Atrado Ameriką: maisto pramonės gigantai superka mažas įmones

Vartotojai vis dažniau renkasi natūralius, šviežius, naudingesnius sveikatai maisto produktus.

Verslininkai vengia bendradarbiauti su stambiais investuotojais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Verslininkai vengia bendradarbiauti su stambiais investuotojais.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2017-03-13 06:29, atnaujinta 2017-04-08 02:51

Maisto pramonės gigantai, tokie kaip „General Mills“ ir „Kellogg“, kuria rizikos kapitalo fondus naujai steigiamoms sveiką maistą išleisiančioms įmonėms finansuoti, rašo Annie Gasparro laikraštyje „The Wall Street Journal“.

Jie tikisi perimti iš jaunų kompanijų verslininkystės ir inovacijų dvasią. Vartotojai vis dažniau linkę pirkti natūralius, šviežius, naudingesnius sveikatai produktus. Ne iš karto suvokusios, kad pasikeitė vartotojų poreikiai, stambios kompanijos dabar atsidūrė aklavietėje. Neseniai „Kraft Heinz“, nesėkmingai bandanti sustabdyti pardavimų kritimą Jungtinėse Valstijose ir Europoje, pareiškė apie pasirengimą išpirkti „Unilever“ už 143 mlrd. dolerių, tačiau britų koncernas atsisakė sudaryti sandorį.

Nieko gero nežadančius duomenis apie pardavimų apimtis paskelbė „Nestle“, „General Mills“, „J.M. Smucker“ ir „Campbell Soup“. Kompanija „Nestle“, didžiausia pasaulyje fasuotų maisto produktų gamintoja, atšaukė siektinas pardavimų rodiklių reikšmes artimiausiems trejiems metams, pareikšdama, kad jai reikia laiko prisitaikyti prie kardinalių pokyčių rinkoje.

„CircleUp“ duomenimis, stambios kompanijos 2011–2015 metais užleido 18 mlrd. dolerių rinkos dalį smulkesniems konkurentams.

Verslininkai vengia bendradarbiauti su stambiais investuotojais. „Jeigu aš atskleisiu visas mūsų paslaptis, kas sutrukdys bendrovei „Kellogg“ pagaminti savo batonėlių su moringa?“ – „Kuli Kuli“ įkūrėja Lisa Curtis prisimena, kaip uždavė šį klausimą „Kellogg“ rizikos fondo vadovui Simonui Burtonui. Šis tuokart atsakė, kad „Kellogg“ ieško būdų padidinti savo pačių prekės ženklų, tokių kaip „Nutri-Grain“, pardavimus, o taip pat tikisi uždirbti iš investicijų į „Kuli Kuli“. L.Curtis sako, kad partnerystė su „Kellogg“ buvo naudinga, kadangi ji gavo koncerno išteklių ir sustiprino pozicijas derybose su parduotuvių supirkėjais.

„Rhythm Superfoods“ generalinis direktorius Scottas Jensenas primena daugybę istorijų su mažomis naujai įsteigtomis įmonėmis, kurios pranyko sudariusios partnerystės sutartis su stambiomis gamybinėmis kompanijomis, kaip nutiko, pavyzdžiui, su „Kellogg“ ir „Kashi“. Keletą metų kontroliavusi „Kashi“, kompanija „Kellogg“ sujungė šią bendrovę su kitais savo padaliniais, ir kažkada pirmaujantis prekės ženklas labai greitai pradėjo prarasti pozicijas.

S.Jensenas, susipažinęs 2015 metais su aukščiausiais „General Mills“ vadovais, sako, kad jo kompanijai labai padėjo tai, kad „General Mills“ turi įvairiausių specialistų, pavyzdžiui, inžinierių, kuris užsiima vien tik pakavimo mašinomis. 2016 metais „Rhythm Superfoods“ pardavimai išaugo 30 procentų. S.Jensenas tikisi, kad šiais metais jie padidės dar 40 proc. ir viršys 20 mln.dolerių.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.