„Nike“ suerzino ir prezidentą

JAV sporto aprangos ir avalynės gamintojos pasirinktas reklamos veidas sukėlė milžinišką audrą Amerikoje. Kai kas jau ragina boikotuoti kompanijos gaminius, o jos akcijų kaina smuktelėjo.

Amerikietiškojo futbolo žaidėjo C.Kaepernicko (viduryje) sprendimas išklausyti himną priklaupus sukėlė sumaištį, tačiau jam duos reklamos pajamų.<br>„Scanpix“ nuotr.
Amerikietiškojo futbolo žaidėjo C.Kaepernicko (viduryje) sprendimas išklausyti himną priklaupus sukėlė sumaištį, tačiau jam duos reklamos pajamų.<br>„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

„Lietuvos rytas“

Sep 17, 2018, 9:11 AM

Nike“ šįmet švenčia savo šūkio „Just Do It“ („Daryk tai“) trisdešimtmetį. Kompanija nusprendė į reklamos akciją pasitelkti žinomus sportininkus.

Tai krepšininkas LeBronas Jamesas, garsi tenisininkė Serena Williams bei du amerikietiškojo futbolo žaidėjai – Odellas Beckhamas bei Colinas Kaepernickas.

Būtent dėl pastarojo sportininko kilo didžiulis šurmulys. Pats C.Kaepernickas nuo 2017 m. sausio net nebežaidžia jokiame JAV amerikietiškojo futbolo lygos NFL klube, bet jo poelgis 2016–2017-ųjų sezono metu iki šiol vertinamas nevienareikšmiškai.

Atstovaudamas San Fransisko „49ers“ klubui jis, prieš rungtynes skambant JAV himnui, priklaupdavo ant vieno kelio.

Tai buvo sportininko protestas prieš Amerikos policijos savivalę bei neva įsišaknijusį rasizmą. Vėliau panašiai elgėsi ir kai kurie kiti futbolininkai.

Prezidentas Donaldas Trumpas ne sykį piktinosi tokiu elgesiu ir aiškino, kad šalies himną privaloma išklausyti stovint.

Šįsyk JAV vadovas irgi nepraleido progos pakalbėti.

Konservatyvių pažiūrų portalui „The Daily Caller“ jis aiškino, kad toks „Nike“ pasirinkimas siunčia visiems nederamą žinią – neva sportininko mesti kaltinimai neturi jokio pagrindo.

„Kita vertus, Amerika yra tokia, kad jūs turite laisvę daryti tai, ko kitiems žmonėms atrodo neverta daryti“, – svarstė prezidentas D.Trumpas.

Pats C.Kaepernickas tviteryje išplatino trumpą pranešimą: „Tikėk kuo nors, net jei tai reiškia, kad teks viską paaukoti.“

Savo ruožtu „Nike“, kuri jau nuo 2011 metų yra šio futbolininko rėmėja, atstovai irgi teisino savo pasirinkimą.

„Manome, kad Colinas yra labiausiai įkvepiantis savo kartos atstovas, kuris naudojasi sportu, kad darytų pasaulį geresnį“, – paaiškino kompanijos prekės ženklo viceprezidentas Gino Fisanotti.

Kai kurie analitikai įspėjo, kad tokia reklamos kampanija galbūt ir yra graži, tačiau komerciniu požiūriu rizikinga.

Kol kas tokie žodžiai iš dalies pasiteisino – socialiniuose tinkluose gana greitai paplito raginimai boikotuoti „Nike“, o pačios kompanijos akcijos atpigo keliais procentais.

Tačiau gali būti, kad tai – laikinas reiškinys. Antai konsultacijų bendrovės „Vivaldi“ vadovas Erichas Joachimsthaleris aiškino, jog tokia akcija labai atitinka įmonės tikslus: „Tai – nepagarbus, maištingas požiūris, kuris šiuo atveju tikrai sustiprins prekės ženklą.“

Kita vertus, būtent pati kompanija žino, kokiam pirkėjų sluoksniui ši reklama taikoma.

Juk daugiausia tokius gaminius įsigyja 14–22 metų žmonės, kurie dažnai būna maištingai nusiteikę.

„Pykstantys senstelėję baltaodžiai vyrukai tikrai nėra pagrindiniai įmonės klientai“, – juokavo „NPD Group“ konsultantas Mattas Powellas. („Spiegel.de“, LR)

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.