Moterų revoliucija – raudonojo drakono šalyje: kinai turi daugiausia turtingų moterų

Kinijos ekonomika, neretai, siejama su nacionaliniu šalies simboliu – raudonuoju drakonu. Sparčiai kylanti ir pasaulyje užimanti itin aukštas pozicijas ji, tarsi, drakonas ugnimi užlieja užsienio rinkas. Šveicarijos privačios bankininkystės įmonė „Julius Baer Group“ neseniai atskleidė dar vieną Kinijos ypatybę. Paaiškėjo, jog be itin didelės prekių ir darbo jėgos pasiūlos ji pirmauja ir... turtingų moterų skaičiumi.

Be itin didelės prekių ir darbo jėgos pasiūlos Kinija pirmauja ir...turtingų moterų skaičiumi.<br> Scanpix nuotr.
Be itin didelės prekių ir darbo jėgos pasiūlos Kinija pirmauja ir...turtingų moterų skaičiumi.<br> Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

May 25, 2019, 7:55 PM

Antra pasaulyje ekonomikos dydžiu valstybė jau seniai aplenkė kaimyninę Japoniją, kuri šioje pozicijoje dominavo praėjusio amžiaus pabaigoje. Vis tik, Azijos regionas išlieka lyderiu atsižvelgiant į parduodamų prabangos prekių skaičių. Kinijoje tokioms prekėms globaliu mastu yra išleidžiami net 32 proc. pajamų. Tuo metu, Šiaurės Amerikoje – 22, Europoje – 18, o Japonijoje – 10 procentų.

Taip pat Azijoje sparčiai auga ir moterų milijonierių skaičius. 2017-ųjų metų duomenimis, gražiosios lyties atstovės šiame regione užėmė net trečdalį pareigų, susijusių su vadovaujamuoju darbu. Yra manoma, jog prabangos prekės moterims leidžia pagerinti savo socialinį statusą bei padėti kylant karjeros laiptais. Todėl, į turtingų Kinijos moterų pirkinių sąrašą patenka automobiliai, kelionės, papuošalai, įmantrūs drabužiai ir laikrodžiai. Mažiau išlaidų skiriama odos priežiūros produktams, makiažui, restoranams, sporto klubams. Lyginant su Vakaruose gyvenančiomis moterimis, azijietės ne tik daugiau perka, bet ir investuoja. Taip pat jos daugiau pasitiki savo finansinėmis galimybėmis ir žiniomis šioje srityje.

Savotiškos moterų revoliucijos pasekmė – per pastaruosius penkerius metus Kinijoje pakitęs išlaidų prabangos prekėms modelis – auksu spindinčią karūną vyrai atidavė moterims. Tokiam reiškiniui buvo suteiktas net specialius vardas – „Womenonics“ (angl. Woman – moteris, economics – ekonomika).

Neatmetama galimybė, jog moterų išlaidos yra didesnės dėl lyčių diskriminacijos kainų atžvilgiu, įvardijamos „rožinio mokesčio“ terminu. Mat daugelis išskirtinai moterims skirtų prekių yra rožinės spalvos, jų kaina – kur kas didesnė, nei vyrams skirtų prabangos reikmenų. Tačiau net ir tai negali pakeisti moterims malonaus fakto – patriarchatas tampa visai nebemadingas, išsivysčiusiose valstybėse ant pjedestalo gulasi finansinė moterų laisvė. Turbūt, ne veltui ugnimi besispjaudantis drakonas yra vaizduojamas raudonos spalvos. Juk ji simbolizuoja ne ką kita, o energingas ir stiprias moteris.

Parengė Agnė Mačiulytė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar panaikinta PVM lengvata tikrai žlugdo maitinimo verslą?