Vilniaus oro uoste – Latvijos statybos milžinė

Šią vasarą Lietuvos oro susisiekimo sektoriaus laukia didelis išbandymas – daugiau nei mėnesiui dėl lėktuvų kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcijos bus uždaromas Vilniaus oro uostas.

Sutartį dėl tako rekonstrukcijos pasirašė „Lietuvos oro uostų“ vadovas G.Almantas (dešinėje) ir „A.C.B.“ valdybos pirmininkas V.Lejniekas.<br>M.Patašiaus nuotr.
Sutartį dėl tako rekonstrukcijos pasirašė „Lietuvos oro uostų“ vadovas G.Almantas (dešinėje) ir „A.C.B.“ valdybos pirmininkas V.Lejniekas.<br>M.Patašiaus nuotr.
„Autokausta“ pastaraisiais metais sėkmingai rekonstravo Kauno autobusų stotį, o šią vasarą kartu su Latvijos statybų milžine „A.C.B.“ iš esmės atnaujins Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką.<br>D.Umbraso nuotr.
„Autokausta“ pastaraisiais metais sėkmingai rekonstravo Kauno autobusų stotį, o šią vasarą kartu su Latvijos statybų milžine „A.C.B.“ iš esmės atnaujins Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką.<br>D.Umbraso nuotr.
„Autokausta“ pastaraisiais metais sėkmingai rekonstravo Kauno autobusų stotį, o šią vasarą kartu su Latvijos statybų milžine „A.C.B.“ iš esmės atnaujins Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką.<br>D.Umbraso nuotr.
„Autokausta“ pastaraisiais metais sėkmingai rekonstravo Kauno autobusų stotį, o šią vasarą kartu su Latvijos statybų milžine „A.C.B.“ iš esmės atnaujins Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo taką.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 3, 2017, 2:41 PM, atnaujinta Apr 8, 2017, 4:32 PM

Tai patvirtinta praėjusią savaitę pasirašytoje Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbų sutartyje.

Šią sutartį kaip užsakovė pasirašė valstybės įmonė „Lietuvos oro uostai“, o kaip rangovas – Latvijos bendrovės „A.C.B.“ vadovaujamų įmonių konsorciumas.

Kaip numatyta sutartyje, remonto darbai prasidės liepos 14 d., o jau rugpjūčio 18 d. takas vėl turės priimti lėktuvus. 35 vasaros dienas skrydžių sostine taps Kaunas, į kurio oro uostą bus nukreipta dauguma skrydžių.

Reikalavimai – itin aukšti

Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcijos darbams vasaros laikas pasirinktas neatsitiktinai: buvo įvertinti techniniai projekto reikalavimai, atsižvelgta į gamtines oro sąlygas, tokias kaip kritulių kiekis, temperatūra, šviesusis paros laikas.

Oro uosto takas bus rekonstruojamas iš pagrindų: bus nukastas gruntas, išardyta sena asfalto danga, suformuotas šalčiui atsparus apsauginis sluoksnis, pakeisti nuotekų ir drenažo sistemų vamzdžiai, paklota nauja asfalto danga ir įrengta nauja signalinių šviesų sistema bei kitos inžinerinės sistemos.

Dabartinis Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas smarkiai nusidėvėjęs, jo būklė artėja prie avarinės. Todėl siekiant ne tik išlaikyti Vilniaus oro uosto aptarnaujamų oro linijų skaičių ir priimamų keleivių srautus, bet ir juos padidinti tako rekonstrukcija yra neišvengiama.

Juo labiau kad pastarąjį kartą Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi takas rekonstruotas prieš 20 metų. Konkurse dalyvaujantiems rekonstrukcijos rangovams buvo iškelti aukščiausi kvalifikaciniai ir kokybės reikalavimai, kad darbų rezultatas būtų tik aukščiausios kokybės, o Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi takas būtų naudojamas daugelį metų.

Iš visų konkurse dalyvavusių tiekėjų buvo atrinkti trys, atitinkantys keliamus kvalifikacinius reikalavimus, o laimėtoju buvo išrinkta viena didžiausią patirtį Baltijos šalyse turinčių įmonių. Tai Latvijos kelių tiesimo milžinės „A.C.B.“ vadovaujamų įmonių konsorciumas, atitikęs visus konkurso keliamus kvalifikacinius reikalavimus ir pasiūlęs mažiausią kainą – 18,7 mln. eurų.

Darbuojasi pusę amžiaus

Latvijos kelių tiesimo milžinė „A.C.B.“ yra jau penkiasdešimt metų sėkmingai veikianti įmonė, kurios portfelyje – daugybė be priekaištų įvykdytų kelių tiesimo, tiltų statybos bei geležinkelių rekonstrukcijos darbų.

„A.C.B.“ 2013 metais sėkmingai užbaigė Latvijos nacionalinių ginkluotojų pajėgų oro pajėgų aviacijos bazės rekonstrukcijos darbus, kurių vertė siekė 11 mln. eurų, o dar 2014 metais yra sėkmingai įgyvendinusi ir Baltijos šalyse didžiausio tarptautinio Rygos oro uosto rekonstrukciją, kurios vertė siekė net 80 mln. eurų.

Tokio dydžio objektų sėkmingu įgyvendinimu daugiau negalėjo pasigirti nė vienas Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcijos konkurse dalyvavusių tiekėjų.

Atsižvelgiant į tokią ilgalaikę Latvijos kelių tiesimo bendrovės „A.C.B.“ patirtį bei sėkmingai įvykdytų projektų skaičių galima neabejoti, jog Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcijos darbai bus įvykdyti kvalifikuotai.

Juo labiau kad Latvijos bendrovė atlikti dalį darbų ir užtikrinti statybinių medžiagų, statybinės technikos ir mechanizmų tiekimą pasirinko pastaraisiais metais itin išaugusią ir ne vieną valstybinės reikšmės objektą sėkmingai įvykdžiusią Lietuvos įmonę „Autokausta“.

Šios dvi įmonės bendradarbiauja jau daugiau nei penkerius metus ir yra sėkmingai įgyvendinusios ne vieną projektą.

Rinktis teko atsakingai

„Autokaustai“ tenka itin atsakingai rinktis veiklos partnerius. Anksčiau būta ir tokių atvejų, kai laimėjusi valstybinės reikšmės konkursą su 23 milijonais mažesne kaina nei antrojoje vietoje likusio tiekėjo pasiūlyta kaina bendrovė buvo priversta pasitraukti iš laimėto konkurso dėl užsienio partnerių netinkamai konkursui pateiktos informacijos bei dokumentų.

Atsižvelgdama į tokią patirtį nuo šiol „Autokausta“ ypač daug dėmesio teikia partnerių, subrangovų bei medžiagų tiekėjų pasirinkimui ir jų kvalifikacijai.

Todėl Latvijos kelių bendrovė „A.C.B.“ tokios svarbos objekte daliai darbų atlikti, statybinėms medžiagoms tiekti, statybinei technikai ir mechanizmams užtikrinti pasirinko įmonę „Autokausta“.

„Autokausta“ sėkmingai veikia jau 20 metų. Dabar įmonė atlieka visų rūšių statybos darbus, įskaitant ir kelių tiesimą bei tiltų statybą. Ši lietuviško kapitalo įmonė valdo vieną moderniausių Lietuvoje asfalto gamyklų ir tris didelių pajėgumų betono gamyklas.

Taip pat įmonė savo metalo gamykloje gamina įvairias metalo konstrukcijas bei kitokius metalo gaminius. „Autokausta“ valdo ir geležinkelio atšakas su krovos terminalais, todėl tai suteikia galimybę nepertraukiamai ir autonomiškai apsirūpinti skalda, žvirgždu ir kitokiomis statybinėmis medžiagomis ne tik iš Europos Sąjungos valstybių, bet ir iš Ukrainos bei Baltarusijos.

Statybos darbams atlikti „Autokausta“ pasitelkia 300 vienetų transporto ir statybinės technikos parką. Įmonė yra sėkmingai įgyvendinusi net ir nacionalinės svarbos projektus, tokius kaip Kauno autobusų stoties rekonstrukcija, valstybinės reikšmės kelių Alytus–Simnas–Kalvarija ar Kaunas– Zapyškis–Šakiai rekonstrukcija, „Rail Baltica“ ruožo Kaunas–Jiesia rekonstrukcija, Europos Sąjungos reikalavimus atitinkančio Klaipėdos krovinių ir keleivių terminalo statyba bei nemažai kitų.

Šiuo metu įmonė rengiasi pradėti valstybinės reikšmės kelio Ramučiai–Martinava rekonstrukciją, taip pat rekonstruoja „Rail Baltica“ ruožą Marijampolė–Kazlų Rūda–Kaunas ir baigia ilgiausios Baltijos valstybėse pėsčiųjų gatvės – Kauno Laisvės alėjos rekonstrukcijos V etapą.

Mėgino pakišti koją

Per 20 veiklos metų „Autokausta“, kaip ir daugelis kitų Lietuvos įmonių, ne sykį yra susidūrusi su vis dar taikoma ydinga praktika, kai konkurso laimėtojas apskundžiamas trečiųjų šalių, todėl be pagrindo vilkinamas sutarčių pasirašymas su perkančiąja organizacija ir nukeliama darbų pradžia.

Antai 2014-aisiais „Autokausta“, pasiūliusi mažiausią kainą, laimėjo valstybinės reikšmės kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai rekonstrukcijos konkursą.

Tačiau už borto likę tiekėjai teikė nepagrįstus skundus – neva konkursas laimėtas nesilaikant viešųjų pirkimų taisyklių. Dėl to perkančioji organizacija buvo priversta išvis nutraukti projektą, kuriam finansuoti buvo skirta ES lėšų.

Tačiau perkančiajai organizacijai antrą kartą paskelbus valstybinės reikšmės kelio Kaunas–Zapyškis–Šakiai rekonstrukcijos konkursą ir vėl laimėjo lietuviško kapitalo įmonė „Autokausta“, kurios pasiūlyta kaina buvo mažiausia.

Laimėjus šį konkursą buvo numatyta darbus pradėti gegužę, tačiau dėl nesąžiningų ir nepagrįstų trečiųjų šalių veiksmų darbai buvo priverstinai nukeltį į šaltąjį metų sezoną – lapkritį, kai apskritai stabdoma dalis kelių tiesimo darbų.

Dėl tokių nesąžiningų ir nepagrįstų veiksmų tapo ne tik sunkiau įgyvendinti projektą, bet ir perkančioji organizacija buvo įstumta į keblią padėtį, nes dėl kelio rekonstrukcijos darbų vietos gyventojams susisiekimas tapo sudėtingesnis ilgiau, nei buvo numatyta iš anksto.

Dėl šių priežasčių privalomai paskelbta kelio rekonstrukcijos technologinė darbų pertrauka žiemos sezono metu, todėl nukentėjo perkančiosios organizacijos įvaizdis, o vietos gyventojai susidūrė su nepatogumais.

Nors konkurso nelaimėjusios įmonės bandė visomis įmanomomis priemonėmis kenkti šiam valstybinės reikšmės projektui bei jo įgyvendinimui, „Autokausta“ sugebėjo po priverstinės technologinės pertraukos ir daugybės nepagrįstų ir neteisėtų skundų užbaigti kelio rekonstrukciją kokybiškai ir sutartyje nustatytu laiku.

Patirtis užtikrina sėkmę

„Autokausta“ šiuo metu baigia Kauno Laisvės alėjos rekonstrukcijos V etapą. Šio objekto specifika įpareigoja bendrovę atliekant darbus Laisvės alėjoje gyvenantiems asmenims, vietos verslininkams, jų klientams ir tiekėjams užtikrinti galimybę patekti į pastatus ar patalpas.

Todėl darbų zonoje nuolat vyksta pėsčiųjų eismas ir važinėja vietos verslininkus aptarnaujantis transportas. Nepaisant to, „Autokausta“ nė dienai nesutrukdė patekti į Laisvės alėjoje esančius pastatus prisiimdama visą su tuo susijusią riziką.

Šiuo metu atliekami baigiamieji Laisvės alėjos rekonstrukcijos darbai, rengiamasi objektą atiduoti vertinti valstybinei komisijai ir perduoti darbų rezultatą užsakovui – Kauno miesto savivaldybės administracijai.

„Autokausta“, suprasdama objekto svarbą ir būdama atsakinga tiek Kauno miesto gyventojams, tiek Kauno miesto svečiams, dar prieš objekto atidavimą patikrins ir pakeis visas net mažiausių trūkumų turinčias granito plokštes. Bendrovės paklotas Laisvės alėjos grindinys iš itin aukštos kokybės granito plokščių leidžia užtikrinti, kad alėjos danga atlaikys ne vieną dešimtmetį.

Apibendrinant dviejų sėkmingai veikiančių Lietuvos ir Latvijos bendrovių veiklą bei jų ilgalaikę patirtį įvairiuosiuose objektuose galima drąsiai teigti, jog Vilniaus oro uosto kilimo ir leidimosi tako rekonstrukcija patikėta dviem jėgas suvienijusioms patikimoms įmonėms, tad darbai sostinės oro uoste bus sėkmingai atlikti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.