Oro vežėjai Rusijoje valstybės meldžia gelbėjimosi rato

Keleivinė aviacija Rusijoje kitąmet gerų naujienų greičiausiai nesulauks. Taip nutiks dėl rublio devalvacijos, be to, atšaukti skrydžiai ne viena tarptautine kryptimi, o rinkoje – lėktuvų perviršis.

Rinkoje atsiras 34 lėktuvai, anksčiau priklausę „Transaero“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Rinkoje atsiras 34 lėktuvai, anksčiau priklausę „Transaero“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 12, 2015, 3:26 PM, atnaujinta Sep 29, 2017, 8:26 PM

Skaičiuojama, kad šiemet Rusijos oro uostai neteks kone 5 mlrd. rublių, o oro vežėjai gali netekti 8 mln. keleivių.

Šios pramonės šakos atstovai iš skrydžių vietos maršrutais daug nesitiki, o situaciją vertinantys dar griežčiau kalba, jog 2016 m. keleivių srautas gali kristi 10 procentų. Ženklų, kad, pasinaudojant rinkos mechanizmais, pavyktų vėl pasiekti pelną, rinkos dalyviai nemato ir laukia valstybės palaikymo: oro uostai prašo nereguliuoti tarifų, o oro kompanijos – vietos reisams taikyti nulinį pridėtinės vertės mokestį (PVM) vietoj dabar esančio 10 procentų.

Skaičiuojant bendrai, jau metų viduryje oro vežėjai, kaip rodo statistika, vietos skrydžiais sukaupė 32 mlrd. rublių nuostolių. To niekaip negali kompensuoti tarptautiniais reisais uždirbtas pelnas – 5 mlrd. rublių.

Nuopolis rinkoje spalį vėl atsinaujino „Transaero“ problemų fone. Dar vieno nuosmukio laukiama lapkritį-gruodį. Tai bus susiję su uždarytomis turistinėmis kryptimis į Egiptą ir Turkiją.

„Ural airlines“ vadovas Sergejus Skuratovas pabrėžė, kad vien dėl augusio dolerio kurso nuostoliai sieks 250-300 mln. rublių.

Dėl nutrūkusių kelionių į Egiptą ir užsakomųjų reisų į Turkiją jau stojo aviakompanijos „Kogalymavia“ darbas. Šios kompanijos personalas dabar – mokamose atostogose. Pačioje kompanijoje buvo paaiškinta, jog skrydžiai pristabdyti, nes reikia peržiūrėti maršrutus. „Kogalymavia“ ketina atnaujinti darbą, kai tik situacija rinkoje ims aiškėti.

Vis dėlto teigiama, jog vidaus maršrutais skraidinantys vežėjai pajėgė kompensuoti 2004-2014 m. tarifus, kurie atsiliko nuo infliacijos: per pusantrų pastarųjų metų kainos pakilo 46 procentais. Pavyzdžiui, „Aeroflot“ 2015 m. kainas vidutiniais reisais pakėlė 8,6 proc., o tarptautiniais – sumažino 25-26 procentais.

To paties oro vežėjo prognozėmis, iki 2025 m. gyventojų mobilumas bus minimalus – mažiau nei viena kelionė vienam žmogui. Dabar ES ir JAV šie rodikliai vidutiniškai – 1,2 ir 1,6 kelionės atitinkamai.

„Utair“ generalinis direktorius Andrejus Martirosovas pridūrė, jog 2016 m. paklausa geriausiu atveju liks tokia pat, kaip ir 2015 metais. Tačiau labiau tikėtina, jog ji susitrauks 10 procentų.

Dar viena rimta, jo nuomone, problema – bereikalingas lėktuvų parkas, ypač turint omenyje, jog rinkoje atsiras 34 lėktuvai, anksčiau priklausę „Transaero“. Dabar, anot A.Martirosovo, rinkos dalyviai su baime užkulisiuose svarsto, kas bus su užsakomaisiais vežėjais, jei visi lėktuvai, skraidę tolimaisiais reisais, staiga ims skraidyti į Jekaterinburgą, Sočį ar Novosibirską.

Kalbama, jog aviatoriai sutaria dėl vieno – kompensuoti trijų uždarytų rinkų vidiniais skrydžiais nepavyks.

„Nulinis PVM – vienintelis dalykas, kuo kliaunasi ši pramonės šaka“, – sako „Aviaport“ vykdomasis direktorius Olegas Pantlejevas.

Deja, jo nuomone, dėl žudančios konkurencijos ir aukštos infliacijos net ir nulinio PVM tarifo efektas greitai išsisems, o kitų efektyvių priemonių pramonė nesugalvojo.

Žalą skaičiuoja ir oro uostai. Gali būti, kad Rusijos oro uostuose nuostoliai sieks 4,7 mlrd. rublių.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.