Klaipėdos jūrų uoste – naujos užtvaros dulkėms, sklindančioms nuo metalo krovinių

Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos („Klasco“) savininkai, praėjusią vasarą sulaukę uostamiesčio gyventojų priekaištų dėl dulkių, sklindančių iš aikštelių, kuriose kraunami metalo kroviniai, sukruto – įgyvendina novatoriškas oro apsaugos priemones. Per pastarąjį pusmetį aplinkosaugininkai šiai įmonei dėl oro taršos jokių pastabų nereiškė.

Šalia gyvenamųjų kvartalų veikianti Klaipėdos jūrų krovinių kompanija įgyvendina novatoriškas aplinkos apsaugos technologijas. <br> G.Pilaičio nuotr.
Šalia gyvenamųjų kvartalų veikianti Klaipėdos jūrų krovinių kompanija įgyvendina novatoriškas aplinkos apsaugos technologijas. <br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ aikštelėse metalo krovinių rietuvės drėkinamos.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ aikštelėse metalo krovinių rietuvės drėkinamos.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Teritorijoje kraunamos metalo siuntos.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Teritorijoje kraunamos metalo siuntos.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ metalo rūdos krovos aikštelės.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ metalo rūdos krovos aikštelės.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ krantinėse – didžiakrūviai laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ krantinėse – didžiakrūviai laivai.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ vadovo V.Štumbergo žvilgsnis krypsta į Tarptautinę jūrų perkėlą – vietą naujam Suverstinių krovinių terminalui.<br> G.Pilaičio nuotr.
„Klasco“ vadovo V.Štumbergo žvilgsnis krypsta į Tarptautinę jūrų perkėlą – vietą naujam Suverstinių krovinių terminalui.<br> G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Oct 13, 2019, 12:55 PM, atnaujinta Oct 13, 2019, 3:12 PM

Naujas būdas gintis nuo dulkių

Rugsėjį „Klasco“ teritorijoje iš laivų į rietuves kraunamų krovinių dulkėtumą sumažino pradėjęs veikti antrasis transporteris su rotaciniu magnetu ir vandens purkštukais. Naujosios technologinės įrangos kaina – apie 220 tūkst. eurų.

Šiuo metu įmonėje išbandoma kita naujovė – Vokietijoje gaminamas ekologiškas produktas „Simple Green Crystal“, surišantis organines medžiagas ir metalus.

„Naujovė išbandyta įmonės vidaus keliuose. Ant jų nusėdusias mišiniu nupurkštas kietąsias daleles švariai surinko valymo mašinos. Bandymai dar nebaigti – laukiame geresnių orų. Klaipėdos uoste „Simple Green Crystal“ produktai iki šiol nebuvo naudojami“, – kalbėjo „Klasco“ Saugos darbe skyriaus viršininkas Edmundas Norvaiša.

„Simple Green Crystal“, pasak E.Norvaišos, sulipina kietąsias daleles ir panaikina įvairių paviršių dulkėtumą. Ši medžiaga – ekologiška, netoksiška, nesukelianti alergijų, visiškai suyranti aplinkoje.

Prekės ženklu „Simple Green“ žymimi įvairios paskirties ekologiški valikliai. Jie naudojami ir jūroje, kai reikia šalinti naftos dėmes. Produktų užsakovai – transporto, naftos gavybos ir perdirbimo, šilumos tiekimo įmonės, oro uostai, kuro bazės, degalinės ir kiti ūkio subjektai.

„Simple Green Crystal“ gamintojai nurodo glaudžiai bendradarbiaujantys su mokslo įstaigomis, ekogeologinių tyrimų laboratorijomis.

Oro taršos normos neviršijamos

„Klasco“ pirmoji Klaipėdos jūrų uoste krovinių dulkėtumui mažinti pradėjo naudoti vandens rūko patrankas. Šeši tokie įrenginiai veikia geležies rūdos krovos aikštelėse, drėkinamamos ir krovinių rietuvės.

Įgyvendinta dar viena naujovė – „Klasco“ teritorijoje geležies rūdos kroviniai dengiami ekologiška plėvele, kuri vasarą neleidžia jiems išdžiūti bei dulkėti. Vandenyje ištirpinta celiuliozės masė mobiliu įrenginiu purškiama iki pat rietuvių viršaus.

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste (KVJU) ekologinė situacija kontroliuojama. Oro taršos stebėsenos stotelės per pastarąjį pusmetį „Klasco“ krovos aikštelėse nė karto nebuvo užfiksavusios viršytos kietųjų dalelių paros normos koncentracijos.

Tiesa, kai kurie visuomenininkai abejoja tokių „Klasco“ investicijų ir užtvarų dulkėms efektyvumu – ar verta eikvoti lėšas vandens patrankoms, dangstyti krovinius plėvėmis, kai viską galima išspręsti vienu ypu.

Siūloma metalo rūdų ir kitokių dulkančių krovinių krovą iš šiaurinės Klaipėdos jūrų uosto dalies perkelti toliau nuo gyvenamųjų kvartalą – į pietinę, kurioje irgi veikia „Klasco“.

 

Metalams – naujas terminalas

„Jau pateikėme paraišką dėl investicijų pietinėje Klaipėdos jūrų uosto dalyje. Ten planuojame sukurti specializuotą Suverstinių krovinių terminalą. Siūlymus dar turi įvertinti Susisiekimo ministerija – laukiame institucijų atsakymo“, – aiškino „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

Apie Suverstinių krovinių terminalą Smeltės pusiasalyje, kur anksčiau veikė Tarptautinės jūrų perkėlos uostas, kalbama jau seniai. Investuotojai – KVJU direkcija ir „Klasco“. Preliminari šio uostui, krovos įmonei ir valstybės ekonomikai itin svarbaus projekto vertė siekia apie 20 mln. eurų.

Su aplinkos teršėjais kovojančių visuomenininkų kritikos strėlės sminga ir į kitas uosto įmones, kurios ir naktimis triukšmingai kala rekonstruojamų krantinių polius, drumsčia klaipėdiečių ramybę kraudamos metalo laužą, kitokius birius ir taršius krovinius.

Pietinių Klaipėdos mikrorajonų gyventojus siutina iš Dumpių vandenvalos įrenginių sklindanti sunkiai pakeliama smarvė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.