This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Naujas draudimas: ketina neleisti bedarbiams dirbti vieno darbo

Pataisa reikštų, kad kito darbo neturintys „Uber“ ar „Taxify“ vairuotojai negalėtų dirbti pervežimo įmonėse..
Pataisa reikštų, kad kito darbo neturintys „Uber“ ar „Taxify“ vairuotojai negalėtų dirbti pervežimo įmonėse.
Lietuvos laisvosios rinkos instituto prezidentas Žilvinas Šilėnas.
Konservatorius Jurgis Razma.

Konservatorius Jurgis Razma Seime įregistravo įstatymo pataisą, pagal kurią keleivių pervežimo paslaugas galėtų teikti tik asmenys, turintys nuolatinį darbą.

Tokia pataisa reikštų, kad kito darbo neturintys „Uber“ ar „Taxify“ vairuotojai negalėtų dirbti pervežimo įmonėse. Be to, net ir tiems vėžėjams, kurie papildomai dirbtų po darbų, būtų apribotas laikas, kiek jie gali vežioti žmones, dėl neva privalomo poilsio laiko.

Tokią pataisą socialiniame tinkle „Facebook“ sukritikavo Lietuvos laisvosios rinkos instituto (LLRI) prezidentas Žilvinas Šilėnas, teigdamas, kad naujas politikų projektas – uždrausti dirbti bedarbiams.

Siekis – sąžiningesnė konkurencija

Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos seniūno pavaduotojas J.Razma dar pirmadienį įregistruotame aiškinamajame rašte tikino, kad tokio siūlymo motyvas – sąžiningesnė pavėžėjimo paslaugas teikiančių bendrovių konkurencija.

Taip pat, anot jo, norima užtikrinti būtiną tokių bendrovių kontrolę, tarp jų ir dėl eismo saugumo.

Konservatorius Jurgis Razma Seime įregistravo įstatymo pataisą, pagal kurią keleivių pervežimo paslaugas galėtų teikti tik asmenys, turintys nuolatinį darbą. Tokia pataisa reikštų, kad kito darbo neturintys „Uber“ ar „Taxify“ vairuotojai negalėtų dirbti pervežimo įmonėse. Be to, net ir tiems vėžėjams, kurie papildomai dirbtų po darbų, būtų apribotas laikas, kiek jie gali vežioti žmones, dėl neva privalomo poilsio laiko. J.Stacevičiaus nuotr.

„Įvedus automobilių, kuriais vykdoma pavėžėjimo paslauga, identifikavimo priemones, bus užkirstas kelias išvengti nustatyto techninės apžiūros periodiškumo automobiliams, vežantiems keleivius komerciniais tikslais.

Tuo pačiu bus palengvinta kontroliuojančių tarnybų veikla, kuri šiuo metu praktiškai neįmanoma. Eismo saugumui taip pat pasitarnaus ir vairavimo stažo nustatymas“, – dėstoma rašte.

Konservatorius Jurgis Razma Seime įregistravo įstatymo pataisą, pagal kurią keleivių pervežimo paslaugas galėtų teikti tik asmenys, turintys nuolatinį darbą. Tokia pataisa reikštų, kad kito darbo neturintys „Uber“ ar „Taxify“ vairuotojai negalėtų dirbti pervežimo įmonėse. Be to, net ir tiems vėžėjams, kurie papildomai dirbtų po darbų, būtų apribotas laikas, kiek jie gali vežioti žmones, dėl neva privalomo poilsio laiko. T.Bauro nuotr.

Politikui rodos, nepatinka ir tai, kad kai kuriems vairuotojams toks darbas jau tapo pagrindiniu pajamų šaltiniu. Jo įsitikinimu, pavežėjimo paslaugos „yra būdas dirbantiesiems „prisidurti“ prie esamų pajamų“, tačiau ši veikla daugeliui tapo nuolatiniu darbu („automobiliai nuomojami iš fizinių asmenų ir net su samdomo darbo požymiais“).

J.Razma siūlo galutinai atskirti taksi ir pavėžėjimo paslaugas bei nustatyti, kad pavėžėjimo paslaugas būtų galima teikti tik nuosavu arba pagal lizingo sutartį turimu automobiliu.

Jis aiškino, kad ir dirbantys pavėžėjai privalo būti pailsėję nuo pagrindinio darbo, todėl neturėtų per dažnai ir per daug vežioti keleivius.

„Būtų nustatytas ir laikas, kad pavėžėjas būtų pailsėjęs po pagrindinio darbo. Taksi ir pavėžėjimo paslaugų teikimo atskyrimas taip pat apsaugos ir nuo keleivių klaidinimo.

Juk šiuo metu labai dažnas atvejis, kai keleivis skambina į taksi dispečerinę, o pas jį atvyksta pavėžėjas. Esami šių paslaugų teikimo teisinio reguliavimo trūkumai sukelia ir nesąžiningos konkurencijos padarinių“, – siūlymą aiškino konservatorius.

Ž. Šilėnas: bedarbiams uždraus dirbti

LLRI prezidentas Ž.Šilėnas socialiniame tinkle „Facebook“ pasipiktino tokiu J.Razmos siūlymu.

Konservatorius Jurgis Razma Seime įregistravo įstatymo pataisą, pagal kurią keleivių pervežimo paslaugas galėtų teikti tik asmenys, turintys nuolatinį darbą. Tokia pataisa reikštų, kad kito darbo neturintys „Uber“ ar „Taxify“ vairuotojai negalėtų dirbti pervežimo įmonėse. Be to, net ir tiems vėžėjams, kurie papildomai dirbtų po darbų, būtų apribotas laikas, kiek jie gali vežioti žmones, dėl neva privalomo poilsio laiko. J.Stacevičiaus nuotr.

„Bedarbiams – uždraus dirbti. Naujas politikų projektas. Jei neturite nuolatinio darbo – negalėsite „uberiauti“. Žodžiu, jei žmogus neturi darbo ir pragyvena pavežėdamas kitus žmones, sumokėdamas mokesčius, valdžia – uždraus.

Dar daugiau. Net jei turėsite nuolatinį darbą, valdžia nustatys, kad jei nesate „pailsėjęs“ nuo nuolatinio darbo, tai uberiauti irgi negalėsite.

Įstatymas pakenks visiems. Ir žmonėms, kurie važinėja „Uber“, ir žmonėms, kurie veža „Uber“(ar per panašias platformas).

Ir kas gi čia tai siūlo? Konservatoriai, o konkrečiai – Jurgis Razma. Ar čia tas žymusis konservatorių planas, kaip nugalėti valstiečius? Pasiūlant dar daugiau draudimų? Kai turi tokius dešiniuosius, tai kam tie kairieji“, – kritikos negailėjo jis.

„Čia kritikuotą nuostatą laikau diskusine ir vertinsiu dėl jos pateiktus argumentus nemėgindamas jos kategoriškai ginti, taip pat laukiu duomenų iš „Sodros“, kaip atrodo tų uberiaujančių ir niekur kitur nedirbančių socialinio draudimo įmokos.

Taip pat mano asmeninių siūlymų prašyčiau neapibendrinti iki kokių nors konservatorių programinių dalykų. Čia yra mano asmeninis projektas, mūsų frakcijoje nederintas“, – po Ž.Šilėno įrašu atkirto pataisą įregistravęs konservatorius.