Viliojančio užsakymo iš ruso sulaukusi palangiškė vėliau smarkiai pasigailėjo

Nors turistai iš Rusijos ir Baltarusijos yra laukiami svečiai Lietuvos pajūryje, kai kurie viešbučių ir privačių apartamentų savininkai tikina, kad tarp šių poilsiautojų yra ir įžūlių sukčių, galinčių pridaryti nemenkų nuostolių.

Artėjantis vasaros sezonas Palangos viešbučiams ir apartamentams gali pridaryti ir netikėtų nuostolių.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Artėjantis vasaros sezonas Palangos viešbučiams ir apartamentams gali pridaryti ir netikėtų nuostolių.<br>E.Kazlaučiūnaitės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Alvydas Ziabkus („Lietuvos rytas“)

Apr 19, 2017, 12:15 PM, atnaujinta Apr 21, 2017, 9:25 PM

Daugiau nei dešimt metų Palangoje prabangius apartamentus poilsiautojams nuomojanti 43 metų verslininkė šiandien nepatikliai vertina kiekvieną užsakymą iš Rusijos, gautą per populiarią tarptautinę nakvynės rezervavimo sistemą „Booking.com“.

„Vis bijau, kad taip ir nesulaukus svečių bankui netektų grąžinti dalinio apmokėjimo už rezervuotus kambarius“, – nuogąstavo palangiškė.

Toks nerimas šiai verslininkei atsirado po praėjusios vasaros, kai dviem savaitėms brangiausius dviejų miegamųjų apartamentus rezervavęs maskvietis ne tik atvykimo išvakarėse atšaukė rezervaciją, bet ir po kurio laiko per banką atsiėmė nuo jo sąskaitos nuskaičiuotą dalinį apmokėjimą – 680 eurų.

Ilsėtis norėjo vidurvasarį

Viliojančio užsakymo palangiškė sulaukė pernai gegužės 29 dieną.

Rusijos pilietis Andrejus Jonovas Palangoje nuo liepos 8 iki 21 dienos pageidavo ilsėtis su visa šeima: žmona, dviem dukromis, kelių mėnesių kūdikiu ir moterimi kita pavarde – tikriausiai vaikų aukle.

Būsimas svečias sutiko su apartamentų nuostatais, kad priėmus užsakymą, kaip užstatas jo banko sąskaitoje būtų įšaldoma 30 proc. visos sumos.

Tą pačią dieną A.Jonovas paprašė verslininkės ant įmonės blanko atsiųsti įšaldymo patvirtinimą, kurio reikia Lietuvos ambasadoje gaunant Šengeno šalių vizą.

Ant šio patvirtinimo turėjo būti surašyti visi Rusijos piliečio išvardinti asmenys.

Apartamentų savininkė su rusu bendravo ne tik internetu, bet ir telefonu.

Neteko ir užstato pinigų

Laukdama svečių verslininkė pačiame vasaros sezono įkarštyje tam laikotarpiui užsakytuose apartamentuose nebepriiminėjo užsakymų.

Tačiau atvykimo išvakarėse palangiškė sulaukė svečio elektroninio laiško, kuriame jis pranešė, kad atvykti nebegali – esą susirgo vaikai, o ir automobilis kažkodėl nebeužsiveda.

„Man rankos nusviro. Nors ir sezono vidurys, bet iš kur aš dabar gausiu poilsiautojų staiga atsilaisvinusiuose prabangiuose apartamentuose?“ – ruso akibrokštą prisiminė palangiškė.

Tuomet ji pagal nuostatus, kuriems neprieštaravo klientas, nuo Rusijos piliečio banko kortelės sąskaitos nurašė įšaldytą sumą – 680 eurų.

Verslininkė neabejoja, kad apartamentų užsakymo patvirtinimas buvo reikalingas tik Lietuvos vizai gauti.

Tačiau palangiškė tuo metu nė nenutuokė, kad jos laukia dar viena ruso paruošta staigmena.

Rugpjūčio pradžioje verslininkė sulaukė iš banko, kurio kortelių skaitytuvą ji turi, netikėto pranešimo – gauta užsienio banko pretenzija, jog apartamentų savininkė nuo Rusijos piliečio sąskaitos 680 eurų nuskaičiavo neteisėtai.

Esą kortelės turėtojas neigė užsisakęs apartamentus ir nieko nebuvo įgaliojęs atlikti šios banko operacijos.

Bankas nieko netikrino

Palangiškė Lietuvos bankui pateikė visą elektroninį susirašinėjimą su klientu, kuris lyg ir turėjo įrodyti, kad apartamentus užsakinėjo pats A.Jonovas, tačiau bankas į tai nekreipė dėmesio.

„Tai nepatvirtina, kad apartamentus užsakinėjo ir nuo sąskaitos dalinį apmokėjimą leido nuskaičiuoti tikrasis banko kortelės savininkas.

Mokėjimas yra autorizuojamas tik įvedus PIN kodą arba lyginant sąskaitoje pasirašiusio asmens parašą su parašu kortelėje.

Per „Booking.com“ sistemą už paslaugas apmokama pateikus tik atvirai matomą kortelės numerį, o tai neįrodo, kad mokėjimą atlieka pats kortelės savininkas.

Todėl už tokius banko kortelių savininkų nepatvirtintus mokėjimus visą riziką turi prisiimti pačios užsakymus priimančios įmonės“, – atšovė banko atstovas.

Rusijos bankas savo klientui A.Jonovui 680 eurų grąžino. Užsienio bankui šią sumą pervedė Lietuvos bankas, o neseniai jis pinigus nuskaičiavo nuo palangiškės sąskaitos.

Verslininkei pikčiausia buvo, kad sukčiumi patikėjęs Lietuvos bankas net nebandė apginti savo klientės: „Juk bankui būtų užtekę pasiteirauti Lietuvos ambasados Maskvoje, ar A.Jonovas su šeima gavo vizą pateikęs mano patvirtinimą apie užsakytus apartamentus Palangoje, ir būtų tapę aišku, ar rusas melavo, ar ne.“

Mokėjo už baltarusių poilsį

Šioje situacijoje privačių apartamentų savininkė tiesiogiai lyg ir nenukentėjo, nes paslaugos Rusijos piliečiui nebuvo suteiktos, tačiau viešbučiai dėl sukčių nemažų finansinių nuostolių patiria jau seniai.

Vieno prabangaus viešbučio vadovė prasitarė, kad anksčiau kasmet prarasdavo po 10 tūkst. eurų, kuriuos tekdavo sugrąžinti sukčiams.

Pavyzdžiui, užpernai per „Booking.com“ sistemą vienas Baltarusijos pilietis šiame viešbutyje užsisakė poilsį porai savaičių ir už visas paslaugas sutiko sumokėti iš anksto.

Viešbutis prieš atvykstant svečiui nuo jo banko sąskaitos nusiskaičiavo visą sumą. Baltarusis su šeima atvyko į Palangą ir pasinaudojo visomis jau apmokėtomis paslaugomis.

Jam išvykus viešbutis gavo pranešimą, kad banko kortelės, nuo kurios buvo nuskaičiuoti pinigai, savininkas neigia ne tik užsisakęs viešbučio paslaugas, bet ir iš viso buvęs Palangoje.

Viešbučio vadovai nuo tokio įžūlūmo net amą prarado.

Pretenziją pareiškusiam lietuviškam bankui buvo pateiktos net viešbutyje poilsiavusių baltarusių pasų kopijos, tačiau tai vis vien bankui neįrodė, kad mokėjimą iš banko kortelės sąskaitos leido atlikti būtent šios kortelės savininkas.

„Mums buvo pasiūlyta bylinėtis su Baltarusijos piliečiu, bet nusprendėme, kad tai – bergždžias reikalas ir dar didesnės išlaidos“, – numojo ranka šio kurorto viešbučio vadovai.

Turėtų pirkti kortele

Keletą viešbučių valdantis Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos viceprezidentas Artūras Vaišnora teigė gerai žinantis apie tokias sukčiavimo schemas.

Prieš keletą metų jis lygiai taip pat nukentėjo „Rotondos“ viešbutyje priėmęs svečią iš Švedijos. Viską apmokėjęs iš anksto jis į Vilniaus viešbutį buvo atvykęs keletui dienų.

Svečiui išvykus A.Vaišnora netikėtai sužinojo, kad tai esą buvo ne banko kortelės savininkas ir jis už nieką nemokėjo.

Įrodymui viešbučio pasiliktos Švedijos piliečio paso kopijos taip pat neužteko ir iš įmonės sąskaitos buvo nuskaičiuota 2 tūkst. litų.

„Kol egzistuoja internetiniai mokėjimai nurodant tik banko kortelės numerį, o ne PIN kodą ar kokį nors kitą autorizavimo būdą, viešbučiams lieka vienintelis vaistas – reikalauti, kad atvykęs svečias ta pačia kortele įvesdamas PIN kodą viešbutyje atsiskaitytų bent už mineralinio vandens butelį“, – patarė A.Vaišnora.

Jei svečias nenori to daryti, asociacijos viceprezidentas pataria iš anksto sumokėtus pinigus jam grąžinti į sąskaitą ir prašyti už poilsį sumokėti iš naujo.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.