Parduotuvės kyla į nuolaidų karą. Nebežino, kuo vilioti pirkėją?

Šio rugsėjo pabaigoje Vilniuje, prie „Ikea“ parduotuvės atidarytas prekybos slėnis „Nordika“ bando sudominti pirkėjus. Lapkričio mėnesį čia įsikūrusi prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvė siūlo rimtas nuolaidas. Atidarant „Nordika“ tiek prekybos slėnio vystytojai, tiek Vilniaus meras kalbėjo apie tai, jog šis objektas turėtų sutraukti pirkėjų srautus iš centrinių sostinės vietovių. Tačiau pasigirsta svarstymų, ar tik prekybininkų siūlomos didelės nuolaidos nebyloja apie tai, jog prekybos slėnio vystytojų lūkesčiai prasilenkia su tikrove.

Atidarant prekybos slėnį „Nordika“ prekeiviai ir Vilniaus meras kalbėjo apie tai, jog šis objektas turėtų paskatinti žmones vykti apsipirkti į atokesnes sostinės parduotuves.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Atidarant prekybos slėnį „Nordika“ prekeiviai ir Vilniaus meras kalbėjo apie tai, jog šis objektas turėtų paskatinti žmones vykti apsipirkti į atokesnes sostinės parduotuves.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Simona Viltrakytė

Nov 16, 2015, 12:05 PM, atnaujinta Oct 4, 2017, 6:23 AM

„Kiekvieną lapkričio antradienį „Rimi“ taikoma net 20 proc. nuolaida visoms maisto prekėms, kiekvieną trečiadienį net 30 proc. visoms ne maisto prekėms, o lapkričio ketvirtadieniais beveik visiems alkoholiniams gėrimams 20 proc.“ – prekybos slėnyje įsikūrusi „Rimi“ vilioja pirkėjus.

Šio prekybos tinklo atstovė Giedrė Bielskytė sako, kad konkurencija prekybos sektoriuje – ypač didelė, todėl pirkėjams nuolat siūloma įvairių galimybių įsigyti prekių pigiau.

„Iš tikrųjų reikia laiko, kad pirkėjas pastebėtų, aplankytų, atrastų naujas parduotuves. Todėl dažnai naujai atsidariusiose parduotuvėse galima rasti įvairių patrauklių pasiūlymų ir apsipirkti pigiau. Tačiau ne tik naujoms parduotuvėms taikomos įvairios patrauklios nuolaidos. Pavyzdžiui, mes reguliariai įvairiuose miestuose skelbiame akciją „Vežk kuo nori“, kai vieną dieną visoms prekėms taikoma 20 proc. nuolaida“, – lrytas.lt komentavo G.Bielskytė.

O prekybos centrų rinka besidomintis Laurynas Mituzas juokauja, kad faktas apie didžiules nuolaidas prekybos tinklo „Rimi“ parduotuvėje liudija apie tai, jog prekybos slėnio vystytojai pasimetė pozicionavime. „Reikėjo iškart vadinti „Rimi discount (discount – žemų kainų parduotuvė – aut.)“, – sako L.Mituzas.

Pasak pašnekovo, normalu, jei tokiais būdais mėginama privilioti pirkėją kelias pirmąsias dienas po objekto atidarymo, tam tikromis progomis. Tačiau reguliariai siūlomos nuolaidos jau signalizuoja apie nesugebėjimą apginti antkainių.

Pakaks raumenų?

Atidarant prekybos slėnį „Nordika“ prekeiviai ir Vilniaus meras kalbėjo apie tai, jog šis objektas turėtų paskatinti žmones vykti apsipirkti į atokesnes sostinės parduotuves. „Tačiau šiems lūkesčiams nebuvo rimtesnio pagrindo nei svajonės. Pirkėją iš centro patraukti atokiau nuo jo gali tik tai, ko negali pasiūlyti miesto centras: stambių, kainomis agresyvių ir sąveikaujančių prekybininkų bei pramogų mase. Kuo ilgiau lankytojai tokiame objekte prabūna, tuo toliau dėl jo važiuoja“, – aiškino L.Mituzas.

„Pritraukti žmones už miesto reikia raumenų. Kiek žmonių veršis apsipirkti už miesto, kai tos pačios parduotuvės yra greta?“, – savo tinklaraštyje yra klausęs L.Mituzas.

Lietuvoje maisto prekių mažmeninėje rinkoje veikia keli stiprūs žaidėjai. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Verslo vadybos fakulteto dekanės Jelenos Stankevičienės, naujam dalyviui įeiti į rinką labai sudėtinga dėl suformavusių pirkėjų įpročių, tvirtų pozicijų derybose su tiekėjais ir palankių klientams siūlomų kainų.

„Vienas iš būdų pritraukti pirkėjus – taikyti trumpalaikes nuolaidas vienai prekių kategorijai. Taip tikimasi, kad atvažiavęs į prekybos centrą pirkėjas nupirks ir kitų prekių jau be nuolaidų, – kalbėjo J.Stankevičienė. – Reikia nepamiršti, kad artėja šventinis periodas. Pirkėjai bus pasiruošę išleisti daugiau. Todėl tokios nuolaidos paruošia pirkėją kalėdiniams apsipirkimams. Atsiras daug norinčių išbandyti naują apsipirkimo vietą“.

Reikia stuburo nuolaidų kovose

Anot pašnekovės, norėdami išlaikyti pardavimus prekybininkai priversti didinti akcijų skaičių ir dėl to, kad jaučiamos euro įvedimo pasekmės. J.Stankevičienės nuomone, pasibaigė „sąžiningų kainų“ laikotarpis. Kainų lygiu artėsime prie Vakarų Europos, o atlyginimai taip greitai neišaugs. Todėl pirkėjai sumažino vartojimą laukdami, kol paaiškės situacija.

Pašnekovė atkreipė dėmesį, jog ne visi bandymai įsilieti į maisto prekių mažmeninę rinką naujam žaidėjui buvo sėkmingi. Kai kurie jų pasitraukdavo ir palikdavo Lietuvą dėl „seklios“ rinkos.

„Vilnius nėra toks didelis miestas, kad pirkėjai negalėtų tikslingai nuvažiuoti į tam tikrą prekybos centrą. Atsimename sėkmingus atokesnių prekybos centrų pavyzdžius: „Maxima bazė“, „Akropolis“ atitraukė pirkėjus iš Gedimino prospekto ir Pilies gatvės, Gariūnai atitraukė pirkėjų srautus nuo Kalvarijų turgaus. Laikas parodys, kaip seksis prekybos slėniui „Nordika“. Plėtotojai turėtų būti kantrūs ir turėti aukštą atsparumo lygį nuolaidų kovose. Be kita ko, ne tiek svarbu kokio dydžio nuolaida. Svarbu, nuo kokios pradinės kainos ji skaičiuojama“, – pažymėjo VGTU Verslo vadybos fakulteto dekanė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: Lietuva atsisveikina su mirusiu buvusiu premjeru G. Kirkilu