This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Atgyja istorinis geležinkelio maršrutas - traukiniai vėl jungs Šilutę ir Klaipėdą

Gediminas Pilaitis

 Keleiviniai traukiniai iš Klaipėdos kasdien važinės į Šilutę. 
 L.Baužys(dešinėje), M.Bartuška, V.Grubliauskas ir V.Laurinaitis pristatė atgaivintą maršrutą.
 Klaipėdos geležinkelio stotis.
 Pristatytas atgaivintas maršrutas Klaipėda-Šilutė.
 Klaipėdos geležinkelio stotis.
 Keleiviniai traukiniai vėl jungs Klaipėdą ir Šilutę.

Klaipėdos geležinkelio stotyje surengtoje spaudos konferencijoje valstybinės įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ (LG) vadovai pristatė naująjį traukinių maršrutą, kuris sujungs Klaipėdą ir Šilutę. Jau nuo spalio 1-osios tarp šių miestų pradės kursuoti šiuolaikiški traukiniai, pakeliui sustosiantys  dar trijose tarpinėse stotelėse: Priekulėje, Vilkyčiuose ir Kukoruose.

Skatina važinėti traukiniais

„Šį maršrutą atgaivinome kurdami naują keleivių aptarnavimo kultūrą, skatindami žmones dažniau keliauti aplinkai draugišku viešuoju transportu Vakarų Lietuvoje. Žiemą iš Klaipėdos per Šilutę vežėme keleivius į buvusią Mažosios Lietuvos sostinę – Tilžę (dabar Sovetskas). Bandomieji reisai parodė, kad nemažai šilutiškių  į uostamiestį ir atgal mielai keliautų traukiniais“, - kalbėjo „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos vadovas Linas Baužys.

Atgaivinto maršruto tvarkaraščiai, pasak L.Baužio, pritaikyti prie aplinkiniuose rajonuose gyvenančių ir uostamiestyje dirbančių žmonių poreikių – keleivinis traukinys iš Šilutės į Klaipėdą išvyksta anksti ryte ir grįžta jiems patogiu laiku.

Vakarų Lietuvos regione keliauti ekologiškai ir saugiai siūlantys geležinkelininkai siekia, jog kuo daugiau Klaipėdos priemiesčių ir aplinkinių miestelių gyventojų į darbus ir atgal važiuotų ne nuosavais automobiliais, o viešuoju transportu.

Pajūryje, Klaipėdos laisvojoje ekonominėje zonoje veikiančioms pramonės ir verslo įmonėms LG specialistai siūlo pasirašius bendradarbiavimo sutartis įsigyti kortelių, su kuriomis darbuotojai įvairiuose maršrutuose galėtų naudotis kasdien važiuodami į darbo vietes, vykdami į komandiruotes. Už suteiktas pervežimo paslaugas įmonės gali atsiskaityti mėnesio pabaigoje.

Keleiviniai autobusai - lėtesni

„Lietuvos geležinkelių“ traukiniu iš Šilutės anksčiausiai išvykę keleiviai Klaipėdą pasiektų 7.34 val., o atgal išvyktų 17.45 val. Kasdien maršrutu Šilutė-Klaipėda ir atgal kursuos 5-6 traukiniai, tad prie kelionės grafikų galės prisitaikyti ir dirbantys, ir studijuojantys Klaipėdoje žmonės, pajūryje viešintys turistai. Planuojame rekonstruoti kai kurių stotelių peronus. Kelionė iš Klaipėdos į Šilutę truks mažiau nei valandą - greičiau nei maršutiniais autobusais", - sakė L.Baužys.

Bilietų kainos sieks nuo 2 iki 4 eurų, priklausomai nuo pasirinkto maršruto. Juos bus galima įsigyti „Lietuvos geležinkelių“ stočių kasose, traukiniuose arba internetu. Kaip ir daugelyje LG maršrutų, keleiviams siūloma įsigyti terminuotus bilietus. Tada kelionės jiems kainuos dar pigiau – perkant tokius bilietus ilgesniam laikui galima sutaupyti net iki 65 proc.

Prieš daugiau kaip šimtmetį nutiesus geležinkelį iš Tilžės į Klaipėdą, traukiniais keliaudavo Pagėgių, Šilutės, Priekulės, Vilkyčių, Kukorų, Rimkų, Dituvos ir kitų tuo metu vokiškiesiems Rytprūsiams priklausiusių Mažosios Lietuvos miestelių bei kaimų gyventojai. Geležinkeliu buvo galima nukakti į Tilžę, o iš ten ir į megapolį - Karaliaučių.

Veriasi naujos galimybės

Sovietmečiu naudotas geležinkelio maršrutas Klaipėda-Šilutė buvo uždarytas 1993 metais, kai susidėvėjo jį aptarnavę lokomotyvai, nušiuro mediniai vagonai. Šiuos miestus jungiančiais keliais per parą dabar važiuoja apie 13 tūkst. automobilių.

Spaudos konferencijojedalyvavęs Klaipėdos meras Vytautas Grubliauskas džiaugėsi „Lietuvos geležinkelių“ užmojais atgaivinti istorinį maršrutą: „Lanksčiai organizuojant darbą, kelionių traukiniais grafikus derinant su Klaipėdoje ir Šilutėje vykstančias kultūros renginiais, graži geležinkelininkų iniciatyva Vakarų Lietuvos regionui atveria naujas plėtros galimybes“.

Šilutės meras Vytautas Laurinaitis irgi teigiamai vertino LG Keleivių vežimo direkcijos logistų pastangas: „Diskusijos dėl maršruto Klaipėda-Šilutė gaivinimo prasidėjo prie dvejus metus. Tikimės, jog jis bus patogus ir patrauklus gyventojams, pagerins susisiekimą Vakarų Lietuvoje, sumažins automobilių srautą keliuose, gal net bus plėtojamas toliau“.

Iki Sovetsko - tik plentais

LG generalinis direktorius Mantas Bartuška atgaivinto istorinio maršruto nežadėjo nuo Šilutės pratęsti iki Kaliningrado srityje esančio Tilžės-Sovetsko miesto: „Eksperimentiniai reisai parodė, jog keleivių nebuvo daug, netgi Kaliningrade vykstančios pasaulio futbolo čempionato varžybos lietuvių nesuviliojo".

Nors pasienio ir muitinės darbuotojai pasitarimuose kalbėjo apie supaprastintas procedūras, L.Baužys tvirtino, jog traukiniais iki Sovetsko važiavę keleiviai nemažai laiko sugaišdavo dėl dokumentų patikros procedūrų, kitokių formalumų Rusijos-Lietuvos pasienyje. Norintiems pasiekti Kaliningradą, tekdavo Sovetsko geležinkelio stotyje persėsti į kitą traukinį. 

Atgaivintas Klaipėdos–Šilutės maršrutas – jau trečioji nauja LG traukinių kryptis šiemet. Nuo sausio keleiviai iš Vilniaus vežami į antrąjį didžiausią Latvijos miestą – Daugpilį, o nuo rugsėjo 29 dienos maršrutu Kijevas-Minskas-Vilnius-Ryga pradės kursuoti keturių valstybių sostines jungsiantis keleivinis traukinys.