Katastrofų tyrime padėjo tašką – „Boeing“ pirmą sykį pripažino palikęs klaidą įrangoje

737 modelio orlaivio gamintojas pirmą kartą prisipažįsta padaręs klaidų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje, praneša „Deutsche Welle“ . JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje. Kaip konsorciumas paaiškino agentūrai AFP, šiuo metu šios klaidos jau ištaisytos ir apie tai informuoti naudotojai. Tad dabar, imituojant realų skrydį, bus įvertintos visos aplinkos sąlygos.

JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
JAV konsorciumas „Boeing“ pripažino klaidas „737 Max“ tipo lėktuvų realaus skrydžio treniruoklio programinėje įrangoje.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

May 22, 2019, 2:28 PM

Tai yra pirmas kartas, kai „Boeing“ gamintojas pripažino, kad „737 Max“ modelio orlaivių skrydžio valdymo programinėje įrangoje įsivėlė klaida. Ši programinė įranga naudojama mokant lakūnus. Kaip aiškina konsorciumas, atlikti pakeitimai susiję su vieno iš retai naudojamų rankinio valdymo įtaisų veikimu – šiuo įtaisu pilotas gali rankiniu būdu keisti vadinamąjį atakos kampą, taip išlygindamas lėktuvą, kai šis ima riesti nosį aukštyn.

„Boeing“ aiškina, kad iki šiol skrydžio treniruoklyje naudota programa negalėjo imituoti tam tikrų aplinkos sąlygų skrydžio metu, panašių į tas, kurioms susidarius šių metų kovo ir praėjusių metų spalio mėnesį įvyko abiejų „Boeing 737 Max“ orlaivių katastrofos.

Reaguodamos į katastrofas, kai kurios šalys nuleido ant žemės šio modelio orlaivius, ir dabar atliekami tyrimai. Praėjusią savaitę „Boeing“ paskelbė, kad baigė atnaujinti „Boeing 737 Max“ lėktuvų programinę įrangą. Naudojant atnaujintas sistemas jau atlikti 207 skrydžiai, kurių bendras laikas – 360 valandų. Kad šio modelio lėktuvai vėl galėtų skraidyti, leidimą turi išduoti JAV federalinė aviacijos administracija (FAA).

Kaip neseniai pranešė „The Wall Street Journal“, tai tikriausiai truks iki šių metų rugpjūčio vidurio, o tai reiškia, kad dauguma „737 Max“ modelio „Boeing“ atostogų laikotarpiu iš oro uostų nepakils. Laikraštis teigia, kad FAA galutinio leidimo išdavimo laikas priklausys nuo susisiekimo lėktuvais priežiūros tarnybų reakcijos kitose šalyse, kurios nori atlikti savo tyrimus.

„Boeing“ iki šiol pagamino 370 minėto modelio lėktuvų. Kompanija yra gavusi 5 tūkst. užsakymų pagaminti „737 Max“ modelio orlaivių. Bet po antrosios katastrofos jų gamyba buvo labai apribota, ir nauji lėktuvai į rinką kol kas nepatenka.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.