Valstybės įstaigoje tvarkėsi kaip savam kieme – vadovas pasiskyrė ne tik algą, bet ir premiją

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija atlikusi veiklos ir finansų valdymo vidaus auditą pavaldžioje viešojoje įstaigoje „Technikos priežiūros tarnyba“ aptiko rimtų pažeidimų. Paaiškėjo, kad laikinasis tarnybos vadovas Nerijus Mikalauskas vienašališkai nustatė sau darbo užmokestį, pasiskyrė premiją, taip pat nustatytas netinkamas tarnybinių automobilių naudojimas.

Direktoriaus pavaduotojas skyrė sau 2 tūkst. eurų vienkartinę premiją,<br>M.Patašiaus nuotr.
Direktoriaus pavaduotojas skyrė sau 2 tūkst. eurų vienkartinę premiją,<br>M.Patašiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 4, 2019, 1:28 PM

Viešoji įstaiga „Technikos priežiūros tarnyba“ yra atsakinga už potencialiai pavojingų įrenginių, pavyzdžiui, liftų, eskalatorių, lynų kelių, techninės būklės tikrinimą, statybos produktų eksploatacinių savybių vertinimą, suvirinimo procesų sertifikavimą, metalinių konstrukcijų ir suvirintų sujungimų bandymus.

Socialinės apsaugos ir darbo ministerija yra „Techninės priežiūros tarnybos“ dalininkė, todėl šių metų rugsėjo mėnesį atliko veiklos ir finansų valdymo vidaus auditą.

Pasak ministerijos kanclerio Karolio Vaitkevičiaus, dėl nustatytų pažeidimų pirmadienį sušauktas dalininkų susirinkimas, jame bus sprendžiama, ar laikinasis „Techninės priežiūros tarnybos“ direktorius gali toliau eiti pareigas, jo atžvilgiu bus pradėtas tarnybinis patikrinimas.

„Gavę audito ataskaitą sukvietėme valdybą, kuri pateikė savo siūlymus ministrui. Aptarę juos spręsime, ar nušalinti laikinąjį vadovą nuo pareigų, taip pat planuojame atlikti tarnybinį patikrinimą, gali būti, kad laikinam vadovui teks grąžinti sau paskirtą premiją, kyla klausimas dėl jo galimybių dirbti šioje tarnyboje“, – sakė ministerijos kancleris.

Pasiskyrė premiją

Vidaus audito metu nustatyta, kad laikinai vadovo pareigas einantis tarnybos direktoriaus pavaduotojas N.Mikalauskas 2019 m. pats sau nustatė pastoviosios ir kintamosios dydžius. Kaip žinoma, kintamoji darbo užmokesčio dalis turi priklausyti nuo veiklos rezultatų ir dirbančiojo asmeninio indėlio.

Nors laikinasis vadovas atsižvelgė į ankstesniais laikotarpiais nustatytus dydžius, tačiau nei teoriškai, nei praktiškai jis negalėjo nešališkai įvertinti savo veiklos rezultatų bei asmeninio indėlio. Laikinai tarnybai vadovaujančio direktoriaus pavaduotojo darbo užmokestį turi nustatyti „Techninės priežiūros tarnybos“ valdyba arba dalininkas, tai yra Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

Be to, laikinasis tarnybos vadovas pats sau mokėjo neterminuotą priemoką už papildomas funkcijas. Neterminuota priemoka direktoriaus pavaduotojui buvo paskirta ir mokama nuo 2017 metų. O nuo šių metų pradžios neterminuota priemoka buvo indeksuota, tai yra padidinta.

„Vidaus auditorių vertinimu, direktoriaus pavaduotojui mokama priemoka susijusi su tiesioginėmis jo funkcijomis, todėl tikrai abejotina, ar tokia priemoka iš viso turėjo būti skirta“, – kalbėjo kancleris K.Vaitkevičius.

Tuo metu kitiems „Techninės priežiūros tarnybos“ darbuotojams priemokos mokamos terminuotą laiką, o jų bendras vidutinis mėnesio darbo užmokestis yra net 50 proc. mažesnis už direktoriaus pavaduotojo bei vyriausiojo buhalterio vidutinį mėnesio darbo užmokestį.

Direktoriaus pavaduotojas, laikinai eidamas vadovo pareigas, už 2018 m. veiklos rezultatus taip pat skyrė sau 2 tūkst. eurų vienkartinę premiją, nors šio sprendimo nesuderino nei su dalininku, nei su valdyba, o veiklos plane nurodyti rodikliai pasiekti tik iš dalies.

Audito metu nustatyta ir kitų pažeidimų, susijusių su darbo užmokesčio mokėjimu: pavyzdžiui, priemokos kai kuriems darbuotojams buvo mokamos už galimai tiesioginių jų funkcijų vykdymą, kai kuriais atvejais darbuotojams skirtos vienkartinės premijos, nors veiklos plane įtvirtinti rodikliai pasiekti tik iš dalies.

Vienas darbuotojas – du automobiliai

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos patikrinimo metu nustatyta ir kitokių pažeidimų. Pavyzdžiui, vieno tarnybinio automobilio faktiniai ir nurodyti odometro rodmenys rodo skirtingą nuvažiuotų kilometrų skaičių – net 7 tūkst. kilometrų daugiau. Tai gali reikšti, kad automobilis naudojamas ne darbo tikslais, bet joks paaiškinimas nebuvo pateiktas.

Vienam darbuotojui laikinasis tarnybos direktorius yra paskyręs du tarnybinius automobilius, tačiau išsiaiškinta, kad šie automobiliai tuo pačiu metu vyko į skirtingus objektus.

Auditoriai pasiūlė apskritai peržiūrėti „Techninės priežiūros tarnybos“ automobilių skaičių. Iš viso tarnyba naudoja 42 tarnybinius lengvuosius automobilius.

Tikrinimą atlikusiems auditoriams į akis krito ir tai, kad transporto priemonių stebėjimo bei kontrolės sistema nerodo istorinių duomenų, o tarnybos darbuotojai, kurie organizuoja viešuosius pirkimus, nevykdo prievolės deklaruoti privačius interesus, nėra jokios viešų ir privačių interesų derinimo kontrolės sistemos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.