Konkurencija grįžta į Šiaulius: keleivius veš ne viena įmonė

Po Šiaulius nebevažinės vien miesto savivaldybės dosniai paremtos bendrovės „Busturas“ autobusai. Konkurencijos tarybos sprendimu į miestą po daugiau kaip dešimtmečio galės sugrįžti ir konkurentai.

G.Šiupario nuotr.
G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Gintaras Šiuparys („Lietuvos rytas“)

Jan 8, 2016, 1:47 PM, atnaujinta Jun 11, 2017, 3:23 PM

Konkurencijos taryba ketvirtadienį įpareigojo Šiaulių miesto savivaldybę nutraukti sutartį su „Busturu“ ir surengti naują keleivių vežimo paslaugų konkursą.

Mat nuo 2001 metų Šiauliuose buvo leista viešpatauti pačiai savivaldybei priklausančiai įmonei, o tai pažeidžia įstatymą. Šiaulių miesto vadovai pripažino, kad padėtį teks keisti.

Teko pasukti į Vilnių

Konkurencijos taryba ne kartą buvo perspėjusi Šiaulių miesto valdovus, kad išskirtinių sąlygų „Busturui“ sudaryti nevalia, bet niekas nesiruošė reaguoti.

Tyrimas buvo pradėtas prieš dvejus metus, kai iš Šiaulių buvo išvarytos maršrutiniais mikrautobusais keleivius vežusios įmonės.

Penkių bendrovių savininkai kreipėsi į Konkurencijos tarybą, kad būtų teisiškai įvertintas toks savivaldybės sprendimas.

Dalis darbo netekusių transporto įmonių žlugo, o keli šimtai darbuotojų papildė bedarbių gretas.

„Mano įmonė „Ridvija“ išliko, bet tik dėl to, kad septyniolika mūsų autobusų važinėja ne Šiauliuose, o Vilniuje“, – sakė verslininkas Vidmantas Šliažas.

Išgirdęs apie Konkurencijos tarybos sprendimą V.Šliažas neslėpė džiaugsmo: „Tai iš tiesų gera žinia visiems, nes sveika konkurencija bus naudinga ne tik keleiviams.“

Konkursų net neskelbė

Konkurencijos tarybos pirmininkas Šarūnas Keserauskas pareiškė, kad Šiauliuose buvo diskriminuojami potencialūs paslaugų teikėjai, nes savivaldybė visus maršrutus perleido „Busturo“ bendrovei.

Pernai sausį Konstitucinis teismas išaiškino, kad vežėjas ne konkurso būdu gali būti parinktas tik tada, jei kiti vežėjai nenori arba negali suteikti paslaugos ir patenkinti bendrųjų interesų.

Šiauliuose nuo pat 2001 metų net nebuvo skelbiami konkursai, todėl kitos keleivių vežimu užsiimančios bendrovės neturėjo galimybės konkuruoti.

„Tikimės, kad mūsų nutarimas dėl konkurenciją ribojusių Šiaulių miesto savivaldybės sprendimų paskatins visas savivaldybes laikytis Konstitucinio teismo nutarimo ir tokio pobūdžio tyrimų kasmet vis mažės“, – teigė Š.Keserauskas.

Sieks išlaikyti kontrolę

Šiaulių miesto savivaldybė vakar dar nebuvo gavusi Konkurencijos tarybos sprendimo.

„Nenorėčiau skubėti, nes dar nesame išnagrinėję dokumento“, – sakė Šiaulių meras Artūras Visockas.

Tačiau politikas pripažino, kad dabartinę padėtį teks keisti, nors tai daryti reikėtų apsvarsčius visas galimybes.

„Klaipėdos, kurioje su savivaldybės įmone konkuruoja keli vežėjai, pavyzdys yra sektinas. Tačiau savivaldybė neturėtų iš rankos paleisti kontrolės.

Nes būtent ji užtikrina aukščiausios kokybės paslaugą už mažiausią kainą“, – kalbėjo A.Visockas.

Meras aiškino, kad bendrovės „Busturas“ leistina pelno marža siekia vos 3 proc., todėl bilietų kaina gana maža.

Tačiau miesto vadovas pripažino, kad savivaldybės įmonės administravimo išlaidos pernelyg didelės.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.