Akcija „Pagaminta Rusijoje“ kelia juoką

Kinijos interneto prekybos milžinės „Alibaba“ valdoma platforma „Aliexpress“ Rusijos gamintojams turėjo tapti langu į pasaulį. Tačiau prekybos rezultatai – mažų mažiausiai apgailėtini.

Rusų ambicijos prekiauti internetu kinų platformoje kone visiškai sužlugo – per 9 mėnesius gauti 24 užsakymai.
Rusų ambicijos prekiauti internetu kinų platformoje kone visiškai sužlugo – per 9 mėnesius gauti 24 užsakymai.
Daugiau nuotraukų (1)

Aleksandras Procenka („Lietuvos rytas“)

Jun 29, 2016, 5:00 AM, atnaujinta May 20, 2017, 9:46 AM

Pernai spalio mėnesį Rusijos prekybos ministerija paskelbė, kad „Aliexpress“ platformoje pradeda veikti specialus skyrius, kuriame bus siūlomi rusiški gaminiai itin palankiomis kainomis.

Su kinais buvo susitarta, kad jie šiam skyriui teiks pirmenybę paieškos sistemose. Žadėta, kad visos prekės bus pažymėtos rusiška trispalve ir ženklu „Pagaminta Rusijoje“.

Ministerija planavo, kad jau nuo pat pradžių pasaulinėje platformoje bus siūloma apie 100 rusiškais prekių ženklais pažymėtų gaminių – drabužių, avalynės ir įvairių aksesuarų.

Buvo išsiuntinėti kvietimai 466 šalies gamintojams. Tiesa, net 369 atsisakė prisijungti.

Nepaisant to, prekybos ministras Viktoras Jevtuchovas aiškino, kad klientai domisi rusiškomis prekėmis, o net 65 procentai vietos pirkėjų mano, jog šalies lengvosios pramonės gaminiai yra tinkami.

Tačiau rezultatas tiesiog kelia juoką.

Per devynis mėnesius šiame „Aliexpress“ skyriuje buvo užregistruota daugiau kaip 130 tūkstančių lankytojų, o užsakymų sudaryta vos 24.

Nieko nuostabaus, kad daugelis poskyrių nebeaktyvūs, prekės tiesiog nebeparduodamos.

„Aliexpress“ atstovai aiškino, jog rusiški gaminiai tiesiog per brangūs ir nepasižymi originalumu, kad būtų galima mokėti tiek pinigų.

Antai rusų numegztas „Trends Brands Base“ megztinis siūlomas už 3,2 tūkst. rublių (44,5 euro), o panašus kiniškas – už 153 rublius (2,13 euro).

Moteriška rankinė su „Anna Chapman“ ženklu kainuoja 6,8 tūkst. rublių (95 eurus), kiniška – 1,5 tūkst. rublių (21 eurą).

Kaip čia neprisiminsi paties „Alibaba“ įkūrėjo Jacko Ma minčių apie prekių kokybės skirtumus. „Kinijoje gaminamos klastotės yra tokios pat geros, jei ne dar kokybiškesnės už originalius produktus“, – neseniai pareiškė J.Ma.

Lietuviai siunčiasi prekes iš Kinijos

Su „Aliexpress“ platformą valdančia elektroninės prekybos kompanija „Alibaba“ jau antrus metus bendradarbiauja Lietuvos paštas.

Pernai per Lietuvos paštą gauta ir išsiųsta 60,3 mln. siuntų. 45 proc. gaunamų tarptautinių siuntų sudarė atsiųstos iš Kinijos.

Po Kinijos rikiuojasi Vokietija, Didžioji Britanija, Jungtinės Amerikos Valstijos, Olandija ir Lenkija.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.