Kaip prisistatyti, kad pastebėtų investuotojai ir vartotojai?

Kartais net geriausia idėja taip ir lieka neįgyvendinta, nes jos nė nepastebėjo potencialūs investuotojai. Ir vien tik todėl, kad ji nebuvo tinkamai jiems pristatyta. Ar įmanoma to išmokti? Nuo ko pradėti? Pataria vienas geriausių pasaulyje „pitčinimo“ (angl. pitch) meistrų Kristupas Solichas (Christoph Sollich).

 Kristupas Solichas (Christoph Sollich).
 Kristupas Solichas (Christoph Sollich).
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 16, 2018, 1:26 PM, atnaujinta Oct 16, 2018, 1:36 PM

Suprasti svarbą

Sėkmės istorijų galima išvardinti daug, tačiau bendro patarimo ar recepto, kaip parduoti savo idėją (paslaugą, produktą), deja, nėra. Vienas geriausių prisistatymo konsultantų ne tik Vokietijoje, bet ir pasaulyje K. Solichas sako, kad vien tikėti savo idėja – nepakanka.

„Konsultuodamas įmones, sakau, jog pirmiausia būtina suprasti, kad tinkamas idėjos, produkto, verslo pristatymas išties yra labai svarbus. Tik tai supratę, galite pradėti ruoštis pristatymui. Dar dažnai įmonėms atrodo, kad idėjos ar produkto pristatymas nėra jų veiklos prioritetas. Tačiau mano šešerių metų „pitčinimo“ praktika rodo ką kita“, – tvirtina startuolių mentorius, jau padėjęs daugiau kaip 1000 įmonių papasakoti jų sėkmės istoriją.

Pagauti emociją

Prisistatymo profesionalas pataria kruopščiai pasiruošti ir pačiam pristatymui. Tačiau K. Solichas pastebi, kad Europoje daugelio įmonių vadovai ar kompetentingi jų atstovai dažnai klysta, pervertindami faktų reikšmę.

„Dauguma verslininkų mano, jog geram pristatymui reikalingi faktai. Aš sakau, kad svarbesnės yra emocijos. Klausytojams svarbu ne tai ką pasakojate, o – kaip. Pernelyg rimtas ir „sausas“ pasakojimas neatkreips klausytojų dėmesio į faktus, kad ir kokie jie įdomūs ar svarbūs būtų. Pirmiausia reikia laimėti publikos dėmesį remiantis emocijomis, tik po to galite laimėti ir jų susidomėjimą faktais. Pristatymas turi priversti publiką susidomėti jūsų idėja“, – įsitikinęs prisistatymo ekspertas.

Likti savimi

„Gera žinia ta, kad prisistatymo subtilybių galima išmokti, net, jei atrodytų, jog nesate gimęs kalbėti viešai“, – ramina K. Solichas. Tačiau pasak jo, nereikia tikėti gandais, jog pristatant savo idėją teks apsimesti kažkuo kitu. „Pitčinimas“ taip neveikia, nes investuotojai puikiai supranta kas yra kas. Neverta bandyti vaidinti kažką kitą. Kelias į sėkmę – būti savimi.

Kurti savas taisykles

Ta pačia linkme kviečia eiti ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus. Tačiau jis siūlo atkreipti dėmesį į tai, jog kiekviena sritis turi skirtingą investuotojų ar vartotojų segmentą.

„Vertėtų tikslingai atsirinkti investuotojus ir vartotojus, nes ir pati geriausia idėja gali būti atmesta. Nebūtinai todėl, jog ji yra prasta. Gali būti, jog idėja tiesiog pristatoma ne tam segmentui, ne tai auditorijai, – teigia K. Šetkus. – Be to, svarbu išsiskirti iš kitų, būti konkurencingam. Taigi kuo idėjos pateikimas yra įdomesnis, kitoks negu visų, tuo daugiau šansų, būti pastebėtam. Tad, ko gero, verta ne tik vadovautis taisyklėmis, bet ir pačiam verslininkui, startuoliui kurti savas“.

Daugiau prisistatymo patarimų galėsite išgirsti spalio 18-ąją metinėje MITA konferencijoje „How to get into Horizon2020: Challenges and Opportunities?“, kuri vyks ARKANGELO konferencijų ir meno centre (Maironio g. 11, Vilnius). Pradžia: 10 val.

Daugiau informacijos konferencija-how-to-get-into-horizon2020-challenges-and-opportunities"="">konferencija-how-to-get-into-horizon2020-challenges-and-opportunities"" target="_blank">čia.

Šis straipsnis parengtas pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“, kuris yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą. Projektą vykdo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.