Buvęs Vilniaus meras Artūras Zuokas įsidarbino „Uber“ taksistu

Iššūkius mėgstantis buvęs Vilniaus vadovas Artūras Zuokas griebėsi naujos veiklos – nutarė padirbėti „Uber“ taksistu. Klientai, pamatę prie išsikviesto automobilio vairo A.Zuoką, dažnai sutrinka ir puola dairytis kitos mašinos, manydami, kad apsiriko.

A.Zuokui elektromobiliu keleivius jau teko vežti į Lazdynus, Žirmūnus, oro uostą. Buvęs sostinės meras daugiausia keleivių pavėžėja savaitgaliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Zuokui elektromobiliu keleivius jau teko vežti į Lazdynus, Žirmūnus, oro uostą. Buvęs sostinės meras daugiausia keleivių pavėžėja savaitgaliais.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
A.Zuokas feisbuke dalijasi informacija apie savo, kaip taksisto, uždarbį.
A.Zuokas feisbuke dalijasi informacija apie savo, kaip taksisto, uždarbį.
Buvęs meras pripažįsta, kad projektas „Vilnius veža“ buvo kiek pavėluotas.
Buvęs meras pripažįsta, kad projektas „Vilnius veža“ buvo kiek pavėluotas.
V.Šustauskas.
V.Šustauskas.
Daugiau nuotraukų (4)

Arūnas Dumalakas („Lietuvos rytas“)

May 2, 2016, 2:01 PM, atnaujinta May 26, 2017, 10:12 PM

Elektromobiliu BMW pavėžėti keleivius 48 metų A.Zuokui – būdas pabendrauti su žmonėmis, dar geriau pažintų miestą ir padarytų gerą darbą.

„Uber“ taksistu tapusio politiko didžiausias uždarbis per pusantros valandos – 18 eurų. Jis gyrėsi iš visų keleivių sulaukęs aukščiausio – penkių žvaigždučių – įvertinimo.

Nors kelionės maršrutą nurodo navigacijos sistema, be to, daugumą gatvių A.Zuokas pažįsta, jam sėdus prie taksi vairo teko atnaujinti žinias apie kavines, barus ir klubus.

Politikas pats nustebo, kiek daug atsirado naujų užeigų.

Leido vežti tris žmones

Individualios veiklos dokumentus A.Zuokas susitvarkė prieš porą savaičių. Procedūros jam pasirodė gana aiškios, jis kiek užtruko tik tvarkydamas reikalus Mokesčių inspekcijoje.

Tiesa, viena kliūtis buvo atsiradusi. Mat A.Zuokas sumanė keleivius pavėžėti BMW elektromobiliu, o jame – tik trys vietos keleiviams.

„Uber“ taisyklės reikalauja, kad jų būtų ne mažiau kaip keturios. Tuomet A.Zuokas laišku kreipėsi į centrinę „Uber“ būstinę Amerikoje ir jam buvo padaryta išimtis.

Pravėrę duris sutrikdavo

Pirmieji A.Zuoko keleiviai buvo svečiai iš Didžiosios Britanijos, tad suprantama, kad kalba pakrypo apie vyksiantį referendumą dėl šios šalies narystės Europos Sąjungoje.

„Uber“ – super. Patiko. Kas gali būti geriau – man moka už realų darbą, gavau patarimų ir pastabų. Koks reitingas! Kas iš politikų tokį turi“, – po pirmųjų kelionių A.Zuokas feisbuke tryško optimizmu – mat visi klientai jo darbą įvertino puikiai.

O praėjusį šeštadienį po akcijos „Darom“ grįždamas namo iš Karoliniškių į Užupį A.Zuokas sugebėjo pavėžėdamas susipažinti, kaip pats pasakė, su dviem puikiais piliečiais ir dar užsidirbo 9,18 euro.

Nors pirmieji klientai buvo užsieniečiai, teko vežti ir švedus, vis dėlto dauguma A.Zuoko taksi keleivių buvo lietuviai.

A.Zuokas pastebėjo, kad jo keleiviai – matę pasaulio žmonės. Daug jų dirba užsienyje.

Vienas jaunuolis susiradęs darbą Norvegijoje, bet ketina grįžti į Lietuvą.

Kita mergina gyvenusi ir dirbusi Australijoje, Danijoje. Daugiausia klientai jam pasakojo apie darbą, savo pomėgius.

„Pravėrę automobilio duris ir pamatę mane beveik visi puldavo dairytis kitos mašinos, manydami, kad supainiojo“, – juokėsi A.Zuokas, prisiminęs pažinčių su keleiviais pradžią.

Patirtis – neįkainojama

A.Zuokas vardijo, kokią patirtį įgijo tapęs taksistu.

„Pirmiausia perkandau visas procedūras gaunant individualios veiklos pažymėjimą. Tai labai naudinga patirtis.

Tada iš vidaus susipažinau su „Uber“ sistema, nes visiems vairuotojams kompanija rengia mokymus. Dabar galiu drąsiai pasakyti, kad tai – ateities veiklos modelis“, – gyrė naują darbdavį A.Zuokas.

Jam patiko ir tai, kad atsiskaitant už paslaugas nereikia grynųjų pinigų.

A.Zuokas daugiausia keleivių pavėžėjo savaitgaliais. Jis vengia darbuotis vakarais, nes tada daug klientų vyksta į kavines, barus arba iš jų.

„Padirbėjus kyla daug įvairių minčių.

Pavyzdžiui, buhalterinė apskaita, kai užsiimi individualia veikla. Ji tikrai gali sukelti nepatogumų, netgi baimę.

Visą laiką esi priverstas galvoti, kad tik laiku sumokėtum mokesčius, nors pati Mokesčių inspekcija galėtų tapti savotišku buhalteriu.

Atidarai banke sąskaitą – mokesčių inspektoriai mato visas tavo pajamas ir patys išskaičiuoja mokesčius“, – svarstė buvęs meras.

Vilnius veža“ pavėlavo

Bendrauti su „Uber“ atstovais A.Zuokui – ne naujiena.

Į Vilnių jie buvo atvykę prieš porą metų ir įkūrė savo padalinį visai netoli savivaldybės pastato.

Nenutrūko pažintis ir vėliau. „Uber“ atstovai ne kartą konsultavosi su A.Zuoku dėl Vilniaus patirties taksi verslo srityje.

Beje, jau praėjusiais metais, kai „Uber“ sostinėje dar nebuvo pradėjusi keleivių pavėžėjimo veiklos, jau nemažai vilniečių buvo parsisiuntę specialią programėlę.

A.Zuokas neslėpė – jo valdymo laikais įkurta taksi įmonė „Vilnius veža“ turėjo tapti „Uber“ pirmtaku.

„Vilnius veža“ nuo pat pradžių planavo dispečerinės veiklą, pagrįstą „Uber“ principais.

Įmonė „Vilnius veža“ buvo įsteigta po skandalingų kratų kitose taksi bendrovėse, per kurias paaiškėjo, kad vežėjai nuo valstybės nuslėpė milijonus mokesčių.

Tuomet Vilniui grėsė likti be taksi paslaugų.

Bėda buvo ta, kad „Uber“ principais ketinusi veikti įmonė „Vilnius veža“ per vėlai sukūrė specialią programėlę.

Pradėjo nuo Londono taksi

Beje, A.Zuokui dar 2010 metų rudenį iš Kinijos buvo parplukdytas Londono taksi, už kurį jis paklojo 90 tūkst. litų.

Kad automobilis būtų komfortiškesnis, jis buvo patobulintas. Londono taksi politikas nusipirko pardavęs savo septintos klasės BMW.

A.Zuokas užsiminė, kad šis Londono taksi Vilniuje tapo pavėžėjimo pradininku. Kai buvo meras ir nereikėdavo automobilio, o vairuotojas nebūdavo užsiėmęs, jis priimdavo užsakymus ir pavėžėdavo keleivius.

„Buvome aplenkę laiką“, – šypsojosi buvęs sostinės vadovas ir pripažino, kad kompanijai „Uber“ Vilniuje jau atsiranda konkurentų.

Panašias pavėžėjimo paslaugas pradėjo teikti ir kitos taksi įmonės.

Ar A.Zuokas nesibaimina išgirsti priekaištų, kad taksisto darbas gėdingas?

„Visi darbai geri, ypač jei dirbi ir tas darbas patinka. Tai galioja merui, galioja ir vairuotojui. Aš esu dalijimosi sistemų, tokių kaip oranžiniai dviračiai, „Uber“, šalininkas. Tai geros iniciatyvos – daro pasaulį geresnį.

Ir aš tai palaikau“, – tikino politikas.

Baisiausi keleiviai – narkomanai

Taksisto duonos ragavo ir buvęs Kauno meras bei parlamentaras Vytautas Šustauskas (nuotr.).

Jis 2007-aisiais sėdo prie taksi bendrovės „Žaibiškas greitis“ skiriamaisiais ženklais pažymėto automobilio „Mercedes“ vairo.

Taksistu V.Šustauskas dirbo keletą metų ir buvo vadinamas garsiausiu šios profesijos atstovu Lietuvoje. Kaune jis buvo geidžiamiausias vairuotojas, taksi bendrovės klientai vos nesimušė dėl jo.

Vėliau V.Šustauskas tikino, kad kiekvienas politikas turėtų bent kelis mėnesius padirbėti taksi vairuotoju. „Tada sužinai, kur pederastai, kur mergos renkasi, kur močiutės ką pardavinėja ar kur narkomanai slankioja“, – tvirtino žodžio kišenėje neieškantis buvęs Kauno vadovas.

Anot V.Šustausko, visos įdomybės prasideda naktį. Baisiausi klientai yra neprognozuojami narkomanai ir palaido elgesio moterys.

Jis prisipažino, kad prostitutės ne kartą už taksi siūlė atsiskaityti intymiomis paslaugomis. „Tačiau atsisakiau. Sakiau – geriau pasimelskite“, – patirtimi dalijosi V.Šustauskas.

Pirmą mėnesį įsidarbinęs taksistu jis sakė uždirbęs 6 tūkst. litų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.