„Vartotojams siūlome produktus, kurių jie pageidauja. O pageidauja jau ne vienerius metus – lietuviškų produktų ir už gerą kainą. Jeigu lentynose šalia bus panašios kokybės lietuviška ir nelietuviška prekės, pirkėjai pirmiausia rinksis lietuvišką, dėl priimtino skonio, tradicijų, siekdami palaikyti savus, ir tik po to žiūrės į kainą. Didelė lietuviškų produktų pasiūla yra mūsų sėkmingos konkuravimo strategijos dalis“, – sako bendrovės „Maxima LT“ generalinis direktorius Žydrūnas Valkeris.
Atsižvelgus į paklausą, formuojamas ir tinklo parduotuvių asortimentas. Prekybos tinklo „Maxima“ parduotuvių šviežio maisto skyriuose lietuviškų prekių vidurkis siekia 71 proc. Pačios lietuviškiausios kategorijos – kulinarijos gaminiai, kurie visi be išimties yra gaminami Lietuvoje, taip pat konditerijos gaminiai (99 proc. lietuviškų) ir duonos gaminiai (94 proc.). Nemažą jų dalį gamina „Maxima“ meistrai, siekiant, kad pirkėjus šie gaminiai pasiektų kuo šviežesni.
Tarp lietuviškiausių kategorijų – ir šviežia paukštiena (87 proc. lietuviškų prekių), mėsos gaminiai (80 proc.) ir pieno produktai (78 proc.). Būtent šiuos produktus renkantis dagiausiai lietuvių prioritetą teikia kilmės šaliai – tai yra, renkasi Lietuvoje pagamintus produktus.
Lyginant prekių asortimentą „Maxima“ parduotuvėse praėjusiais ir šiais metais, lietuviškos produkcijos dalis bendrame prekių asortimente išaugo 0,4 proc. Kategorijos kuriose atsirado daugiausia naujos lietuviškos produkcijos – šaldyti miltiniai gaminiai (+8,1 proc.), šviežia vištiena bei paukštiena (+5,5 proc.), žuvis ir žuvies produktai (+2 proc.), alus (+4 proc.), vaisiai ir daržovės (+0,8 proc.).
Kiek daugiau importinių, dėl to mažiau lietuviškų, šiemet „Maxima“ parduotuvėse galima rasti kiaušinių (–6,4 proc.), ledų (–3,1 proc.), bakalėjos produktų (–1,7 proc.), duonos gaminių (–0,9 proc.), pieno produktų (–0,1 proc.).
Vienos sėkmingiausi su lietuviškomis konkuruojančių prekių – ukrainietiškos, kurių paklausa praėjusiais metais išaugo 3 proc. ir nuosekliai auga toliau. Populiariausia ukrainietiška prekė pagal nuperkamus kiekius 2015 metais – vytinta žuvis, kurios šiemet jau nupirkta daugiau nei 5 tonos. Taip pat šiemet išaugo ukrainietiškų sausainių, kurių parduota du kartus daugiau nei pernai, populiarumas.
Dvigubai išaugo ir įvairių ukrainietiškų saldainių, penktadaliu – kečupo pardavimai, ukrainietiškos kosmetikos šiemet parduota 50 proc. daugiau, o namų ūkio bei automobilių prekių – net 3 kartus daugiau. Tai siejama su išplėstu šių prekių asortimentu tinklo parduotuvėse, taip pat su tautiečių parama ukrainiečiams karinio konflikto tarp Rusijos ir Ukrainos metu.
Vartotojų įpročių tyrimas, „Maxima“ užsakymu atliktas 2014 metų pabaigoje, parodė, kad lietuviška kilmė pirkėjams svarbiausia, kai kalbama apie šviežią mėsą ir vaisius bei daržoves. Lietuvišką kilmę kaip vieną svarbiausių kriterijų renkantis šiuos produktus įvardijo daugiau kaip trečdalis apklaustųjų. Ketvirtadaliui kilmė svarbi ir renkantis kiaušinius bei pieno produktus, penktadaliui – šviežią žuvį.
Šiuo metu „Maxima“ prekybos tinklui priklauso 232 „Maxima“ parduotuvės Lietuvoje, kasdien jose apsiperka daugiau nei 0,5 mln. pirkėjų, jose dirba daugiau nei 16 tūkst. darbuotojų.