Šturmuos pasaulio rekordą – ketina pradėti ilgiausiai trunkančius skrydžius

Australijos oro linijos „Qantas“ ketina pradėti ilgiausius pasaulyje reguliariuosius skrydžius. Tačiau prieš tai vyks bandymai, kurių metu teks tikrinti, kaip tokioje kelionėje jaučiasi žmonės.

„Qantas“ nori išmėginti ilgiausiai trunkančius pasaulyje reguliariuosius skrydžius.<br>„Scanpix” nuotr.
„Qantas“ nori išmėginti ilgiausiai trunkančius pasaulyje reguliariuosius skrydžius.<br>„Scanpix” nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Aug 23, 2019, 10:15 AM

Australai jau seniai vykdo vadinamąjį saulėtekio projektą, kuriuo ketinama oro keliu sujungti rytinę žemyno pakrantę su Niujorku ir Londonu. Bandomieji skrydžiai iš Brisbano, Sidnėjaus arba Melburno vyks šių metų rudenį.

Jų metu bus aiškinamasi, kaip ilgalaikis ultravioletinių spindulių poveikis atsiliepia personalui ir keleiviams.

Jei bandymų rezultatai bus geri, ateityje ketinama pradėti reguliariuosius skrydžius šiais maršrutais.

Šįmet „Qantas“ tokioms kelionėms išbandys „Boeing 787-9“, dar vadinamą „Dreamliner“.

Bet kompanija dar nėra nusprendusi, ar tokiems skrydžiams ateityje bus pasirinkti būtent amerikietiški orlaiviai, ar Europos koncerno „Airbus“ didieji lėktuvai.

Oro kompanija užsiminė, kad tokie skrydžiai truktų apie 19 valandų.

Tačiau agentūra „Bloomberg“, remdamasi jos pačios duomenimis, patikslino, kad kelionėje iš Sidnėjaus į Niujorką tektų praleisti 18 valandų ir 7 minutes, o į Londoną – net 20 valandų ir 20 minučių.

Kad paties orlaivio svoris būtų kuo mažesnis, bandymų metu ketinama skraidinti daugiausia 40 žmonių. Visi jie bus iš pačios bendrovės – pirmiausia norima įsitikinti saugumu ir tiksliai apskaičiuoti, kiek tokiai kelionei reikia degalų.

Tačiau šiems keleiviams tai nebus poilsio išvyka. Kompanija visus aprūpins specialiais įrenginiais, kad galėtų nustatyti miego ritmą, gėrimų ir maisto poreikį, fizinį keleivių aktyvumą skrydžio metu – kiek kiekvienam reikia pajudėti po saloną, kad prasimankštintų.

Surinktus duomenis nuspręsta pateikti Sidnėjaus universiteto tyrėjams. Jie turės įvertinti, kaip tokia ilga kelionė veikia žmones.

„Nepertraukiami skrydžiai iš Australijos rytinės pakrantės į Londoną ir Niujorką iš tiesų yra didžiausias aviacijos iššūkis, tad esame pasiryžę pasiruošti, kad tai padarytume tinkamai“, – teigė „Qantas“ generalinis direktorius Alanas Joyce’as.

Anksčiau ši bendrovė jau buvo išbandžiusi nepertraukiamą skrydį tarp Sidnėjaus ir Londono – 1989 metais tai buvo padaryta „Boeing 747-400“ („JumboJet“) orlaiviu, tačiau reguliariojo maršruto tąsyk neatsirado. O pirmieji komerciniai skrydžiai iš Australijos į Londoną buvo vadinami kengūros šuoliais: per keturias paras trunkančią kelionę lėktuvai leisdavosi net po 7 kartus.

Anot A.Joyce’o, saulėtekio projektą „Qantas“ įgyvendina entuziastingai, tačiau kaip jis pavyks, lems nemažai aplinkybių. Svarbu įvertinti, ar tokie skrydžiai atsipirks. („Manager-Magazin.de“, ELTA, LR)

Ilgiausi skrydžiai

Nuo praėjusio rudens ilgiausio reguliariojo maršruto lyderė yra kompanija „Singapore Airlines“, skraidinanti keleivius tarp Niuarko (JAV, Naujojo Džersio valstija) ir Singapūro. Nelygu oro sąlygos, šis maždaug 16,7 tūkst. kilometrų atstumas įveikiamas mažiau nei per 19 valandų.

Anksčiau ilgiausias buvo „Qatar Airlines“ maždaug 14,5 tūkst. kilometrų skrydis tarp Kataro sostinės Dohos ir Oklando (Naujoji Zelandija) – jis trunka apie 17,5 val.

„Emirates“ oro kompanija irgi patenka tarp lyderių skraidindama keleivius į tą patį Oklandą iš Dubajaus – 14,2 tūkst. kilometrų per maždaug tą patį laiką.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.