Kauno autobusų stotis rungsis su „Akropoliu“?

Daugelyje už Kauną gerokai didesnių ir turtingesnių pasaulio miestų stoties rajonai nepasižymi patrauklumu.

Nauja autobusų stotis galbūt padės atsigauti ir netoli esančiam Stoties turgui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nauja autobusų stotis galbūt padės atsigauti ir netoli esančiam Stoties turgui.<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 20, 2017, 9:29 AM, atnaujinta Apr 7, 2017, 3:53 PM

Nemažai klestinčių Vakarų Europos miestų autobusų ir geležinkelio stočių rajonai – tai vietos, kuriose šlaistosi pinigų kaulytojai, narkomanai, kišenvagiai ir žemiausios kategorijos prostitutės. Tai rajonai, į kuriuos patekus norisi kuo greičiau lipti į autobusą ar traukinį, nerizikuojant gauti į kailį ir netekti piniginės.

Nelabai seniai panaši vieta buvo ir Kauno stoties rajonas su nušiurusia autobusų stotimi, išklypusiais šaligatviais ir sutemus aplink besišlaistančiais tipais.

Pastačius naują autobusų stotį vaizdas pasikeitė iš esmės. Ne tik vaizdas, bet ir socialinė aplinka. Ją pakeitė stotyje įsikūrusios traukos vietos: prekybos centras, kepyklėlės, kavinė ir aludė.

Tegul nesupyksta sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga, tai nėra alaus reklama – „Alyne“ siūloma ir giros.

Paprastai tariant, autobusų stotis tapo nebe atgrasos, o traukos vieta. Prieš metus pasiūlymas nuvažiuoti į stotį išgerti kavos būtų skambėjęs dviprasmiškai. Dabar toks pasiūlymas dviprasmiškas gali pasirodyti nebent vilniečiui, apie tranzito paskirties vietas sprendžiančiam pagal Vilniaus autobusų stoties vaizdą.

Kauno autobusų stotis yra puikus pavyzdys, kokius didelius darbus galima nuveikti esant verslo ir viešojo sektoriaus santarvei, pagrįstai abipuse nauda. Kai valdininkai supranta, kad verslininkai yra ne priešai, o bendros naudos pagrindu susieti partneriai, reikalai pajuda į priekį.

Nauja autobusų stotis galbūt padės atsigauti ir už kelių žingsnių įsikūrusiam Stoties turgui – prekybininkai iki šiol dejavo, kad ir šiaip negausi pirkėjų minia, perkėlus stotį prie „Akropolio“, visiškai ištirpo.

Bet ar galima sakyti, kad Kauno stoties rajonas taps traukos centru, pralenksiančiu net senamiestį ir Laisvės alėją? Kol kas – ne, nes kliūtis yra geležinkelio stotis. Ne todėl, kad apleista – ji restauruota, švari, tvarkinga. Įtraukta į kultūros vertybių sąrašą.

Tačiau bėda, kad tuščia, nes keleivių srautai dar nedideli. Pagrindinis srautas – iš Vilniaus ir į jį važinėjantys keleiviai. Europinė vėžė „Rail Baltica“ kol kas apčiuopiamų rezultatų nedavė. Bilietai į Balstogę dar per brangūs – apsipirkti į Lenkiją labiau apsimoka vykti nuosavu transportu.

Požeminė perėja – apytuštė, veikia viena kanceliarinių prekių ir gėlių parduotuvėlė.

Po geležinkelio stoties rekonstrukcijos vadovai ketino atgaivinti bufetą senų laikų dvasia, kuriame būtų siūloma sardelių ir „stotinės kavos“, tai yra miežių kavos su cikorija.

Kavinė buvo atidaryta ir kurį laiką veikė. Tiesa, verslininkai miežių kavos nesiūlė – pasielgė apdairiai. Žadinti sovietinių produktų ilgesį dabar prilygtų geopolitiniam nusikaltimui.

Tačiau geležinkelio stoties kavinė ilgai neišsilaikė – ji dabar neveikia, nes nėra pakankamai klientų.

Bet yra vilties, kad po metų Kaune atsiras naujas traukos centras. Ne naujame, o labai sename miesto rajone – Aukštuosiuose Šančiuose.

Tai viena įdomiausių Kauno miesto dalių, kurioje Chruščiovo epochos daugiabučiai stovi pramaišiui su taupių darbininkų suręstais privačiais namukais ir vidutinių Kauno buržua pusiau prašmatniais kotedžais. Už gyvenamųjų rajonų – daug verslo įmonių, automobilių servisų.

Vis dėlto Aukštieji Šančiai dar nėra toji vieta, kur būtų patogu gyventi ar norėtųsi ilgai užtrukti. Gatvės išlaikiusios senąjį Kauno gatvių stilių – duobėtos, šaligatviai ištrupėję. Vienoje didžiausių šio rajono – Prancūzų – gatvės dalyje šaligatvių nėra iš viso.

Bet Kauno savivaldybė skelbia apie Aukštųjų Šančių atgimimą.

Konkursą laimėjusi įmonė „A.Žilinskis ir ko“ Prancūzų ir Verkių gatvėse įrengs lietaus nuotekų ir apšvietimo sistemas, šaligatvius pritaikys neįgaliesiems ir dviratininkams. Rekonstrukcijos metu dviejose Prancūzų gatvės sankryžose su Verkių ir Breslaujos gatvėmis bus įrengtos žiedinės sankryžos.

Šiuo metu tai pavojingos, sudėtingos ir avaringos sankryžos, susikertančios smailiais kampais, nesaugios nei vairuotojams, nei pėstiesiems. Kartu bus keičiamos ir po šiomis gatvėmis esančios šiluminės trasos. Preliminariai planuojama, kad visi darbai bus užbaigti 2018 metais. Tikslus darbų grafikas ir eismo pakeitimai paaiškės artimiausiu metu. Projekto vertė siekia 3,6 mln. eurų.

Tiesa, kol kas kalbama tik apie gatvių infrastruktūrą, nėra tikrumo, kad jas užlyginus savaime atgims legendinės „Trys mergelės“ ar verslininkai puls atidaryti prancūziškų patiekalų restoraną Prancūzų gatvėje.

Tačiau nors ir viena kukli, bet patraukli kavinukė su vaizdu į Nemuną būtų gera pradžia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.