Pirkėjams siūloma šešiomis gėjų vaivorykštės spalvomis nuspalvintų prekių: vėliavėlių, maišelių, popierinių lėkščių.
Miestuose, kuriuose vyksta gėjų paradai, labai populiaru savo palaikymą išreikšti viešai naudojant tokius šešių spalvų daiktus: mojuoti vėliavėlėmis, vaikščioti su maišeliais.
Lietuvos gėjų lygos vadovas Vladimiras Simonko paragino vilniečius nedelsti ir įsigyti šių prekių, nes iki kitą vasarą Vilniuje vyksiančio gėjų parado jų gali ir nelikti.
Simbolyje – šešios spalvos
Tačiau ar pirkėjai supranta, kokią prekę perka? Dažnas vilnietis net nenutuokia, kad lesbiečių, gėjų, biseksualų ir transseksualų (LGBT) bendruomenės simboliu tapusi vaivorykštė yra 6 spalvų – joje trūksta žydros spalvos. O tradicinėje vaivorykštėje yra septynios spalvos.
„Pasirinkome paprastą spalvingų ir žaismingų prekių pristatymą be išskirtinių ar užslėptų žinučių ir platesnių paaiškinimų klientams“, – paaiškino „Tiger Shop“ administratorė Lietuvai ir Estijai Inga Šarmavičienė.
Informuoti labai svarbu
Lietuvos tėvų forumo tarybos pirmininkas Darius Trečiakauskas, išgirdęs apie naujas prekes su gėjų vaivorykšte, pabrėžė, jog labai svarbu informuoti visuomenę, kas yra parduodama, o tuomet jau žmogus pats galėtų spręsti, ar jam tą prekę pirkti.
Dabar pirkėjai pirks tas prekes nesąmoningai – tik todėl, kad gražus maišelis. O po to galima įsivaizduoti, kad kas nors nufotografuos vaikus su tokiais maišeliais ir sakys, esą vilniečiai palaiko LGBT bendruomenę.
„Tarkime, kuris nors gėjus, kurio vaikas mokosi mokykloje, galėtų tuos maišelius išdalyti savo vaiko klasės draugams, ir štai vaikai eina su tokiais maišeliais, – svarstė D.Trečiakauskas. – Žmonės turi suvokti, ką įsigyja.“
Visi klientai vienodi
I.Šarmavičienė paaiškino, kad „Flying Tiger Copenhagen“ – danų kompanija, turinti 931 parduotuvę 30 pasaulio šalių. Įmonei dirba daug talentingų dizainerių. Jie sukūrė spalvingą kolekciją „Pride“ tema: prieš diskriminaciją, įskaitant ir seksualinę orientaciją.
„Mes niekada net nesvarstėme, jog yra poreikis prie visų spalvotų gaminių pridėti nuorodas, kad vaivorykštės spalvos gaminiuose gali asocijuotis su LGBT.
Tikime, kad mūsų klientai yra išsilavinę ir išprusę. Vieni įsigyja šias prekes kaip palaikymo ir pritarimo ženklą, kiti – tiesiog kaip spalvingas prekes“, – teigė I.Šarmavičienė.
„Flying Tiger Copenhagen“ neskirsto savo darbuotojų ir klientų nei pagal tikėjimą, nei pagal seksualinę orientaciją, nei pagal odos spalvą ar politines pažiūras.
Iš vaikų vaivorykštės nevogė
Lietuvos gėjų lygos vadovas V.Simonko įsitikinęs: visi Lietuvos gyventojai žino, kad šešių spalvų vaivorykštė yra gėjų, lesbiečių, biseksualų ir transseksualų simbolis.
Tačiau, jo nuomone, Lietuvoje gal ir būtų galima prie šešių spalvų kolekcijos prekių nurodyti, ką reiškia tokia vaivorykštė. Tik būtų negerai, jei prie šių prekių atsirastų N-14.
„Žiūrėkime į tai pozityviai. Galbūt gamintojai suprato, kad Lietuva – tolerantiška šalis ir tokios prekės turės paklausą, – juokėsi jis. – Esame kaltinami, kad iš vaikučių pavogėme vaivorykštę, todėl noriu atsakingai pareikšti, kad LGBT bendruomenės vaivorykštė susideda iš 6 spalvų. O vaikučiai ir toliau gali džiaugtis septynių spalvų vaivorykšte.“
LGBT bendruomenės simbolis – šešių spalvų vaivorykštė – buvo sukurtas prieš trisdešimt metų, 1978-aisiais.