Suprasti svarbą
Sėkmės istorijų galima išvardinti daug, tačiau bendro patarimo ar recepto, kaip parduoti savo idėją (paslaugą, produktą), deja, nėra. Vienas geriausių prisistatymo konsultantų ne tik Vokietijoje, bet ir pasaulyje K. Solichas sako, kad vien tikėti savo idėja – nepakanka.
„Konsultuodamas įmones, sakau, jog pirmiausia būtina suprasti, kad tinkamas idėjos, produkto, verslo pristatymas išties yra labai svarbus. Tik tai supratę, galite pradėti ruoštis pristatymui. Dar dažnai įmonėms atrodo, kad idėjos ar produkto pristatymas nėra jų veiklos prioritetas. Tačiau mano šešerių metų „pitčinimo“ praktika rodo ką kita“, – tvirtina startuolių mentorius, jau padėjęs daugiau kaip 1000 įmonių papasakoti jų sėkmės istoriją.
Pagauti emociją
Prisistatymo profesionalas pataria kruopščiai pasiruošti ir pačiam pristatymui. Tačiau K. Solichas pastebi, kad Europoje daugelio įmonių vadovai ar kompetentingi jų atstovai dažnai klysta, pervertindami faktų reikšmę.
„Dauguma verslininkų mano, jog geram pristatymui reikalingi faktai. Aš sakau, kad svarbesnės yra emocijos. Klausytojams svarbu ne tai ką pasakojate, o – kaip. Pernelyg rimtas ir „sausas“ pasakojimas neatkreips klausytojų dėmesio į faktus, kad ir kokie jie įdomūs ar svarbūs būtų. Pirmiausia reikia laimėti publikos dėmesį remiantis emocijomis, tik po to galite laimėti ir jų susidomėjimą faktais. Pristatymas turi priversti publiką susidomėti jūsų idėja“, – įsitikinęs prisistatymo ekspertas.
Likti savimi
„Gera žinia ta, kad prisistatymo subtilybių galima išmokti, net, jei atrodytų, jog nesate gimęs kalbėti viešai“, – ramina K. Solichas. Tačiau pasak jo, nereikia tikėti gandais, jog pristatant savo idėją teks apsimesti kažkuo kitu. „Pitčinimas“ taip neveikia, nes investuotojai puikiai supranta kas yra kas. Neverta bandyti vaidinti kažką kitą. Kelias į sėkmę – būti savimi.
Kurti savas taisykles
Ta pačia linkme kviečia eiti ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) direktorius Kęstutis Šetkus. Tačiau jis siūlo atkreipti dėmesį į tai, jog kiekviena sritis turi skirtingą investuotojų ar vartotojų segmentą.
„Vertėtų tikslingai atsirinkti investuotojus ir vartotojus, nes ir pati geriausia idėja gali būti atmesta. Nebūtinai todėl, jog ji yra prasta. Gali būti, jog idėja tiesiog pristatoma ne tam segmentui, ne tai auditorijai, – teigia K. Šetkus. – Be to, svarbu išsiskirti iš kitų, būti konkurencingam. Taigi kuo idėjos pateikimas yra įdomesnis, kitoks negu visų, tuo daugiau šansų, būti pastebėtam. Tad, ko gero, verta ne tik vadovautis taisyklėmis, bet ir pačiam verslininkui, startuoliui kurti savas“.
Daugiau prisistatymo patarimų galėsite išgirsti spalio 18-ąją metinėje MITA konferencijoje „How to get into Horizon2020: Challenges and Opportunities?“, kuri vyks ARKANGELO konferencijų ir meno centre (Maironio g. 11, Vilnius). Pradžia: 10 val.
Daugiau informacijos čia.
Šis straipsnis parengtas pagal projektą „Technologijų ir inovacijų populiarinimas“, kuris yra finansuojamas Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. Projekto tikslas – populiarinti technologijų pažangą ir inovacijas, informuojant verslą ir verslui imlią visuomenę apie mokslinių tyrimų vykdymo ir inovacijų diegimo naudą. Projektą vykdo Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA).