„Auganti šalies gyventojų perkamoji galia pastaruosius kelerius metus skatina vis daugiau dėmesio skirti sveikai ir visavertei mitybai. Jau kuris laikas rinkdamiesi duoną, klientai prioritetą teikia duonai su įvairiausiomis sėklomis, kuri kepama tiek parduotuvėse, tiek tiekiama lietuvių duonkepių. Lyginant praėjusių metų pirmą ketvirtį su šių metų tuo pačiu laikotarpiu, auga ir, atrodo kiek neįprastų lietuvių stalui kruopų pardavimai“, – sakė bendrovės „Maxima LT“ Komercijos direktorė Nijolė Penkovskienė.
Štai linų sėmenų, kviečių sėlenų ir avižinių kruopų, „Maxima“ duomenimis, šiemet lyginant su pernai suvartojama maždaug 3 proc. daugiau, maždaug 2 proc. daugiau perkama ir žirnių kruopų.
Pastebima, kad grūdų į savo mitybos racioną lietuviai stengiasi įtraukti ir su kitais produktais, pavyzdžiui, pieno. Pastaruosius kelerius metus kasmet sparčiai populiarėja pieno produktai, kurie pagardinti ir praturtinti grūdinėmis kultūromis. Tai įvairūs jogurtai ir pasukos su linų sėmenimis, kviečių sėlenomis, moliūgų sėklomis, grikiais, ryžiais, avižiniais dribsniais ir kitais grūdais. Kai kurių jogurtų su priedais pardavimai lyginant 2014 metų pirmą ketvirtį su tuo pačiu laikotarpiu šiemet augo apie 40 proc.
Pasak mitybos specialistės Vaidos Kurpienės, lietuvių siekis sveikiau maitintis, konkrečiai – valgyti daugiau ir įvairesnių grūdų – sveikintinas, tik renkantis pieno produktus reikėtų atkreipti dėmesį, kad jų sudėtyje būtų kuo mažiau cukraus. O siekiant praturtinti mitybos racioną grūdinėmis kultūromis, vartoti daugiau neskaldytų grūdų.