Tai yra pirmas kartas, kai „Boeing“ gamintojas pripažino, kad „737 Max“ modelio orlaivių skrydžio valdymo programinėje įrangoje įsivėlė klaida. Ši programinė įranga naudojama mokant lakūnus. Kaip aiškina konsorciumas, atlikti pakeitimai susiję su vieno iš retai naudojamų rankinio valdymo įtaisų veikimu – šiuo įtaisu pilotas gali rankiniu būdu keisti vadinamąjį atakos kampą, taip išlygindamas lėktuvą, kai šis ima riesti nosį aukštyn.
„Boeing“ aiškina, kad iki šiol skrydžio treniruoklyje naudota programa negalėjo imituoti tam tikrų aplinkos sąlygų skrydžio metu, panašių į tas, kurioms susidarius šių metų kovo ir praėjusių metų spalio mėnesį įvyko abiejų „Boeing 737 Max“ orlaivių katastrofos.
Reaguodamos į katastrofas, kai kurios šalys nuleido ant žemės šio modelio orlaivius, ir dabar atliekami tyrimai. Praėjusią savaitę „Boeing“ paskelbė, kad baigė atnaujinti „Boeing 737 Max“ lėktuvų programinę įrangą. Naudojant atnaujintas sistemas jau atlikti 207 skrydžiai, kurių bendras laikas – 360 valandų. Kad šio modelio lėktuvai vėl galėtų skraidyti, leidimą turi išduoti JAV federalinė aviacijos administracija (FAA).
Kaip neseniai pranešė „The Wall Street Journal“, tai tikriausiai truks iki šių metų rugpjūčio vidurio, o tai reiškia, kad dauguma „737 Max“ modelio „Boeing“ atostogų laikotarpiu iš oro uostų nepakils. Laikraštis teigia, kad FAA galutinio leidimo išdavimo laikas priklausys nuo susisiekimo lėktuvais priežiūros tarnybų reakcijos kitose šalyse, kurios nori atlikti savo tyrimus.
„Boeing“ iki šiol pagamino 370 minėto modelio lėktuvų. Kompanija yra gavusi 5 tūkst. užsakymų pagaminti „737 Max“ modelio orlaivių. Bet po antrosios katastrofos jų gamyba buvo labai apribota, ir nauji lėktuvai į rinką kol kas nepatenka.
Parengė Leonas Grybauskas