Griežta pertvarka „Lietuvos geležinkeliuose“ – dalį turto parduos, žmones – atleis

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ planuoja grupės pertvarką, atsisakant dalies nereikalingo turto. Įmonės vadovas Mantas Bartuška neatmeta ateityje siekti, kad įmonės akcijos būtų kotiruojama biržoje.

 Pasak M.Bartuškos, “Lietuvos geležinkeliuose“ planuojamos rimtos permainos. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Pasak M.Bartuškos, “Lietuvos geležinkeliuose“ planuojamos rimtos permainos. <br> V.Ščiavinsko nuotr. 
 Pasak M.Bartuškos, “Lietuvos geležinkeliuose“ planuojamos rimtos permainos. <br> T.Bauro nuotr. 
 Pasak M.Bartuškos, “Lietuvos geležinkeliuose“ planuojamos rimtos permainos. <br> T.Bauro nuotr. 
Daugiau nuotraukų (2)

Artūras Ketlerius

Jun 9, 2017, 1:49 PM

Anot M. Bartuškos, įmonės administracijoje, kur yra daug nereikalingų vadovų, bus panaikinta apie 300 etatų - dalis etatų yra laisvų, todėl bus atleista mažiau žmonių. Dėl to, pasak M.Bartuškos, bus sutaupyta 9 mln. eurų kasmet.

„Administracijoje dirba per 1200 žmonių, planuojame atsisakyti ketvirtadalio etatų“, - spaudos konferencijoje teigė M. Bartuška.

Pasak jo, darbuotojai bus atleisti per šiuos metus.

„Tai bus laipsniškas procesas, kuris tęsis iki metų pabaigos. Nes norime, kad procesas būtų įgyvendintas teisingai, laikantis Darbo kodekso, atliekant objektyvius vertinimus, kad nebūtų „myliu-nemyliu“ ir nebūtų darbuotojų diskriminacijos“, - teigė M. Bartuška.

Jis taip pat pranešė, kad įmonė peržiūrės visas funkcijas ir spręs, kurios reikalingos, o kurias galima įsigyti rinkoje. Pavyzdžiui, galvojama, ar atsisakyti „Gelsaugos“ arba Geležnkelių aplinkosaugos centro paslaugų, tačiau sprendimai kol kas nepriimti.

„Sprendžiame, kokiu būdu pertvarkyti „Gelsaugą, galbūt galima paslaugas pirkti rinkoje, reikia turėti aiškų įvertinimą, ypatingai dėl saugos dalykų. Vertiname ir Geležinkelių aplinkosaugos centrą, galbūt tokias paslaigas efektyviau pirkti iš rinkos“, - aiškino M.Bartuška.

Pasak jo, kitas įmones siekiama stiprinti, pavyzdžiui, norima, kad Geležinkelių tiesimo centras taptų konkurencingiausia regiono bendrove ir dalyvautų rangos konkursuose kaip lyderiaujanti įmonė, o ne subrangovė.

Anot jo, taip pat bus siekiama, kad Vilniaus lokomotyvų depas paslaugas teiktų ne tik „Lietuvos geležinkeliams“, bet ir kitoms regiono bendrovėms.

Geležinkelių vadovas taip pat teigė, kad būtų galima atsisakyti dalies bendrovės turto, jį parduodant arba išnuomojant.

„Turto valdymo centras turi tikrai daug turto, kuris tam tikrais atvejais yra perteklinis, tai turės būti išgryninta. Nereikalingas turtas turėtų būti parduotas išnuomotas, pavyzdžiui, dalį geležinkelių stočių patalpų galbūt galima išnuomoti“, - kalbėjo M. Bartuška.

Jo teigimu, dalį sprendimų dėl įmonių pertvarkos tikimasi priimti dar šiemet, tačiau jis neprognozavo, kiek visa tai padės sutaupyti lėšų.

„Šiai dienai gal per anksti žongliruoti skaičiais. Kuomet bus baigti įvertinimai, pasidalinsime informacija“, - teigė geležinkelių vadovas.

Anot jo, neatmetama ateityje dalį kapitalo pritraukti per akcijų biržą: „Kalbėsime,  galbūt aptarsime net listingavimo galimybę, kad pritrauktume papildomo kapitalo ir  kad įmonė būtų skaidri“.

Lietuvos geležinkeliai“ planuoja, kad įgyvendinę pertvarką trečdaliu - nuo 125 dienų iki 85 dienų - sutrumpins pirkimų trukmę, sunaudos 50 proc. mažiau popierinių dokumentų, sieks nulinio nelaimingų atsitikimų rodiklio.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.