„Wizz Air“ keleiviai dėl žaibo pusdieniui įstrigo Vilniuje

Apie 6 valandą ryto Vilnių ėmusi šukuoti audra sujaukė į Norvegiją išsirengusių keleivių planus. Mažų sąnaudų skrydžių bendrovės „Wizz Air“ lėktuvui vėl nepasisekė. Bendrovės orlaiviui kelią pastojo žaibai. Šiemet tai jau antras kartas, kai gamta oro vežėjams iškrečia kiaulystę.

Mažų sąnaudų skrydžių bendrovės „Wizz Air“ lėktuvui vėl nepasisekė.<br>„Wizz Air“ nuotr.
Mažų sąnaudų skrydžių bendrovės „Wizz Air“ lėktuvui vėl nepasisekė.<br>„Wizz Air“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Audrė Srėbalienė

Sep 16, 2015, 2:30 PM, atnaujinta Oct 15, 2017, 1:53 PM

Trečiadienio rytą, 7 val. 10 minučių iš Vilniaus oro uosto turėjęs pakilti „Wizz Air“ lėktuvas iki 14 valandos taip tikslo ir nepasiekė. Į Oslą keleivius turėjusio nuskraidinti orlaivio skrydis buvo atidėtas iki 14 val. 30 minučių.

Kaip lrytas.lt sakė „Wizz Air“ atstovas Danielis de Carvalho, iš Vilniaus į Oslo Sandefjordo Torpo oro uostą skridęs „Wizz Air“ lėktuvas vos pakilęs buvo priverstas grįžti atgal į Tarptautinį Vilniaus oro uostą.

„Grįžimas į Vilniaus oro uostą buvo pasirinktas kaip prevencinė priemonė po to, kai įgula informavo apie žaibo smūgį. Lėktuvas iš Vilniaus į Oslą išvyko 14 val. 30 min.“, – komentavo „Wizz Air“ atstovas.

Šiemet – antras incidentas

Vilniaus oro uosto skrydžius žaibo iškrova buvo sutrikdžiusi ir pavasarį – gegužės 17-ąją.

Tąkart keleiviai, „Wizz Air“ lėktuvu į Dortmundą Vokietijoje turėję išskristi 13.25 val., į orlaivį buvo sulaipinti pora valandų vėliau. lrytas.lt rašė, kad Vilniaus oro uoste skrydžius prižiūrinti kompanija „Baltic Ground Services“ (BGS) neleido pakilti orlaiviui, kol tinkamai jo neapžiūrėjo po gamtos sukelto incidento.

Tąkart “Wizz Air“ lėktuvas į Vilnių iš Gruzijos – Kutaisio atskrido jau pažeistas žaibo.   “Orlaivius prižiūrinti kompanija šiaip sau skrydžių neužlaiko. Lėktuvas pakilo įsitikinus, kad viskas gerai“, – anuomet situaciją komentavo oro uosto atstovė Indrė Baltrušaitienė.

Incidentų jau būta

Šiemet žaibai jau ne kartą buvo prikišę nagus prie kitų bendrovių dorlaivių. Balandžio 10 dieną oro linijų „Icelandair“ keleiviai buvo kiek išsigandę, kai vos lėktuvui pakilus į jį trenkė žaibas

Orlaivis „Boeing 757“ tęsė savo 5,9 tūkst. kilometrų kelionę iš Islandijos sostinės Reikjaviko į JAV miestą Denverį.“Daily Mail“ rašė, kad Denveryje išlipę keleiviai pamatė, kad visą šį kelią jie skrido su pažeistu lėktuvo priekiu – jame žiojėjo didžiulė skylė.

Žaibas įdubimą išmušė kaip tik toje vietoje, kur įtaisyti orų sekimo radarai, tačiau, regis, prietaisų nepažeidė. Skylę keleiviai ir įgula pamatė tik tada, kai saugiai nusileido Denveryje – pažeistu lėktuvu sukorę tūkstančius kilometrų.

Teko nutūpti

2012-ųjų  gegužę Lenkijoje taip pat būta žaibo sukelto incidento.Tąkart žaibas per audrą kliudė Vengrijos skrydžių bendrovės „Wizzair“ orlaivį „Airbus“, skrydį pradėjusį Lutono oro uoste.Jis skrido iš Londono į Lodzę Lenkijoje ir pateko į audrą.

Žaibas trenkė į lėktuvą, tačiau orlaivis tęsė skrydį. Tąkart buvo aiškinama, kad žaibas nesugadino lėktuvo elektros instaliacijos, jis vis dėlto buvo avariniu būdu nutupdytas  Budapešte, o keleiviai persodinti į kitą lėktuvą.

Tragedijos – gana retos

2010-ųjų rugpjūtį žaibas San Adreso saloje Kolumbijoje partupdė „Boeing 737-700“ lėktuvą. Tąkart per avariją žuvo vienas žmogus. Tai buvo vienas iš nedaugelio atvejų šiuolaikinės aviacijos istorijoje, kai orlaivį sudaužo ši gamtos stichija.

Viena žaibo sukeltų lėktuvo avarijų buvo užfiksuota 1967-aisiais. Teigiama, kad lėktuvai yra patikimai apsaugoti nuo neigiamo žaibo smūgio, tačiau negali atlaikyti teigiamo, kuris yra sukėlęs bent dvi aviakatastrofas: 1963 m. – keleivinio lėktuvo „Boeing 707„ ir 1999 m. – sklandytuvo.

Įrengti ir žaibolaidžiai

Apie tai, ar žaibai pavojingi orlaiviams, CNN yra pakalbinusi JAV skrydžių saugos ekspertų.

Jų teigimu, lėktuvai negali išvengti audrų, tad žaibo iškrovos joms siaučiant yra nuolatinės palydovės. Tačiau lėktuvai yra sukurti taip, kad žaibas nekeltų jiems pavojaus.

Tai užtikrina ir aptakus lėktuvo korpusas. Žaibas juo tarsi nuslysta. Ant orlaivių sparnų yra įrengti saviti žaibolaidžiai – tam tikri prietaisai.Trenkus žaibui jie elektros srovę padaro nekenksimingą.

Tad realiai žaibas didelės žalos lėktuvui negali padaryti, nors ir nubrozdina korpuso paviršių, dažniausiai ant orlaivio uodegos ar sparnų.

Teigiama, kad lėktuvui kylant ar leidžiantis per audrą didžiausią pavojų kelia ne žaibas, o besikeičianti oro kryptis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.