Pašto paslaugų rinkoje – stiprus konkurencijos prieskonis

Nors valstybės valdomas Lietuvos paštas turi didžiausią išplėtotą logistinį bei tankiausią pašto paslaugų teikimo vietų tinklą šalyje, tačiau juo naudojasi ir privatūs pašto paslaugų teikėjai. Prieš trejus metus šalyje liberalizuotas pašto paslaugų sektorius sukūrė lygiavertes konkurencines sąlygas, kurios leido savo pozicijas sustiprinti smulkiajam verslui. Konkurencingoje rinkoje kol kas daugiausia laimi vartotojai.

Konkurencingoje rinkoje kol kas daugiausia laimi vartotojai.<br>Lietuvos pašto nuotr.
Konkurencingoje rinkoje kol kas daugiausia laimi vartotojai.<br>Lietuvos pašto nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 15, 2016, 8:40 AM, atnaujinta May 18, 2017, 8:32 PM

Pašto paslaugų rinka Lietuvoje liberalizuota nuo 2013 m., įgyvendinus Europos Parlamento priimtą direktyvą. Vadinamoje Trečiojoje pašto direktyvoje yra įtvirtinta pareiga pašto paslaugos teikėjui, valdančiam pašto tinklą, sudaryti sąlygas juo naudotis kitiems pašto paslaugų teikėjams. Jo laikantis akcinė bendrovė Lietuvos paštas jau kuris laikas savo nuosavu pašto tinklu dalijasi ir su kitais pašto paslaugų teikėjais.

Per Lietuvos paštą – ir konkurentų siuntos

Šiuo metu visi pašto paslaugų teikėjai savo klientų priimtas pašto korespondencijos siuntas ir siuntinius bei jų tolimesnį pristatymą gali patikėti Lietuvos paštui. Ne visada ir klientas žino, kad užsisakytas pašto paslaugas jo pasirinkta įmonė perka iš Lietuvos pašto.

Privatūs pašto paslaugų teikėjai per Lietuvos paštą savo paslaugas gali teikti šalies teritorijoje, taip pat pašto siuntas siųsti ir į užsienio valstybes.

„Suteikta galimybė visiems pašto paslaugų teikėjams pasinaudoti Lietuvos pašto turimu tinklu atveria daugiau galimybių klientams, smulkiajam bei vidutiniam verslui. Naudojimasis bendru pašto tinklu sudaro lygias konkurencines sąlygas, todėl pašto paslaugų teikėjai gali klientams siūlyti lankstesnes pašto siuntų pristatymo galimybes, plėsti savo teikiamų paslaugų asortimentą“, – teigė Lietuvos pašto atstovas spaudai Tomas Bašarovas.

Atvertas Lietuvos pašto tinklas bene didžiausią naudą teikia smulkiems pašto paslaugų teikėjams, kurie neturi nuosavos infrastruktūros ir pašto paslaugas dažniausiai teikia tik atskiruose regionuose. Dabar mažesni pašto paslaugų rinkos dalyviai, turėdami prieigą prie Lietuvos pašto tinklo, gali savo verslą plėsti ne tik regioniniu, bet ir nacionaliniu ar tarptautiniu lygiu.

Taip pat rinkos liberalizavimas yra naudingas ir vartotojams. Jie gali rinktis iš kelių pašto paslaugų teikėjų, kurie dėl klientų palankumo tarpusavyje itin įnirtingai konkuruoja, savo pranašumą bandydami įtvirtinti per teikiamų pašto paslaugų kokybės gerinimą ir kainų prieinamumą, diegiamas inovacijas.

Įvertinamos transportavimo sąnaudas

Pašto paslaugų teikėjams, kurie naudojasi Lietuvos pašto tinklu, įkainiai priklauso nuo vietos, kur pristatoma siunta. Pagal įvestą naują Lietuvos pašto verslo klientams skirta kainodarą, skiriamos 3 geografinės siuntų pristatymo teritorijos: didmiesčiai, rajonų centrai ir miestai, miesteliai bei kaimo vietovės.

Siuntos gabenimas mieste reikalauja kur kas mažesnių sąnaudų nei jos pristatymas į kaimiškas vietoves, todėl ir pašto paslaugų įkainiai nustatomi įvertinus patiriamas transportavimo sąnaudas.

„Taikome kainodarą, kuri teisingiausiai atitinka tiek pašto paslaugų teikėjų, tiek kitų mūsų verslo klientų poreikius. Anksčiau galiojus vienodam paslaugos tarifui neatitikome lūkesčių tų klientų, kurie daugiausia siuntų siųsdavo miestuose, o mokėdavo tiek pat, kiek ir siunčiantieji siuntas į tolimas kaimiškas gyvenvietes. Taigi įtvirtinome adekvačią teikiamos pašto paslaugos ir jos kainos vienovę“, – aiškino T.Bašarovas.

Rinkoje – 63 žaidėjai

LR Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, šių metų I ketvirtį pašto paslaugų rinkoje iš viso veikė 63 ūkio subjektai, iš kurių realiai veiklą vykdė 45 ūkio subjektai.

Bendra pašto paslaugos rinka, vertinant pagal pajamas, per pirmąjį 2016-ųjų ketvirtį padidėjo 4,5 proc. Pajamos, gautos už korespondencijos siuntų pristatymą, sumažėjo 2,8 proc. – iki 11,3 mln. Eur, o pajamos už pašto siuntinių pristatymą išsaugo 17,2 proc. – iki 15,4 mln. Eur. Pagal gautas pajamas didžiausią rinkos dalį užėmė AB Lietuvos paštas – 37,8 proc. ir UAB „DPD Lietuva“ – 13,3 proc.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.