.

Sankryžos sujungtos į bendrą sistemą, kuri, pasak FIMA specialistų, analizuodama transporto srauto intensyvumą, pati sprendžia, kuria kryptimi judančiam transportui sankryžoje suteikti pirmumo teisę.

„Visi sankryžose įdiegti šviesoforai sujungti vadinamąją „žaliosios bangos“ sistema – užsidegus žaliai šviesai vienoje sankryžoje, vairuotojas nesustodamas turėtų pravažiuoti ir kitas.

Be to, eismą čia styguoja bevieliai automobilių srauto detektoriai – toje sankryžos dalyje, kurioje daugiausia automobilių, automatiškai įsijungia žalia šviesa“, – aiškina FIMA Sprendimų departamento direktorius Rokas Šlekys.

Kaune įdiegta šviesoforinė sankryža su bevieliais automobilių srautus analizuojančiais detektoriais buvo pirmoji tokia Lietuvoje. Šiuolaikinės eismo reguliavimo sistemos jau įrengtos ir Telšiuose, Pakruojyje bei Jonavoje, panašūs darbai vykdomi ir Vilniuje.

Kaune – pirmoji viešojo transporto prioritetų sistema

2013 m. FIMA kartu su partneriais pasiūlė veiksmingą ir nebrangų būdą sumažinti pavojų, kylantį autobusų vairuotojams išvažiuojant iš aikštelės į vieną judriausių Kauno gatvių.

Rekonstruotoje sankryžoje buvo įrengta intelektuali eismo reguliavimo sistema, maršrutiniams automobiliams suteikianti prioritetą prieš kitus eismo dalyvius.

„Itin intensyviu eismu pasižyminčioje M. K. Čiurlionio gatvėje anksčiau dažnai nukentėdavo iš čia esančioje aikštelėje išvažiuojantys autobusai. Šiandien autobusui privažiavus prie šviesoforinės sankryžos, sistema sureaguoja į vairuotojų turimas bekontaktes korteles ir gatvėje sustabdo eismą – maršrutiniam transportui automatiškai užsidega žalia šviesa.

Autobusas gali netrukdomas saugiai išvažiuoti iš stovėjimo aikštelės, išvengti spūsčių bei eismo įvykių“,- sako FIMA Sprendimų departamento direktorius R. Šlekys.

Jo teigimu, sistemos, suteikiančios prioritetą viešajam transportui, veikia daugelyje Vakarų Europos ir JAV miestų, padeda užtikrinti saugų, patrauklų ir efektyvų keleivių gabenimą visuomeninio transporto priemonėmis. Lietuvoje tokia viešojo transporto prioritetų sistema kol kas vienintelė.

Ateityje – daugiau išmanių transporto infrastruktūros sprendimų

„Automobilių Lietuvoje kasmet daugiau. Intensyvesnis eismas ypač juntamas didmiesčiuose – didesnės spūstys ir augantis avaringumas lemia sudėtingesnį eismo srautų valdymą, sunkiau užtikrinti ir sklandų viešojo transporto funkcionavimą.

Visos mūsų bendrovės diegiamos transporto infrastruktūros sprendimų technologijos pritaikytos lengvai integruoti į centralizuotą eismo valdymo sistemą, atitinka griežčiausius Europos Sąjungos saugumo reikalavimus. Išmaniosios sankryžos – efektyvus ir palyginti nebrangus būdas užtikrinti didesnį eismo dalyvių saugumą, viešojo transporto patrauklumą ir bendrai patogesnį ir sklandesnį susisiekimą“, - sako R. Šlekys.

Specialistas įsitikinęs, kad ateityje šių ir kitų intelektinių transporto sprendimų turėtų daugėti, jie bus taikomi didesniu mastu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.